معرفی و دانلود کتاب یک گروه کوچک

عکس جلد کتاب یک گروه کوچک
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک گروه کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک گروه کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک گروه کوچک

کتاب یک گروه کوچک، اثر نمایشنامه‌ای نویسنده‌ی دغدغه‌مند اهل آمریکا جانت نیپریس است. این نمایشنامه ماجرای سفر گروه کوچکی از اساتید آمریکایی را شرح می‌دهد که برای تدریس راهی چین شده‌اند. زن سی و چند ساله‌ی چینی به نام سان نیز در این سفر همراه اعضای هیئت‌علمی آمریکایی خواهد بود. سان تمام عمر خود را در چین و فضای کمونیستی آن گذرانده و آشنایی چندانی با فرهنگ غرب ندارد؛ پس این رویارویی آغازگر اتفاقات بزرگی در زندگی او خواهد بود.

درباره‌‌ی کتاب یک گروه کوچک

برخی از تأثیرگذارترین آثار ادبیات نمایشی، حوادث فراموش‌نشدنی جهان واقعیت را در هسته‌ی ماجرای خود روایت می‌کنند. کتاب یک گروه کوچک (A Small Delegation) اثر نمایشنامه‌ای جانت نیپریس (Janet Neipris) نیز از آن دسته آثار خواندنی و تکان‌دهنده است که شیرینی جهان ادبیات را با تلخی حقایق تاریخی بشر پیوند می‌زند.

ماجرای نمایشنامه‌ی یک گروه کوچک در سال 1988 میلادی و در شهر پکن چین روایت می‌شود؛ درست یک سال پیش از حوادث مرگباری که همه آن را به‌عنوان کشتار میدان تیان‌آن‌من به یاد می‌آوریم. ماجرای کتاب یک گروه کوچک در چندین پرده‌ی نمایشی مختلف دنبال می‌شود؛ قهرمانان و شخصیت‌های اصلی تمامی این صحنه‌ها دو استاد دانشگاه آمریکایی به نام‌های رمی و فیلیپ هستند که به همراه مترجم گروه خود یعنی سان، راهی چین می‌شوند. رمی زنی سی‌وچند ساله و فیلیپ مردی در آستانه‌ی چهل‌سالگی است. این دو استاد آمریکایی قرار است سال آینده را برای تدریس در چین بگذرانند و برای همین نیز پیوسته با مترجم گروه خود، سان در ارتباط هستند.

اما ماجرای کتاب یک گروه کوچک، از همان صفحات اول حال‌وهوای عجیبی به خود می‌گیرد. رمی که از فرهنگ آزاد غربی وارد چین شده تلاش می‌کند تا از همان ابتدا ارتباط صمیمانه‌ای با مترجم چینی خود برقرار کند، اما سان که در فضای متفاوتی رشد پیدا کرده است به‌درستی نمی‌تواند با آداب‌ورسوم غربی خو بگیرد. با پیش رفتن ماجرای کتاب یک گروه کوچک، تفاوت نگاه و اختلاف جهان‌بینی میان رمی و سان بیشتر می‌شود و آن‌ها را با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو می‌کند. رمی اما همچنان مصمم است که سان را از افکار محدودش رها کند و موقعیت بهتری برای رشد فکری او بسازد؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد تا پیشنهاد تازه‌ای را با مترجم خود مطرح کند؛ پیشنهادی که در ابتدا وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد؛ اما درنهایت ممکن است مشکلات دیگری برای او به بار بیاورد.

جانت نیپریس در کتاب یک گروه کوچک، به سراغ موضوعی رفته است که به آن کم‌تر توجه می‌شود؛ درحالی‌که بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. دیکتاتوری کمونیستی چین در دهه‌های گذشته افراد زیادی را به کام مرگ کشانده و نبود تبادل فرهنگی میان جهان شرق و غرب باعث شده است تا افراد بسیاری باوجود توانایی و استعداد فراوان، از پیشرفت و رشد باز بمانند. جنت نیپریس، به‌عنوان یک نویسنده‌ی غربی نسبت به این دغدغه‌ی انسانی بی‌اعتنا نمی‌ماند و با تلفیق حقایق تاریخی با شخصیت‌های خیالی خود دست به خلق یک شاهکار اعتراضی ویژه می‌زند. این کتاب محصول سال 2000 میلادی است و نسخه‌ی فارسی آن را انتشارات افراز، با ترجمه‌ای از تالین آبادیان به دست شما می‌رساند.

کتاب یک گروه کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر پرکشش را به علاقه‌مندان دنیای نمایشنامه و به‌ویژه نمایشنامه‌های انتقادی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب یک گروه کوچک می‌خوانیم

نیمه‌شبِ چند روز بعد، روز اول ماه آگوست. اتاق هتل در پکن.

رمی بر صندلی راحتی نشسته است. بر دسته‌های صندلی قلاب‌بافی‌ سفید انداخته شده. تنها نور اتاق، از چراغ‌خواب کوچکی تأمین می‌شود. پس از یک دقیقه رمی می‌ایستد و ضبط‌صوت کوچک خود را روشن می‌کند. موسیقی امریکایی پخش می‌شود. صدای ضربه‌ای بر در شنیده می‌شود.

رمی: کیه؟
می‌ین: [با صدایی ضعیف] می‌ین!
با ورود می‌ین به اتاق نور بیشتر می‌شود.
دیروقته؟
رمی: [به‌جلو خیره شده] ساعت چنده؟
می‌ین: از یازده گذشته.
رمی: مهم نیست.
می‌ین: کارهای اداری و کاغذبازی‌های زیادی هست. مؤسسه رو می‌بندن. [سکوت] دانشجوها خیلی غمگین‌ان. این اولین سالیه که مهمونی خداحافظی برگزار نمی‌کنیم. سال گذشته مهمونای امریکایی چند تا سرود برامون خوندن و همه رقصیدیم. [سکوت] فیلیپو پایین، دم درِ رستوران دیدم.
رمی: فیلیپ دوست داره تنها باشه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک گروه کوچک
نویسنده
مترجمتالین آبادیان
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-243-065-9
موضوع کتابکتاب‌های نمایشنامه سیاسی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک گروه کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک گروه کوچک

برای دریافت کتاب یک گروه کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.