معرفی و دانلود کتاب آسمان همیشه آبی نیست

عکس جلد کتاب آسمان همیشه آبی نیست
قیمت:
۱۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسمان همیشه آبی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسمان همیشه آبی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسمان همیشه آبی نیست

کتاب آسمان همیشه آبی نیست نوشته‌ی پیتر اچ.رینولدز داستانی آموزنده درباره‌ی خلاقیت و عبور از محدودیت‌ها است. ما در این کتاب با ماریسول هنرمند پرشور و کوچکی آشنا می‌شویم که قرار است بر دیوار کتابخانه مدرسه‌شان آسمان بزرگی را نقاشی کند، اما رنگ آبی در دسترسش نیست. او در این کتاب قرار است با دقت به محیط اطراف خود، این محدودیت را دور بزند و نگذارد مانعی که سد راهش شده او را شکست دهد. این اثر در سال 2014 نامزد جایزه OLA Forest شده است.

درباره‌ی کتاب آسمان همیشه آبی نیست

ماریسول عاشق نقاشی است. او خودش را در لابه‌لای رنگ‌ها پیدا می‌کند و هیچ‌چیز به قدر نقاشی برایش سرگرم‌کننده نیست. او دوست دارد در این هنر شکوفا شود و نقاشی‌هایش مورد توجه همگان قرار گیرند، همین‌طور هم می‌شود. معلم ماریسول به او پیشنهاد می‌دهد که برای طراحی یک نقاشی دیواری در کتابخانه‌ی مدرسه به آن‌ها کمک کند. قلب ماریسول از این پیشنهاد به تپش می‌افتد و چیزی نمانده که از خوشحالی به هوا بپرد. این همان فرصتی‌ست که او مدت‌ها منتظرش بود اما یک مانع کوچک بر سر راهش وجود دارد. در وسایل نقاشی که در اختیارش قرار داده‌اند رنگ آبی نیست اما نقاشی‌اش نیازی به آسمانی زیبا و رویایی دارد. این مانع گرچه بزرگ به چشم نمی‌آید اما به قدری مشکل‌ساز است که ممکن است هر کسی را ناامید کند، هر کسی به جز ماریسول قوی و هنرمند داستان ما را!

معرفی و دانلود کتاب آسمان همیشه آبی نیست

او دست از رویایش نمی‌کشد و تصمیم می‌گیرد برای کشیدن آسمان منبع الهام جدیدی بیابد. او با نگاه کردن از پنجره‌ی اتوبوس به بیرون، بوم همیشه در حال تغییر آسمان را تماشا می‌کند. در خانه، او به تماشای تبدیل شدن روز به یک شب پرستاره می‌نشیند و ذهنش از طیف وسیعی از رنگ‌ها پر می‌شود. در نهایت، با چشمان بسته، وارد دنیای رویاها می‌شود، جایی که خلاقیت بدون محدودیت شکوفا می‌شود.

کتاب آسمان همیشه آبی نیست (Sky Color) اثر پیتر اچ رینولدز (Peter H. Reynolds)، داستانی فراتر از یافتن راه‌حل برای نبود یک رنگ است. این کتاب به ما یادآوری می‌کند که منبع الهام و خلاقیت را می‌توان در همه جا، حتی در غیرمنتظرترین مکان‌ها یافت. داستان ماریسول در این کتاب به کودکان می‌آموزد که محدودیت‌ها می‌توانند سکوی پرشی برای نوآوری باشند و اینکه با کمی تخیل، حتی عادی‌ترین عناصر را می‌توان به یک اثر خارق‌العاده تبدیل کرد.

این کتاب سرشار از تصاویر زیبا و خیره‌کننده است و متنی ساده و کوتاه اما درعین‌حال جذاب و سرگرم‌کننده دارد که می‌تواند کودکان را به خود جذب کند.

کتاب آسمان همیشه آبی نیست به همت محبوبه نجف‌خانی به فارسی ترجمه شده و انتشارات پرنده آبی آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب آسمان همیشه آبی نیست

  • رینولدز، به طور ماهرانه‌ای در این کتاب از رنگ‌ها استفاده می‌کند تا بر خلاقیت ماریسول تأکید کند. پیام رینولدز باز هم این است که خارج از چارچوب فکر کنید، و تلاش‌های ماریسول خوانندگان را به انجام همین کار تشویق می‌کند. (Publishers Weekly)
  • علاقه‌مندان به سبک کارهای رینولدز، از متن مختصر و تاثیرگذار و تصاویر زیبای کتاب لذت خواهند برد. این کتاب دلپذیر را با کسانی که عاشق هنر هستند به اشتراک بگذارید.(Kirkus Reviews)
  • رینولدز یک بار دیگر داستانی رضایت‌بخش برای هنرمند درون ما ساخته است. متن دست‌نویس و تصاویر او با خودکار، مرکب، آبرنگ، گواش و چای، یک کتاب تصویری منحصربه‌فرد خلق کرده است... این واقعاً یک کتاب تصویری است که باید با تمام علاقه‌مندان به کتاب‌ها در تمام سنین به اشتراک گذاشته شود. (Library Media Connection)

کتاب آسمان همیشه آبی نیست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب نه‌تنها برای کودکان 7 تا 12 ساله بلکه به سبب نقاشی‌های جذاب و خلاقانه و تصاویر زیبایش برای تمام مخاطبان علاقه‌مند به کتاب کودک جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب آسمان همیشه آبی نیست می‌خوانیم

ماریسول از هر نظر هنرمند بود. برای همین، ‌وقتی معلمشان به آن‌ها گفت که قرار است برای کتاب‌خانه نقاشی دیواری بکشند، ‌ماریسول لحظه‌شماری می‌کرد هرچه زودتر کارشان را شروع کنند.
در کلاس همهمه شد. بچه‌ها با صدای بلند فکرهای بکرشان را می‌گفتند و حرف می‌زدند و طرح می‌کشیدند. آخرش، همه با هم یک نقاشی بزرگ و عالی کشیدند. بعد، ‌دسنه‌جمعی به طرف کتاب‌خانه به راه افتادند.
- من می‌خواهم ماهی بکشم.
- من هم می‌خواهم ماهی بکشم.
- من می‌خواهم اقیانوس بکشم.
ماریسول فریاد زد: من می‌خواهم آسمان بکشم.
ماریسول جعبه‌ی قوطی‌های رنگش را حسابی زیر و رو کرد، اما نتوانست حتی یک رنگ آبی پیدا کند. او با خودش گفت: حالا بدون رنگ آبی چه‌طوری آسمان بکشم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسمان همیشه آبی نیست
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-436-143-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسمان همیشه آبی نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آسمان همیشه آبی نیست

برای دریافت کتاب آسمان همیشه آبی نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.