معرفی و دانلود کتاب آداش

عکس جلد کتاب آداش
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آداش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آداش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آداش

کتاب آداش اثر داستانی نویسنده‌ی ایرانی حجت یکتا و روایتی با الهام از اتفاقات واقعی‌ست. ماجرای این رمان در بین اعضای یک خانواده‌ی روستایی و در سال‌های دفاع مقدس شکل می‌گیرد. آداش، قهرمان این رمان و خانواده‌ی او نیز مانند هزاران انسان بی‌گناه دیگر، درگیر حوادث ناخواسته‌ی حاصل از این جنگ تحمیلی هستند؛ حوادثی که گاه انسان را از آرزو‌ها و حتی از خانه و کاشانه‌اش دور می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب آداش

جنگ‌ها به جز ویرانی و سیاهی، خالق قصه‌ها و روایت‌های بسیاری نیز هستند؛ روایت‌هایی تکان‌دهنده، که همچون آینه تصویر سرگذشت‌ انسان‌ها را به ما بازتاب می‌کنند. داستان کتاب آداش نیز یکی از همان ماجراهای تأثیرگذار و برخواسته از جنگ تحمیلی ایران و عراق است. داستانی که خط روایی آن از واقعیت وام گرفته شده و شاخ‌وبرگ و زینت روایی آن حاصل قلم گیرا و توانمند نویسنده‌اش، حجت یکتا است.

قهرمان رمان آداش در یک روستا زندگی می‌کند. آداش و دیگر اعضا و اهالی روستا زندگی خوش و آرامی کنار هم تجربه می‌کردند، البته پیش از آن که آن جنگ تحمیلی و شوم از راه برسد و سرنوشت مردمان بی‌دفاع را زیر‌ورو کند. آداش نیز مانند دیگر مردمان روستا تصمیم می‌گیرد مال و زندگی خود را در روستا رها کند و برای حفاظت از جان خود، در شهر پناه بگیرد. اما زندگی در شهر، آن هم برای کسی که تمام عمر خود را در روستا گذرانده، تجربه‌ی راحتی نخواهد بود. راوی داستان آداش قرار است حوادث و اتفاقات بسیاری را در ادامه‌ی این کوچ ناخواسته‌ لمس و تجربه کند.

حجت یکتا، خالق کتاب آداش و از داستان‌نویسان خوب این‌سال‌های ادبیات ایران است. او هم در آفرینش داستان‌های کوتاه دستی به قلم دارد و هم در نوشتن رمان و داستان‌های بلند قریحه‌ی ادبی خود را به مخاطب ثابت کرده است. داستان‌های این نویسنده معمولاً حال‌وهوایی واقع‌نمایانه دارند و از ویژگی‌های ادبیات عاشقانه و اجتماعی بهره‌مند هستند. داستان آداش نیز نماینده‌ی خوبی برای نشان دادن تجربیات انسانی در بستر جامعه‌ی جنگ‌زده و بازنمایی از احساسات و احوالات افراد در شرایط سخت است. درانتها گفتنی‌ست که این اثر خواندنی با تلاش انتشارات پارس تاک در دستان شما قرار می‌گیرد.

کتاب آداش برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به دنبال کردن داستان‌های اجتماعی و ادبیات دفاع مقدس از خواندن این ماجرای پرکشش لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب آداش می‌خوانیم

با شنیدن صدای انفجار موشک توسط هواپیمای عراقی جلوی مدرسه، اشرف و آداش و مراد از خانه بیرون زدند. اشرف وحشت‌زده با پای برهنه داخل کوچه می‌دوید و رضا پسرش را صدا می‌زد. زن و مرد بر سر زنان به طرف مدرسه می‌دویدند.

اشرف گریه می‌کرد و هوار می‌کشید. صدای آژیر آمبولانس از دور به گوش می‌رسید. اشرف و آداش و مراد حالا در ازدحام جمعیت جلوی مدرسه رسیده بودند. ویرانه‌ای از مدرسه دیده می‌شد.

جلوی مدرسه ابتدایی شهید فیاض‌بخش بر اثر اصابت موشک گودال بزرگی ایجاد شده بود و مغازه‌ها و خانه‌های آن طرف خیابان بر اثر شدت و موج انفجار ویران شده بودند. داخل پیاده‌رو پر از شیشه‌های شکسته پنجره‌ها بود. پدران و مادران روی تَلی از خاک و آوار مدرسه بر سر و صورتشان می‌زدند و بچه‌هایشان را صدا می‌زدند.

جناره‌های دانش‌آموزان یکی یکی با کمک نیروهای هلال احمر و مردم از زیر خاک و آوار بیرون کشیده می‌شدند. جنازه‌های سوخته، لِه شده، تکه پاره، خون‌آلود و خاک آلود. کیف‌های پاره، کتاب و دفترهای سوخته.

کفش و گالش‌های دانش‌آموزان میان خاک و آوار. خاک و آوار بوی خون می‌داد. بوی سوختگی، بوی درد، بوی مرگ، بوی ضجه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آداش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پارس تاک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-622-94891-3-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آداش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آداش

برای دریافت کتاب آداش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.