معرفی و دانلود کتاب آرامش درمانی: تکنیک‌های‌ کاربردی آرام سازی پیشرونده جهت رفع تنش (ریلکس تراپی)

عکس جلد کتاب آرامش درمانی: تکنیک‌های‌ کاربردی آرام سازی پیشرونده جهت رفع تنش (ریلکس تراپی)
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرامش درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرامش درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرامش درمانی: تکنیک‌های‌ کاربردی آرام سازی پیشرونده جهت رفع تنش (ریلکس تراپی)

کتاب آرامش درمانی به قلم ادموند جاکوبسون، از متخصصان این حوزه، نوشته شده و با رویکرد فیزیولوژی به شما در مقابله با بیماری‌ها و مشکلات عصبی روزانه کمک می‌کند. این کتاب با تکیه بر شصت سال تجربه‌ی آزمایشگاهی و بالینی در دو بخشْ اختلالات شایع و تاثیراتشان را برشمرده و تکنیک‌های کاربردی برای آرام‌سازی و فائق آمدن و گذر از تنش‌ها را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آرامش درمانی

تنش عصبی یکی از متداول‌ترین بیماری‌های عصر حاضر است. این بیماری تاثیرات بسیار زیادی بر زندگی فرد دارد، از کاهش کارایی تا به خطر انداختن سلامتی و ابتلا به انواع بیماری‌های روان‌تنی پیامدهای وجود تنش عصبی در زندگی مدرن است. دانشمندان حوزه‌ی آرامش درمانی راهکارهایی را برای پیشگیری و درمان این بیماری ارائه داده‌اند. اثر حاضر، یعنی کتاب آرامش درمانی (You Must Relax: Practical Methods for Reducing the Tensions of Modern Living) به قلم ادموند جاکوبسون (Edmund Jacobson) که از پیشگامان این علم است، به نگارش درآمده تا با کمک روش‌های عملی و تمرینات آرام‌سازی کاربردی به تقویت انرژی عضلانی و ذهنی شما یاری برساند.

ادموند جاکوبسون پزشک و دانشمندی متعهد است که پژوهش‌های خود را از سال 1908 در آزمایشگاه دانشگاه هاروارد آغاز کرد و بعدها در دانشگاه‌های مطرح و معتبر دیگری ادامه داد. از طرف دیگر در کلینیک‌های مختلفی نیز به درمان و بررسی‌های بالینی بیماران پرداخت. او نتایج سال‌ها پژوهش آزمایشگاهی و اقدامات بالینی را با رویکرد فیزیولوژی در کتاب حاضر گردآوری نموده است. نویسنده انواع مختلف روش‌های آرام‌سازی توسط پزشک را با عادات رفتاری روزانه همراه می‌کند و تاکید دارد که آرام‌سازی علمی صرفا یک روش درمانی پزشکی نیست، بلکه سبک زندگی بیماران را هدف قرار می‌دهد و با تقویت خوداتکایی و خودتدبیری آن‌ها را به جای مصرف قرص‌های آرام‌بخش، به آرامش درونی می‌رساند.

معرفی و دانلود کتاب آرامش درمانی

آرام‌سازی نوعی روش از بین بردن تکانه‌های عصبی – عضلانی است و نقطه‌ی فیزیولوژیکی متضاد با هیجان یا آشفتگی را فراهم می‌آورد. اختلالات تنش نیز انواع اختلالات عصبی مانند حالت‌های ترس، اضطراب و استرس را شامل می‌شود و پیامدهایی همچون زخم معده، مشکلات گوارشی، فشار خون بالا و مشکلات عروقی را با خود به همراه دارد. واکنش به شرایط سخت بر اساس ژنتیک و محیط اطرافتان تعیین می‌شود و کتاب حاضر تلاش دارد شما را در این شرایط راهنمایی کند.

کتاب آرامش درمانی در دو بخش و بیست و یک فصل نوشته شده است. بخش اول کتاب از شناخت بدن آغاز می‌شود و مطالب تخصصی این حوزه را ارائه می‌دهد. در ادامه انواع مختلف تاثیرات تنش و اختلالات عصبی بر بدن و زندگی برشمرده می‌شود. بخش دومْ تکنیک‌های لازم برای پیاده‌سازی آرامش درمانی را در اختیار شما می‌گذارد که عبارتند از آرام‌سازی قسمت‌های مختلف بدن از پاها تا عضلات گفتاری و چشم‌ها در کنار آرام‌سازی ذهن در زمان استراحت. ادموند جاکوبسون همچنین آرام‌سازی در هنگام فعالیت را نیز به شما آموزش می‌دهد و یک برنامه‌ی آرام‌سازی موقعیتی را در اختیارتان می‌گذارد. تمرینات این بخش به شما یاد می‌دهند که چطور بر عادت‌های بازدارنده و تلاش‌های غیرضروری غلبه کنید و در مصرف انرژی روزانه‌تان صرفه جویی نمایید.

کتاب آرامش درمانی نخستین بار در سال 1976 به انتشار رسید. در ایران توسط محمود جولایی به فارسی برگردانده و به همت انتشارات کاپیتان روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب آرامش درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به پزشکان، روان‌درمانگران و تمامی کسانی که قصد دارند در زندگی به آرامش جسمی و ذهنی برسند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آرامش درمانی: تکنیک‌های‌ کاربردی آرام سازی پیشرونده جهت رفع تنش (ریلکس تراپی) می‌خوانیم

امروزه این تعریف پذیرفته شده است که «نگرانی حالتی در ذهن است که برانگیخته می‌شود ولی به‌طور کلی ناشی از مسائل مختلفی که در زندگی هرکسی ممکن است به وجود آید، نیست». با توجه به این تعریف، در مقابل آن چه می‌توان کرد؟ در بسیاری از افراد، نگرانی تبدیل به یک عادت در برابر مسائل زندگی شده است؛ در این افراد اطمینان دادن و استدلال معمولاً فایده چندانی ندارد؛ حتی در برخی موارد هرچه صحبت و نصیحت بیشتر باشد، نگرانی هم بیشتر می‌شود. بیشتر افراد تمایل دارند موضوع دردسرساز را بارها در تلاش برای یافتن راه‌حل بررسی کنند، حتی اگر راه‌حل تخیلی باشد، اما «ممکن است متفاوت به‌نظر برسد!». اغلب افراد برای فرار از چنین افکاری، به تغییر محل زندگی و یا شغل، ورزش و حمام و احتمالاً نوشیدنی یا دارو‌های آرام‌بخش، روی می‌آورند؛ اما با این ترفندها معمولاً مشکلات فرد نگران حل نمی‌شود. اگر شانس بیاورد یا زمان، مشکل را التیام بخشد، دوباره عامل جدیدی برای ناراحتی و به دنبال آن نگرانی در افق دید او ظاهر می‌شود. این خلق و خوی ناشی از نگرانی‌ ادامه می‌یابد و مدام مسئله جدیدی برای ادامه نگرانی پیدا می‌کند. پزشک امروزی باید خود را برای درمان نگرانی بیمارش آماده کند.

بسیاری از افراد موفق در مشاغل مفید، خود را نیازمند درمان می‌یابند و معمولاً روش‌های اطمینان‌دهی یا منحرف کردن ذهن در آن‌ها به اندازه کافی مؤثر واقع نمی‌شود. در آموزش آرام‌سازی، افراد عصبی و بیماران با روش‌هایی راهنمایی می‌شوند تا بدانند در زمان نگرانی چه کنند. آن‌ها تنش‌های ناخودآگاه را یادداشت می‌کنند. بسیاری از بیمارانِ آموزش‌دیده گزارش می‌دهند که وقتی درگیر نگرانی می‌شوند، موضوعی هرچند مبهم و جزئی را تصور می‌کنند که مرتبط با موضوع نگرانی است و در آن لحظه، دچار تنش‌هایی مانند تفکر زیاد بر آنچه تصور کرده‌اند، می‌شوند یا چیزی در مورد آن به خود یا دیگران می‌گویند و در آن لحظه در عضلات کلامی دچار تنش می‌شوند. بنابراین، اگر آن‌ها مثلاً پول خود را از دست داده باشند، ممکن است مدتی تمایل داشته باشند که رویداد‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری را به‌صورت تصویری مرور نمایند و یک ناظر بیرونی ممکن است مدام شاهد حرکات چشم و اخم‌های آن‌ها باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه نویسنده
راهنمای استفاده کتاب
بخش اول: بدنتان را بشناسید تا سلامتی‌تان را نجات دهید
فصل 1: اختلال تنش، بسیار شایع‌تر از سرماخوردگی است!
فصل 2: افراد پرتنش انرژی بسیار زیادی صرف می‌کنند!
فصل 3: زندگی موفق
فصل 4: تنش و فشار خون بالا
فصل 5: تنش و حملات قلبی
فصل 6: در مورد استرس چه می‌دانیم؟
فصل 7: هزینه بالای اضطراب
فصل 8: اضطراب و زخم‌های گوارشی
فصل 9: سوءهاضمه و کولیت‌ها
فصل 10: اختلالات عصبی و روانی رایج
فصل 11: چگونه خوب بخوابیم؟
فصل 12: در مورد افراد پرتنش بیشتر بدانیم!
فصل 13: اعصاب و عضلات بیش‌فعال
فصل 14: آرام‌بخش‌ها و مسکن‌ها
فصل 15: تعطیلات، استراحت‌، ورزش‌ و سرگرمی‌ شما را دچار تنش می‌کنند
بخش 2: تسلط برخود؛ رویکردی جدید برای دنیای آشفته درون
فصل 16: آرام‌سازی علمی
فصل 17: چگونه با دراز کشیدن آرام شویم؟
آرام‌سازی پا‌ها
آرام‌سازی بالا تنه
آرام‌سازی شانه‌ها
آرام‌سازی گردن
آرام‌سازی چشم‌ها
آرام‌سازی فعالیت‌های ذهنی
آرام‌سازی عضلات گفتاری
برنامه آرام‌سازی عمومی
فصل 18: آرام‌سازی در زمان فعالیت
آرام‌سازی کمر و گردن
آرام‌سازی تنش‌های پایدار
آرا‌سازی چشم‌ها
مطالعه در حالت آرام‌سازی
برنامه‌ آرام‌سازی موقعیتی
فصل 19: دستور پزشک یا مربی
فصل 20: اندازه‌گیری هزینه‌های انرژی شخصی
فصل 21: آرام‌سازی ذهن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرامش درمانی: تکنیک‌های‌ کاربردی آرام سازی پیشرونده جهت رفع تنش (ریلکس تراپی)
نویسنده
مترجممحمود جولایی
ناشر چاپیانتشارات کاپیتان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-97813-6-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آرامش درمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آرامش درمانی

برای دریافت کتاب آرامش درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.