معرفی و دانلود کتاب آریل

عکس جلد کتاب آریل
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آریل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آریل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آریل

برای آدمی مرگ و نیستی همواره با ابهام و سیاهی همراه بوده است؛ ابهامی که ترسی عمیق را نیز به همراه دارد. کتاب آریل نوشته‌ی سیلویا پلات است و آخرین اشعار این شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی را درون خود جای داده است.

درباره‌ی کتاب آریل

در زندگی هزاران راز نگفته با انسان همراه است که حتی در جمع نزدیک‌ترین دوستان قابل بازگشایی نیست. برخی از احساسات آدمی از بدو تولد تا مرگ در سینه‌ی او می‌ماند و روزی به چیزی شبیه شعر تبدیل می‌شود. کتاب آریل (Ariel) از آثار سیلویا پلات (Sylvia Plath) است. او زنی پر احساس و غمگین بود که علاقمندان کتاب‌هایش معتقدند در اشعار او رازهایی نهفته است. در کتاب آریل نمونه‌هایی از رازهای هزاران ساله را می‌توان پیدا کرد. برخی از اشعار او از داستان‌های واقعی الهام گرفته شده‌اند و روحی معماگونه و شاعرانه را به مخاطب انتقال می‌دهند.

شاعرانی مثل سیلویا پلات که در اشعار خود به سراغ نوعی اعتراف پراحساس می‌روند، مخاطب را با دنیای شکل‌ها و مکان‌های مبهم روبه‌رو می‌سازند. اشعار سیلویا پلات به‌عنوان شعر اعترافی شناخته می‌شوند و سرگذشتی از آدم‌های مدرن را به شکلی مبهم و سیاه تصویرسازی می‌کنند. در کتاب آریل، رمز و رازهای شاعرانه با توصیف‌هایی همراه هستند که تصویری ناشناخته از درونیات شاعر می‌سازند. با این وجود سیلویا پلات در اشعار خود اشاره‌های واضحی به برخی مکان‌ها و زمان‌ها دارد.

مخاطب در مواجهه با اشعار سیلویا پلات وارد جهانی از خاطرات گمشده می‌شود. سیلیویا پلات به دلیل بیماری افسردگی که سال‌ها زندگی او را متاثر کرده بود، اشعار متفاوتی دارد که این تفاوت در کتاب‌های او پیداست. کتاب آریل شامل مجموعه‌ای از اشعار این زن شاعر آمریکایی است که بیش از هر چیز تمنای شاعر را برای مقابله با سیاهی نشان می‌دهد. هر چند او گاهی از پس سیاهی زندگی و درد آدم‌های پیرامونش به شکایت از عالم هستی و مقدرات می‌پردازد، اما در اشعار او رگه‌هایی از مبارزه‌ برای ادامه‌ی راه زندگی نیز وجود دارد.

نوشته‌های آهنگین در کتاب آریل روح زنانه‌ی شاعر را نیز به مخاطب منتقل می‌کنند. اشعاری که پر از احساسات یک زن سخت‌کوش اما رنج‌کشیده است. دنیای ذهنی سیلویا پلات در اشعار او بازتاب یافته و به نظر می‌رسد که برخی از اشعار او متاثر از خاطرات کودکی و نوجوانی این زن شاعر است. خاطرات سیلویا پلات در کتاب آریل به‌خوبی نمایان شده و در بین اشعار این کتاب برخی از مکان‌ها و شخصیت‌ها با لحنی ساده و دلنشین توصیف شده‌اند. این کتاب شامل اشعاری همچون «ترانه‌ی صبح»، «پیام‌آور»، «گوسفند در مه»، «داوطلب»، «بانو لازاریس»، «رقص شبانه»، «شقایق در اکتبر»، «آریل»، «رسیدن به آنجا»، «مدوسا»، «شمعدانی شکسته» و ... است.

کتاب آریل نوشته‌ی سیلویا پلات با ترجمه‌ی رحمان مولایی توسط انتشارات ناهونته منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب آریل

  • این‌ اشعار از جمله نوشته‌هایی هستند که نسل‌های آینده به دنبال آن خواهند بود تا بتوانند ما را از طریق این نوشته‌ها بشناسند و برای‌مان نامی انتخاب کنند. (The Critical Quarterly)
  • سیلویا پلات در این اشعار دوباره از درون آفریده می‌شود و گویی به چیزی وحشیانه، ظریف و خیالی تبدیل شده است. (Robert lowell)

کتاب آریل برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به شعر آمریکا و کتاب‌های شاعران زن آمریکا مناسب است.

در بخشی از کتاب آریل می‌خوانیم

حتا ابرهای خورشیدی نیز نمی‌توانند
چنین دامنه‌هایی را مهار کنند
و نه حتا زنی که در آمبولانس است
و قلب سرخش از زیرِ کتش چنین حیرت‌انگیز شکوفه می‌دهد
مثل یک هدیه
هدیه‌ی عاشقانه‌ای که فکرش را نمی‌کنید
کنار یک آسمان
پرشور و شعله ور
با مونواکسیدهای کربن روشن می‌شوند
و تمام چشم‌ها را خیره می‌کنند
آه خدای من من چیستم؟
و چرا این غنچه‌های خارج از موعد باید دوباره گریه کنند
در جنگل یخبندان
در طلوع گل‌های ذرت

فهرست مطالب کتاب

گوسفند در مه
داوطلب
بانو لازاریس
لاله‌ها
نارون قرمز
رقصِ شبانه
شقایق در اُکتبر
آریِل
مرگ و شرکت
لِزبوس
شمعدانی شکسته
گالیور
رسیدن به آن‌جا
مدوسا
ماه و درخت سرخدار
یک کادوی تولد
آهنگ مریم
پیغام در نوامبر
رقیب
پدر
شما
تب 103 درجه
گردهماییِ زنبورِعسل
ورود جعبه‌ی زنبور عسل
نیش
ازدحام
گذراندن زمستان
مرد حلق‌آویز
فوگ کوچک
سالها
مانکن‌های مونیخ
افلیج
بالن‌ها
کوفتگی
مرز
کلمه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آریل
نویسنده
مترجمرحمان مولایی
ناشر چاپیانتشارات ناهونته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-93079-6-0
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آریل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آریل

برای دریافت کتاب آریل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.