معرفی و دانلود کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی

عکس جلد کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی
قیمت:
۱۰۴۵۰۰ ۷۳,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی

کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی نوشته‌ی جورج وی. لاری، یکی از بهترین کتاب‌ها در آموزش مهارت‌های اساسی ارزیابی فیزیکی اسکلتی-عضلانی است. این کتاب برای دانشجویان پزشکی، طب فیزیکی، توانبخشی ورزشی و تربیت بدنی، مرجع بی‌نظیری محسوب می‌شود که با زبان ساده و تصاویر فراوان، معاینه‌ی غربالگری اسکلتی-عضلانی، معاینه‌ی عمومی اسکلتی-عضلانی و معاینه‌ی ناحیه‌ای بخش‌های مختلف بدن را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی

ارزیابی ناتوانی و توانمندی اسکلتی-عضلانی و تشخیص نابهنجاری‌ها در این زمینه، حتما باید از طریق معاینه‌ی فیزیکی صورت گیرد. از طرفی، بخش قابل توجهی از مراجعان بیمارستان را، افراد با نابهنجاری‌ها و بیماری‌های اسکلتی-عضلانی تشکیل می‌دهند که یا به صورت مادرزادی و یا بر اثر ورزش، کار و افزایش سن، دچار مشکلات مختلف در ناحیه عضلات، تاندون‌ها، اعصاب، رگ‌ها و... شده‌اند و برای بازگشت به زندگی طبیعی، به تشخیص درست و درمان به موقع و کارآمد نیازمند هستند. به همین دلیل است که، داشتن مرجعی ساده، طبقه‌بندی شده و جامع درباره‌ی چگونگی ارزیابی و تشخیص این نابهنجاری‌ها، برای دانشجویان، کارکنان و محققان این حوزه، ضروری است. کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی (Systematic Musculoskeletal Examinations) نوشته‌ی جورج وی. لاری (George V. Lawry)، مرجع خوبی برای دانشجویان پزشکی، طب فیزیکی، توانبخشی، تربیت بدنی، علوم ورزشی و... است.

کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی در سه زیرمجموعه‌ی ارزیابی غربالگری، ارزیابی عمومی و ارزیابی ناحیه‌ای، به آموزش نحوه‌ی تشخیص بیماری‌های گوناگون اسکلتی عضلانی می‌پردازد. در بخش ارزیابی غربالگری اسکلتی-عضلانی، بررسی سریع ساختار و عملکرد توضیح داده می‌شود. در بخش ارزیابی عمومی اسکلتی-عضلانی، به صورت جامع به مبحث آرتریت و التهاب مفاصل پرداخته می‌شود و در بخش بعدی، ساختار اسکلتی-عضلانی نواحی مختلف بدن، شامل شانه، زانو، گردن و پشت، با آزمون‌های ویژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

هر بخش کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی، با مقدمه‌ای آغاز می‌شود و سپس، اهداف، کاربردهای بالینی، تاریخچه‌ی بالینی و مفاهیم ضروری و سپس توضیحات کلی ارائه می‌شود. در ادامه‌ی هر بخش، چگونگی ارزیابی و معاینه به ترتیب توضیح داده می‌شود و در انتها، چک لیست تمرین وجود دارد که بسیار کاربردی است. به علاوه، کتاب با معرفی شایع‌ترین مشکلات بالینی در آن زمینه‌ی خاص، مخاطب را در جریان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل این حوزه، که ممکن است با آن رو به رو شود قرار می‌دهد. هر بخش، دارای تعداد زیادی عکس، تصویر و نمودار است که به تکمیل محتوای کتاب و یادگیری بهتر کمک می‌کند. کتاب تمام رنگی است و برای دانشجویان رشته‌هایی که با بیماری‌های اسکلتی-عضلانی سر و کار دارند، می‌تواند همراه و یاری بسیار خوبی باشد.

کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی را علی شاکری با زبانی روان و خواندنی ترجمه کرده است و ویراستاری علمی آن را دکتر یحیی سخنگویی، استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بر عهده داشته. انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، این کتاب را به چاپ رسانده است.

کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی برای دانشجویان و کارکنان حوزه‌های پزشکی، طب فیزیکی، توانبخشی، تربیت بدنی و... کاربردی است.

در بخشی از کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی می‌خوانیم

تقریباً 15تا 20 درصد ویزیت پزشکان، ناراحتی‌های اسکلتی- عضلانی و بیماری‌های روماتیسمی است. ازآنجایی‌که اغلب پزشکان عمومی (متخصص طب داخلی، پزشکان خانواده، پزشک کودکان) و فیزیوتراپیست‌ها بیشتر این مشکلات را ارزیابی و درمان می‌کنند، ضروری است که مراقبت‌های اولیه برای ارزیابی اسکلتی عضلانی فراهم و سازماندهی شوند. SME دارای سه بخش یکپارچه است که برای آموزش مهارت‌های اساسی و ضروری و همچنین ارزیابی فیزیکی اسکلتی - عضلانی طراحی شده‌اند؛ به‌ویژه برای دانشجویان، کارآموزان پزشکی در تمرین، فیزیکال تراپیست‌ها، کارورزهای پرستاری، دستیاران پزشکان و پزشکان تجربی.

 1: SMSE یک بررسی سریع از ساختار و عملکرد
 2: GMSE یک بررسی جامع از آرتریت و التهاب مفصل
 3: RMSE بر بررسی‌های ساختار و عملکرد تمرکز دارد که با آزمون‌های ویژه از شانه، زانو، گردن و پشت ترکیب می‌شود.

تاریخچه‌ی بیماران، نخستین قدم ضروری برای تشخیص تمام اختلالات اسکلتی- عضلانی و تمرکز بر ارزیابی مناسب است. در ارزیابی فیزیکی اسکلتی – عضلانی برای اثبات یا رد تشخیص‌های عمومی از تاریخچه‌ی دقیق استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که تقریباً تشخیص تمام مشکلات اسکلتی عضلانی وابسته به اثبات یافته‌های فیزیکی عینی است، ارزیابی اسکلتی - عضلانی بسیار مهم است. شکایت عمده‌ی بیماران و شرایط بالینی آن‌ها، معیار دقیقی برای اولین انتخاب شما برای ارزیابی‌های غربالگری، عمومی و منطقه‌ای اسکلتی - عضلانی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: ارزیابی غربالگری اسکلتی - عضلانی
فصل 3: ارزیابی عمومی اسکلتی - عضلانی
فصل 4: ارزیابی ناحیه‌ای (منطقه‌ای) اسکلتی - عضلانی در شانه
فصل 5: ارزیابی ناحیه‌ای (منطقه‌ای) اسکلتی - عضلانی در زانو
فصل 6: ارزیابی ناحیه‌ای (منطقه‌ای) اسکلتی - عضلانی در گردن
فصل 7: ارزیابی ناحیه‌ای (منطقه‌ای) اسکلتی - عضلانی در کمر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی
نویسنده
مترجمعلی شاکری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-355-338-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۴۵۰۰ ۷۳,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی

برای دریافت کتاب ارزیابی‌های سیستماتیک اسکلتی - عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.