معرفی و دانلود کتاب آرچر 1: یک کار خوب

عکس جلد کتاب آرچر 1: یک کار خوب
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرچر 1: یک کار خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرچر 1: یک کار خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرچر 1: یک کار خوب

آزادی از زندان می‌تواند سرآغاز رهایی و پشت سر گذاشتن روزهای سخت باشد؛ اما در کتاب آرچر 1: یک کار خوب از دیوید بالداچی، رهایی از زندان نقطه‌ی شروع دردسرهایی تازه برای آلوسیوس آرچر، قهرمان کتاب است. این کتاب که یک داستان جنایی، ‌مهیج و ماجراجویانه از یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است، لذت مطالعه را به شما می‌چشاند و ذهن شما را به تحرک و جنبش وامی‌دارد. گفتنی‌ست این رمان برنده‌ی جایزه‌ی نرو شده است.

درباره‌ی کتاب آرچر 1: یک کار خوب

سربازی که شرایط سختی چون جنگ و زندان را از سر گذرانده است، قطعاً به حدی از تجربه و پختگی دست‌ یافته که می‌‎داند در شرایط سخت زندگی چطور با مشکلات روبه‌رو شود. دیوید بالداچی (David Baldacci) در کتاب یک کار خوب (One Good Deed) زندگی یک سرباز جنگ جهانی دوم را به نمایش گذاشته که می‌داند چگونه از تجربیات گذشته‌اش برای حل مسائل پیش‌رو استفاده کند.

معرفی و دانلود کتاب آرچر 1: یک کار خوب

کتاب یک کار خوب در سال 1949 اتفاق می‌افتد. وقتی که کهنه سرباز جنگ، آلوسیوس آرچر، از زندان کاردراک آزاد شده، با آزادی مشروط به شهر پوکا فرستاده می‌شود و همراه او لیست کوتاهی از بایدها و یک لیست طولانی‌تر از نبایدهاست: «مرتباً به افسر آزادی مشروط گزارش دهید، به کافه نروید، ابداً الکل ننوشید، شغلی پیدا کنید و هرگز با زنان بی‌بندوبار معاشرت نکنید.» شهر کوچک به‌سرعت نشان می‌دهد که پیچیده‌تر و خطرناک‌تر از سال‌های خدمت آرچر در جنگ یا دوران زندانش است. سرانجام جستجوی یک شبه‌‎ی او برای شغلی پردرآمد و یک نوشیدنی قوی او را به یک بار محلی هدایت می‌کند؛ جایی که او را برای جمع‌آوری بدهی به یک تاجر قدرتمند محلی به نام هنک پیتلمن استخدام می‌کنند.

آرچر، قهرمان کتاب یک کار خوب، خیلی زود متوجه می‌شود که زنده‌ کردن بدهی‌ها چندان کار ساده‌ای نیست. یکی از بدهکاران نسبت به هنک کینه‌ای شدید دارد و از پرداخت بدهی‌اش امتناع می‌کند. از طرف دیگر، معشوقه‌ی باهوش هنک نقشه‌های خودش را برای آرچر دارد. ضمن آنکه هنک و افسر سخت‌گیر آزادی مشروط آرچر، خانم کربتری، او را زیر نظر دارند. در این بین، قتلی در نزدیکی آرچر اتفاق می‌افتد و سوء‌ظن پلیس را نسبت به محکوم سابق برمی‌انگیزد. آرچر می‌فهمد که ممکن است دوباره به زندان بیفتد و باید از همه‌ی مهارت‌های خود برای شناسایی قاتل استفاده کند.

کتاب یک کار خوب تریلری تاریخی، سریع و هیجان‌انگیز در ژانر نوآر است که در آن ضدقهرمان داستان بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد و باید راهی را انتخاب کند که او را از مخمصه نجات دهد. این کتاب را انتشارات کامک با ترجمه‌ی الهام یوسفی منتشر کرده است.

معرفی و دانلود کتاب آرچر 1: یک کار خوب

درباره‌ی مجموعه‌ی آرچر

دیوید بالداچی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، سه‌گانه‌ای جنایی و ماجراجویانه با عنوان آرچر (Archer) منتشر کرده که کتاب یک کار خوب جلد اول آن است. جلدهای دیگر این مجموعه مرد قمارباز و شهر رؤیایی نام دارند.

جوایز و افتخارات کتاب آرچر 1: یک کار خوب

  • برنده جایزه نرو در سال 2020
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب آرچر 1: یک کار خوب

  • دیوید بالداچی داستان‌‎گویی ماهر است که احساس کلاسیک دهه‌ی 1940 پس از جنگ را که در ادبیات و فیلم جاودانه‌ی آن دوره مشهود بود، فرامی‌‌خواند. یک قهرمان دلسوز و گروهی از شهروندان مرموز در یک شهر کوچک، موضوعات آشنای رمان بالداچی است. (اسوشیتد پرس)
  • دیوید بالداچی زمان و وقایع را به‌خوبی بااصالت، زیبایی و نثر بی‌عیب به تصویر کشیده است. آرچر یک ضدقهرمان فوق‌العاده با اصالت و عمر طولانی است. شخصیت‌های مکمل داستان نیز به همان اندازه به‌یادماندنی هستند. (مجله‌ی کتاب نیویورک)
  • بالداچی کتابی مبتکرانه و اعتیادآور ساخته است که در آن هر پاراگراف مکاشفه‌ی جدیدی ارائه می‌کند. دوره‌ی زمانی و سبک نگارش بلافاصله آثار جاودانه‌ی جیمز ام. کین را به ذهن متبادر می‌کند... قطعه‌ای فوق‌العاده از ژانر جنایی نوآر. (سایت بوک‌ریپورتر)
  • جدیدترین اثر دیوید بالداچی، نویسنده‌ی رمان‌های معمایی پرفروش، ما را به گذشته می‌برد و قهرمان سری جدیدی را معرفی می‌کند که ممکن است به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شود. (اتحادیه‌ی فلوریدا تایمز)
  • بالداچی استاد سرعت و توطئه است و یک کار خوب، یک نوآر خوب دهه‌ی 40 است. (انجمن رمان تاریخی)

کتاب آرچر 1: یک کار خوب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به رمان‌های جنایی، تاریخی و ماجراجویانه، به‌ویژه در ژانر نوآر، علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آرچر 1: یک کار خوب می‌خوانیم

اینجا از ساختمان دادگاه‌ و شهرداری پوکاسیتی هم بزرگ‌تر بود. با ذوق بیشتر و مصالح بهتر ساخته شده بود. با علم کمی که آرچر از معماری داشت، می‌شد گفت طراحی‌اش قرون‌وسطایی و قصرمانند نبود. شبیه عمارت بزرگی بود که عکس‌شان را دیده بود و کسانی چون وندر بیلت و راکفلر مشابهش را ساخته بودند.

دو طرف مسیر تا خانه گل‌کاری شده بود. غنچه‌های زرد، صورتی و قرمز همه‌جا بودند. با خودش فکر کرد آب این‌ها از یک جایی باید تأمین شود. به نظر برای فضاسازی بیرون، خیلی دقت به خرج داده بودند. حتماً برای طراحی داخل هم همین قدر به جزییات توجه شده بود.

در زد و چند لحظه بعد صدای پای کسی را شنید که نزدیک می‌شد.

زنی مسن در را باز کرد. موهای سفیدش از زیر کلاه بیرون زده و یونیفرم سفید مشکی پیشخدمتی تنش بود. در زندگی‌اش خیلی آدم ترش‌رو دیده بود، ولی این زن ترش‌روترین قیافه‌ی ممکن را داشت. با بی‌حالی گفت: «بفرمایید؟»

«اومدم اینجا آقای پیتلمن رو ببینم. اسمم آرچره. من رو می‌شناسن.»

خیلی بی‌میل گفت: «همین جا منتظر بمونید.»

در را باز گذاشت و رفت. آرچر این شانس را داشت تا داخل شود و نگاهی به اطراف بیندازد. تابه‌حال چنین شکوهی ندیده بود، حتی وقتی در هتل والدورف آستوریا در نیویورک بود. یونیفرم تنش بود و داشت اطراف یک مهمان خانم که خیلی لقمه‌ی بزرگی برای او بود، می‌پلکید. نگهبان دم درِ هتل هم او را بیرون کرده بود.

با صندلی‌های طلاکوب که روکش پرنقش‌ونگاری داشتند و جلوی یک دیوار در دوردست قرار داشتند، مواجه شد، درهای فرانسوی که پرده‌هایی جلویشان آویخته شده بود و چه کسی می‌دانست به کجا باز می‌شوند. یک ردیف ساعت آونگ‌دار با شکل‌های فانتزی و طرز کار جالب‌شان که می‌توانست از آن جا ببیند. میزهای مرمر با گلدان‌هایی که رنگ‌آمیزی‌شان کار دست و داخل‌شان پر از گل بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرچر 1: یک کار خوب
نویسنده
مترجمالهام یوسفی
ناشر چاپیانتشارات کامک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات440
زبانفارسی
شابک978-622-98541-0-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آرچر 1: یک کار خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آرچر 1: یک کار خوب

برای دریافت کتاب آرچر 1: یک کار خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.