معرفی و دانلود کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد: راهکارهایی ساده و کاربردی برای مربیگری والدین نوجوانان

عکس جلد کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد: راهکارهایی ساده و کاربردی برای مربیگری والدین نوجوانان
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد: راهکارهایی ساده و کاربردی برای مربیگری والدین نوجوانان

کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد، نوشته‌ی طاهره خادمی نوشری شما را در داشتن مسیری لذت‌بخش‌تر در دوران والدگری و تربیت فرزندان همراهی می‌کند. این کتاب موفق، شامل مجموعه راه‌کار‌های تخصصی و مثال‌های پرفایده‌ای‌ست که به والدین، و به‌ویژه والدین نوجوانان در شناخت و حل چالش‌های ارتباطی یاری می‌رساند.

درباره‌ی کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد

آیا به عنوان پدر‌ومادر فرزندی که در آستانه‌ی دوران بلوغ قرار دارد، احساس وظیفه‌ و مسئولیت دوچندانی می‌کنید؟ بابت چالش‌های احتمالی در مسیر رشد عاطفی و شناختی فرزند خود نگران هستید؟ با دغدغه‌ها، ترس‌ها و یا نیاز‌های عاظفی فرزند نوجوان خود آشنایی کافی ندارید؟ طاهره خادمی نوشری، نویسنده‌ی کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد، راهنما و مشاور همیشگی شما مسیر این سال‌های مهم و تأثیرگذار خواهد بود. نویسنده‌ی این کتاب با کمک تجربه‌ی سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی روان‌شناسی فرزندان و همچنین مطالعه در منابع گوناگون، پدران و مادران دغدغه‌مند را در گسترش و بهبود ارتباط با فرزندان نوبالغ همراهی می‌کند.

یکی از محبوب‌ترین و البته پرکاربردترین موضوعات مورد‌توجه علم روان‌شناسی در سال‌های اخیر، روان‌شناسی والدین و فرزندان یا به عبارتی «اصول والدگری» است. همان‌طور که خبر داریم، فرزندان ما در هر سن‌وسال و براساس دوره‌ی رشدی خود، نیاز‌ها و الزامات روان‌شناختی متفاوتی دارند. نوع برخورد والدین با کودکی هفت‌ساله به هیچ‌وجه نیاز‌های ارتباطی آن‌ها با یک نوجوان هفده‌ساله را برطرف نخواهد کرد. سنین نوجوانی، از جهت تغییرات جسمی و عقلانی و همچنین تحول هورمون‌های رشدی، دوره‌ی ویژه و تعیین‌کننده‌ای شمرده می‌شود. از همین‌روست که به عموم والدینی که فرزند نوجوان دارند، پیشنهاد می‌شود تا از یک مشاور متخصص در طول تعامل با فرزندان نوبالغ خود کمک بگیرند.

طاهره خادمی نوشری، از مشاورین فعال و پرکار این سال‌ها، امکان دریافت مجموعه‌ای از راهنمایی‌های جامع و پراستفاده در حوزه‌ی والدگری را در کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد برای شما فراهم آورده است. این کتاب موفق، همچنین از یک مزیت و ویژگی خاص نسبت به سایر آثار منتشر‌شده در این حوزه نیز برخوردار است. بسیاری از کتاب‌هایی که این روز‌ها در باب روان‌شناسی والدین و نوجوانان به چاپ رسیده، اغلب ترجمه‌ای‌ از آثار غیرفارسی‌زبان و برگردانی‌ از نظر مشاورین و روان‌شناسان خارجی است. این آثار در کنار فواید بسیار و توصیه‌های ارزنده‌ی خود، اغلب در فضایی با فاصله از ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ی ما نوشته ‌شده‌اند و به همین جهت در برخی موارد کارکرد عملی خود را از دست می‌دهند. نویسنده‌ی کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد، همچنان که در اثر خود از به‌روز‌ترین یافته‌های علمی روان‌شناسان جهان کمک می‌گیرد؛ این حقایق علمی را با حاصل سال‌ها تجربیات حرفه‌ای و ساعت‌ها کار با والدین و نوجوانان ایرانی تلفیق می‌کند و عصاره‌ای ناب و پراستفاده برای خوانندگان علاقه‌مند فراهم می‌آورد.

درس‌نوشته‌های کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد، همچنان که از درجه‌ی علمی بالایی برخوردارند، با زبانی بسیار ساده و گویا برای عموم والدین مشتاق نوشته شده‌اند. نویسنده‌ی این اثر، به منظور آموزش بهتر خوانندگان و همچنین کمک به درک عمیق‌تر مطالب، در کنار موضوعات نظری کتاب، مثال‌های متنوع بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. بسیاری از این مثال‌ها و نمونه‌ها از موارد واقعی الهام گرفته‌شده‌اند و ممکن است موضوع دغدغه‌ی خانواده و والدین بسیار دیگری نیز باشند. درنهایت، کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد، پیش از هر چیز به والدین فرزندان نوجوان یادآوری می‌کند که هیچ‌کدام از ما در بروز چالش‌ها و فرازونشیب‌های مسیر والگری تنها نیستیم. بسیاری از مشکلات و مسائلی که از نظر ما سخت و حل‌ناشدنی جلوه می‌کنند در حقیقت بخشی از طبیعت رابطه‌ی ما با فرزندان نوجوان هستند، و همان‌طور که برای هر قفلی یک کلید وجود دارد، این کتاب به شما کمک می‌کند تا با یافتن کلید مشکلات تعاملی، از داشتن یک رابطه‌ی پویا و پرمهر با فرزندان نوجوان خود لذت ببرید. این کتاب همچنین با تلاش یکی از ناشرین توانمند در ارائه‌ی کتاب‌های آموزشی، یعنی انتشارات اهل سخن به دست شما می‌رسد.

کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به والدین علاقه‌مند به مباحث فرزندپروری و به‌ویژه تربیت در سنین نوجوانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد: راهکارهایی ساده و کاربردی برای مربیگری والدین نوجوانان می‌خوانیم

شاید پدر یا پدربزرگ‌تان برایتان تعریف کرده باشد که زمان‌های گذشته اگر توانسته بودند درسشان را ادامه بدهند و تا مقاطع بالا پیش بروند، حتما آینده بهتری در انتظارشان بود و می‌توانستند زندگی و رفاه بیشتری داشته باشند. پدر من در سال‌های قبل از انقلاب برگه قبولی‌اش در دانشگاه به دستش رسیده بود، اما به جهت عدمِ‌اطلاع از اینکه بعد از این مرحله باید به کجا مراجعه کند و مسیر تحصیلی‌اش را ادامه دهد، آن برگه را در جایی بایگانی و به فراموشی سپرد. پدرم در سال‌های بعد نتوانست بیشتر از فوق‌دیپلم پیشرفتی داشته باشد، اما همان مدرک نیز در زمان خود از اعتبار خاصی برخوردار بود.

قصدم از پاراگراف بالا این است که خاطرنشان کنم در سال‌های بسیار زیادی در کشور عزیزمان تحصیل‌کردن در مدرسه و دانشگاه، امری بسیار هزینه‌بردار و در انحصار اشخاص رده‌بالا از لحاظ منسب و ثروت بود و مردم عادی جز در حد سواد خواندن و نوشتن، امکان ادامه‌دادن نداشتند و مجبور بودند پیشه خانوادگیشان را آموخته و عطای درس خواندن و پیشرفت تحصیلی در رشته‌هایی چون پزشکی و مهندسی را به لقایش ببخشند.

اما امروزه که رفتن به دانشگاه جز در رشته و دانشگاه‌های خاص، امری عادی و بسیار ساده است، تدوین روشی از موفقیت و پیروزی از این مسیر بی‌حاصل، خطا نیست؟ مجبور کردن فرزندتان به تحصیل در رشته‌ای که می‌تواند به‌احتمالِ‌زیاد در آن به ثروت و مقام اجتماعی مناسبی برسد، درحالی‌که به آن علاقه چندانی ندارد، اشتباه مهلکی نیست؟ و آیا درنظرنگرفتن خواسته و علاقه‌اش، باعث تیرگی رابطه‌ای مهم و مفید نخواهد شد؟

همه موارد بالا را در حالتی در نظر بگیرید که او بسیاری از دانش‌آموختگان را مشاهده می‌کند که یا تغییر رشته داده‌اند، به کاری غیر از رشته تحصیلی خود مشغول هستند یا بیکارند!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: خصایص والدینِ مربی
فصل دوم: تربیت و دو بال‌های آن، احترام و امنیت
فصل سوم: برده‌داری نوین مزیّن به نام تربیت فرزند
فصل چهارم: یافتن استعداد و توانمندی‌های نوجوان
فصل پنجم: رابطه لوزی یا شش‌ضلعی و یا خطوط موازی
فصل ششم: فرزندان، منجیان والدین برای رسیدن به آرزوهایشان
فصل هفتم: نزدیک ماندن به قلبش
پاورقی‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد: راهکارهایی ساده و کاربردی برای مربیگری والدین نوجوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهل سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-622-93102-1-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد

برای دریافت کتاب به او بیاموز که خود را در آغوش بگیرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.