معرفی و دانلود کتاب آشپزخانه خانم گیلاس

عکس جلد کتاب آشپزخانه خانم گیلاس
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشپزخانه خانم گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشپزخانه خانم گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشپزخانه خانم گیلاس

کتاب آشپزخانه خانم گیلاس را شاعر و نویسنده‌ی مطرح، سیلویا پلات برای کودکان نوشته است. در این کتاب، دو داستان کوتاه وجود دارد که در هرکدام یکی از مفاهیم پایه‌ای و مهم زندگی آموزش داده شده‌. فضای تخیلی و جذاب داستان‌ها، خواندن آن‌ها را برای کودک را جذاب‌تر کرده است.

درباره‌ی کتاب آشپزخانه‌‌ی خانم گیلاس

کتاب آشپزخانه‌ی خانم گیلاس (Mrs Cherry's Kitchen) شامل دو داستان کوتاه با عناوین «این یک کت و شلوار معمولی نیست» و «آشپزخانه‌ی خانم گیلاس» است. در داستان این یک کت و شلوار معمولی نیست، سیلویا پلات (Sylvia Plath) ماجرای هفت برادری را روایت می‌کند که در دهکده‌ای کوهستانی زندگی می‌کنند. یک روز پستچی برای آن‌ها بسته‌ای بزرگ و بی‌نام‌ونشان می‌آورد.درون بسته یک کت‌وشلوار خردلی و زیبا قرار گرفته. پدر و پسرهایش همگی هیجان بسیاری دارند تا بدانند این لباس زیبا، انداز‌ه‌ی چه‌کسی خواهد شد. بنابراین به نوبت آن را می‌پوشند و هرکس به دلیلی آن را به پسر کوچکتر می‌سپارد تا اینکه نوبت به کوچکترین عضو خانواده یعنی مکس می‌رسد.

او همیشه آرزوی یک کت‌وشلوار زیبا را داشت و دلش می‌خواست وقتی در دهکده قدم می‌زند از قصاب و نانوا تا زرگر و خانم‌های خانه‌دار همگی از دیدن او و کت‌وشلوار زیبایش حیرت‌زده شوند و این اتفاق هم افتاد! حالا مکس یک لباس جادویی و زیبا داشت که هیچوقت کثیف نمیشد و هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتاد! با اینکه او با لباسش همه‌جا می‌رفت اما مثل روز اول تمیز، اتوکشیده و مرتب بود. همه مکس را برای داشتن چنین لباسی تحسین می‌کردند و او از این موضوع بسیار خوشحال بود. تا اینکه یک روز اتفاق عجیب و غیرمنتظره‌ای افتاد...

داستان بعدی که نام کتاب نیز از نام آن وام گرفته شده، آشپزخانه خانم گیلاس نام دارد. ماجرای این قصه‌ی تخیلی و جذاب درباره‌ی بهترین و دلبازترین آشپزخانه‌ی خیابان آپلتون است. آشپزخانه‌ای که پری‌های کوچک از زمان مادر مادر مادربزرگ خانم گیلاس در آن حضور داشتند تا مراقب پختن نان‌ها و دم شدن قهوه‌ها باشند. اما خانم گیلاس از راز مهمی که بوی خوش غذا و نان‌ها را در فضا پخش می‌کردند بی‌خبر بود...

سیلویا پلات در این داستان سروصداهای وسایل داخل آشپزخانه را به‌زبانی برای تحسین تبدیل کرده است و هربار که خانم گیلاس رضایت خاطرش از این وسایل اعلام می‌کند یکی از وسیله‌های در حال انجام کار به نشانه‌ی همراهی از خودش صدا درمیاورد! مثلا لباسشویی صدای لباس شستنش را متفاوت می‌کند و قهوه‌جوش صدای دم کردن قهوه را به نشانه‌ی تایید حرف خانم گیلاس بیشتر از قبل درمی‌آورد.

یک روز صبح بین وسیله‌های خانه و آشپزخانه‌ی خانم گیلاس حس رقابت به‌وجود می‌آید و هر وسیله دوست دارد جای یک وسیله‌ی دیگر باشد. همزن با هم زدن تخم‌مرغ‌ها مشکلی ندارد اما فکر می‌کند کار اتو که شق‌ورق کردن یقه‌ی سفید لباس خانم گیلاس است مفیدتر است و این موضوع آزارش می‌دهد. بنابراین نمک و فلفل که پری‌های آشپزخانه هستند، تصمیم می‌گیرند که اجازه دهند تا هر یک از وسایل جای دیگری کار کند و با این تصمیم نشان دهند که چه بلبشویی به راه خواهد افتاد!

کتاب آشپزخانه‌ی خانم گیلاس در عین اینکه اسباب سرگرمی کودکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند، نکات طریف و آموزنده را هم در قالب داستان و سرگرمی به آن‌ها می‌آموزد. این اثر کودکانه مهارت‌هایی همچون اعتمادبه‌نفس و همکاری را به خردسالان می‌آموزد و به آن‌ها نشان می‌دهد که هر کسی در جای خودش مفید و کارآمد است. این کتاب را نیلوفر امرایی ترجمه‌کرده‌ و نشر دنیای اقتصاد آن‌ را به چاپ رسانده است.

داستان آشپزخانه‌ی خانم گیلاس برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 8 تا 12 ساله‌ای که به داستان‌های کوتاه با درونمایه‌ی جادویی و فانتزی علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آشپزخانه خانم گیلاس می‌خوانیم

فر هم پچ‌‏پچ‌‏کنان گفت: «دقیقا همین‏طوره.»

ماشین لباسشویی هم گلویش را صاف کرد و گفت: «ترترترتر، من هم با شما موافقم.»

اما خانم گیلاس از زبان آن‌ها سر در نمی‌آورد و برای همین جوابی نمی‏داد.

اما در این صبحِ بخصوص، برای اولین بار شکایت‌هایی از طرف اهالی آشپزخانه شنیدند. همه‌ی آن‌ها معتقد بودند که می‌‏توانند وظیفه‌ی خودشان را به بهترین شکل انجام بدهند، ولی همه‌‏شان هم چشمشان به کارهایی بود که بقیه‌ی اهل آشپزخانه انجام می‏‌دادند.

همزن برقی گفت: «مسئله این نیست که من دلم نمی‏‌خواهد تخم‌‏مرغ‏‌ها را هم بزنم. مسئله این است که اتو یقه‏‌های سفید پیراهن‏‌های خانم گیلاس را حسابی شق‏‌ورق می‏‌کند. مطمئنم اگر به من فرصت بدهید، من هم می‏‌توانم همین کار را برای پیراهن‏‌های خانم گیلاس بکنم. ببینید خامه‌‏ای که من هم زده‌‏ام چقدر سفید و کف‏‌کرده است. می‏خواهم یک روز از این کار شاق همیشگی استراحت کنم و تنوع داشته‌باشم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشپزخانه خانم گیلاس
نویسنده
مترجمنیلوفر امرایی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات47
زبانفارسی
شابک978-600-8004-56-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشپزخانه خانم گیلاس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشپزخانه خانم گیلاس

برای دریافت کتاب آشپزخانه خانم گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.