معرفی و دانلود کتاب ارزیابی پوسچر

عکس جلد کتاب ارزیابی پوسچر
قیمت:
۸۴۵۰۰ ۵۹,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی پوسچر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی پوسچر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی پوسچر

کتاب ارزیابی پوسچر، منبعی ارزشمند برای آشنایی با روش‌های بررسی وضعیت بدنی افراد و تشخیص مشکلات اسکلتی عضلانی است. درمانگرهای ورزشی و فیزیوتراپ‌ها با مطالعه‌ی این کتاب، روش برنامه‌‌ریزی مناسبِ درمانی برای اصلاح وضعیت بدنی افراد را فرا می‌گیرند. جین جانسون، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر با استفاده از متن، تصاویر و نمودارهای دقیق، تکنیک‌های مختلف ارزیابی وضعیت بدنی را به صورت مرحله‌به‌مرحله به خواننده آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ارزیابی پوسچر

کتاب ارزیابی پوسچر، (Postural Assessment)، منبعی جامع برای آشنایی با روش‌های تحلیل وضعیت بدنی افراد است. جین جانسون (Jane Johnson)، نویسنده‌ی کتاب، فرایند پیچیده‌ی ارزیابیِ وضعیت بدنی را به مراحلی ساده و قابل درک در این اثر تقسیم کرده‌ است. سپس در هرکدام از بخش‌های کتاب، یکی از این مراحل را با توضیحاتی کامل و تصویرهایی واضح، توضیح می‌دهد تا خواننده به‌راحتی با روش‌های ارزیابی پوسچر آشنا شود.

وقتی از پوسچر صحبت می‌‌کنیم، منظور نحوه‌ی قرارگیری بدن در حالت‌های مختلف ایستاده، نشسته و خوابیده است. اصلی‌ترین عامل در پوسچر یا وضعیت بدنی، حفظ انحنای گردن، سینه و کمر است. پس از مطالعه‌ی توضیحاتی درباره‌ی پوسچر و عوامل تاثیرگذار بر آن، اطلاعاتی درباره‌ی آماده‌ شدن برای ارزیابی پوسچر را مطالعه می‌کنید. نویسنده در این بخش به تجهیزات لازم و زمان مورد نیاز برای این ارزیابی اشاره کرده‌ است. در بخش بعد، مراحل ارزیابی پوسچر را همراه با دستورالعمل‌هایی گام‌به‌گام و تصویرهایی گویا شاهد هستید. با آگاهی از این دستورالعمل‌ها برای اجرای ارزیابی پوسچر آماده خواهید شد که در بخش بعدی کتاب به آن پرداخته‌ شده‌. ارزیابی خلفی، ارزیابی جانبی و ارزیابی قُدامی پوسچر را در ادامه‌ی کتاب یاد می‌گیرید. این ارزیابی‌ها، هرکدام جایگاه ویژه‌ای در تحلیل کلی وضعیت بدنی افراد دارد.

مطالب کتاب ارزیابی پوسچر با توضیحاتی درباره‌ی ارزیابی پوسچر در حالت نشسته ادامه پیدا می‌کند. نویسنده‌ در این بخش به روش تحلیل پوسچرِ نمای خلفی و نمای جانبی می‌پردازد. این اثر با ضمیمه‌ای کامل از انواع چارت‌های ارزیابی پوسچر خاتمه پیدا می‌کند. ثبت نتیجه‌ی روش‌هایی که برای ارزیابی پوسچر در این کتاب مطرح شده و مقایسه آن‌ها با چارت‌های ارزیابی، محکی برای مشخص‌ کردن وضعیت بدنی افراد به‌حساب می‌آید. این روش را در بخش پایانی کتاب مطالعه می‌کنید. نویسنده در انتهای این اثر به پرسش‌های رایجِ ارزیابی پوسچر، پاسخ داده‌ است.

کتاب ارزیابی پوسچر را انتشارات حتمی چاپ و روانه‌‌ی بازار کرده‌ است. نادر رهنما، حمیدرضا صادقی پور و سپیده رهنما، مترجم‌های این اثر هستند.

کتاب ارزیابی پوسچر برای چه کسانی مناسب است؟

فیزیوتراپیست‌ها، ماساژدرمانگران و مربیان ورزشی، مخاطب‌های اصلی کتاب ارزیابی پوسچر هستند. مطالعه‌ی این کتاب برای افراد علاقه‌مند به روش‌های ارزیابی وضعیت بدنی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب ارزیابی پوسچر می‌خوانیم

زنان به علت لگن عریض‌تر دارای زاویه Q بزرگتری هستند. بدیهی است هنگامی که زاویه Q بیشتر از حد نرمال باشد، فرد ممکن است هنگام اجرای تمرینات تکراری که بر استفاده از زانو تکیه دارد، فشار بیشتری در کشکک را تجربه کند. این حالت می‌تواند منجر به انحراف کشکک شده، بطوری که کشکک به راحتی بر روی شیار ران سر نخورده، و به مرور می‌تواند منجر به میکروتروما شود. در طول زمان این میکروترما می‌تواند به پاتولوژی شدیدتری مانند تخریب غضروف کشککی رانی منجر شود.

افراد دارای پرونیشن افزایش‌یافته پا ممکن است به‌دلیل چرخش داخلی درشت نی، زاویه Q بزرگتری داشته باشند. اگر این چرخش ادامه پیدا کند، در نتیجه افزایش فشار بر مفصل زانو، تغییراتی در بیومکانیک طبیعی زانو می‌تواند ایجاد شود. به مرور این حالت می‌تواند باعث بروز مشکلات حادتری شود. به یاد‌داشتن این نکته ضروری است که به هرحال یک زاویه Q غیرطبیعی به این معنی نیست که فرد مشکلات زانو را تجربه خواهد نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
مقدمه مترجمان
بخش 1: آغاز ارزیابی پوسچر
1: مقدمه‌ای بر ارزیابی پوسچر
پوسچر چیست؟
چه عواملی بر پوسچر تاثیر می‌گذارند؟
آیا یک پوسچر ایده‌آل وجود دارد؟
چرا باید ارزیابی پوسچر انجام دهیم؟
ارزیابی پوسچر چه کسی باید انجام دهد؟
ارزیابی پوسچر کجا میتواند انجام شود؟
ارزیابی پوسچر در چه زمانی باید انجام شود؟
تذکرات نهایی
سوالات کوتاه
2: آماده شدن برای ارزیابی پوسچر
تجهیزات مورد نیاز
زمان مورد نیاز
مراحل ارزیابی پوسچر
راستای استاندارد
ثبت یافته‌ها
احتیاط‌ها و موارد ایمنی
تذکرات نهایی
سوالات کوتاه
بخش 2: اجرای ارزیابی پوسچر
3: ارزیابی خلفی پوسچر
بالاتنه
پایین‌تنه
سوالات کوتاه
4: ارزیابی جانبی پوسچر
بالاتنه
پایین‌تنه
مقایسه کل پوسچر
سوالات کوتاه
5: ارزیابی قدامی پوسچر
بالاتنه
پایین‌تنه
نمای کلی: شکل بدن
سوالات کوتاه
6: ارزیابی پوسچر در حالت نشسته
نمای خلفی
نمای جانبی
سوالات کوتاه
ضمیمه چارت های ارزیابی پوسچر
جواب به سوالات کوتاه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی پوسچر
نویسنده
مترجمنادر رهنما، حمیدرضا صادقی پور، سپیده رهنما
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-6904-33-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۴۵۰۰ ۵۹,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارزیابی پوسچر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی پوسچر

برای دریافت کتاب ارزیابی پوسچر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.