معرفی و دانلود کتاب نوشتن برای تئاتر

عکس جلد کتاب نوشتن برای تئاتر
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوشتن برای تئاتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوشتن برای تئاتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوشتن برای تئاتر

با کتاب نوشتن برای تئاتر عادات نمایشنامه‌نویسان بزرگ جهان را فرا بگیرید. جانت نیپ ریس مدرس خبره‌ی هنرهای نمایشی، فشرده‌‌ای از دانش و تجربه‌ی حضور در دنیای تئاتر را برای علاقه‌مندان هنر گردآوری کرده است. او خاطرات و سرگذشت حرفه‌ای خود بر صحنه‌ی نمایش را با راهنمایی‌های مفید برای تازه‌واردان تلفیق می‌کند و مسیر هموار‌تری برای ورود و ادامه‌ی مسیر هنرجویان نمایش‌نامه‌نویسی می‌سازد.

درباره‌‌ی کتاب نوشتن برای تئاتر

نوشتن برای صحنه‌ی نمایش، می‌تواند خارق‌العاده‌ترین لحظه‌ی زندگی یک هنرجوی نمایش‌نامه‌نویسی باشد. اما برای تجربه‌‌ی این لحظه‌ی به‌یاد‌ماندنی، پیش از هر چیز به یک راهنما‌ی دل‌سوز و کاربلد نیاز داریم. جانت نیپ ریس (Janet Neipris) استاد خبره‌ی هنرهای نمایشی در کتاب نوشتن برای تئاتر (To Be A Playwright) می‌تواند این نقش مهم و سرنوشت‌ساز را برای شما ایفا کند.

آفریننده‌ی کتاب نوشتن برای تئاتر، سا‌ل‌های بسیاری را به‌عنوان نویسنده و طراح نمایش بر صحنه‌ی اجراهای مختلف حضور داشته؛ بنابراین او بهتر از هر کسی می‌تواند دنیای حرفه‌ای تئاتر را از دریچه‌ی نگاه یک نمایش‌نامه‌نویس برای خوانندگان به ‌توصیف دربیاورد. جانت نیپ ریس برای رسیدن به این هدف تصمیم می‌گیرد تا عصاره‌ای از سرگذشت حرفه‌ای خود را به مجموعه‌ی نکات آموزنده‌ی کتاب بیفزاید. به عبارتی نگارنده‌ی کتاب نوشتن برای تئاتر، تلاش می‌کند تا به‌جای آنکه نوشتاری خشک و رسمی در انتقال موضوعات کتاب بکار ببرد، آن را با خاطراتی خواندنی و البته مفید از زندگی واقعی یک نمایشنامه‌نویس جایگزین کند.

بنابراین، کتاب نوشتن برای تئاتر را هم می‌توان در دسته‌ی آثار آموزش نویسندگی جای داد و هم آن را زندگی‌نامه‌ی خود‌نوشت یکی از اساتید مطرح دنیای نمایش‌نامه‌نویسی دانست. این سیر‌وسیاحت لذت‌بخش و پرنکته، در شانزده فصل طی می‌شود و در هر مرحله از آن، بخشی از مبانی و اصول جهان نوشتن نمایش‌نامه به مخاطب منتقل می‌گردد. در این مسیر همچنین قرار است با مهم‌ترین عادات حرفه‌ای و مشترک میان نمایش‌نامه‌نویسان آشنا شویم؛ اتاق و فضای کاری خود را به شیوه‌ی اصولی سازمان‌دهی کنیم؛ سوالات مهمی که نیاز است در طول نوشتن نمایش‌نامه از خود بپرسیم را در اختیار داشته باشیم و درنهایت از باید‌ها و نباید‌های نوشتن نمایشنامه شناخت پیدا کنیم.

معرفی و دانلود کتاب نوشتن برای تئاتر

همچنین سرفصل‌های بعدی کتاب نوشتن برای تئاتر، پر است از نکات راهبردی و تکنیک‌های لازم برای چارچوب‌سازی یک نمایشنامه‌ی خوب. خوانندگان در طول این آموزه‌ها با نکات مهم در خلق شخصیت‌های نمایش‌نامه آشنا می‌شوند؛ از پایه‌های اساسی برای نگارش دیالوگ‌ باخبر می‌گردند؛ و همچنین از قواعد پایان‌بندی صحیح شناخت پیدا می‌کنند. آشنایی با روش‌های اقتباس نمایشی، بازنویسی و ارتقا متن و همچنین یادداشت‌نویسی به‌عنوان یک نویسنده، از دیگر مطالب جذابی‌ست که در طول کتاب مطالعه خواهید کرد.

نویسنده‌ی کتاب نوشتن برای تئاتر، در کنار تجربه‌ی گسترده‌ی خود در زمینه‌ی نگارش نمایش‌نامه، سابقه‌ی متنوعی در دنیای آموزش هنرجویان هنر‌های نمایشی دارد. او بسیاری از مطالب این کتاب را سابقاً در سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی خود مطرح کرده و حالا فشرده‌ای از کارساز‌ترین آموزه‌های خود را در این اثر به نمایش درآورده. درنتیجه می‌توان گفت با مطالعه‌ی کتاب نوشتن برای تئاتر، شما می‌توانید مطالب مفید و به‌روز‌ دنیا در زمینه‌ی آموزش نمایش‌نامه‌نویسی باخبر شوید و اگر مدرس نویسندگی هستید، آن را در فرایند آموزشی خود در نظر بگیرید.

کتاب نوشتن برای تئاتر را درنهایت می‌توان نقشه‌ی راهی برای ورود به جهان پرشگفت نگارش نمایش‌نامه دانست. کتابی که می‌تواند به نویسندگان تازه‌کار و مشتاق کمک کند تا اولین قدم از مسیر آرزو‌های خود را محکم‌تر بردارند؛ چالش‌ها و فرازوفرود‌های راه را بهتر بازشناسی کنند؛ و گام‌به‌گام به سوی موفقیت، پویایی و خلق نمایشنامه‌های تحسین‌برانگیز حرکت کنند. این کتاب در سال 2005 منتشر شده و نسخه‌ی فارسی آن کاری از انتشارات افراز و با ترجمه‌ای از تالین آبادیان است.

کتاب نوشتن برای تئاتر برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی هنر‌های نمایشی و هنرآموزان نمایش‌نامه‌نویسی از خواندن این کتاب لذت و استفاده خواهند برد.

در بخشی از کتاب نوشتن برای تئاتر می‌خوانیم

شور و اشتیاق، به‌وجودآورنده‌ی پشتکار است. شما باید عمیقاً اعتقاد داشته باشید که نمایشنامه‌ای که خلق می‌کنید، «باید» نوشته شود و شما تنها کسی هستید که می‌تواند آن را بنویسد. همچنین در مورد اعمال و کردار شخصیت‌هایتان شناخت کافی داشته باشید، همانند آن‌که خودتان آن‌ها را به‌دنیا آورده باشید. کاراکترهایتان فرزندانتان هستند. باید ایمان داشته باشید که تنها فرد روی کره‌ی زمین هستید که می‌توانید داستان این کاراکترها را بیان کنید. درباره‌ی چیزی بنویسید که اشتیاق آن را دارید. به خاطر دارم به پیشنهاد مسئول یک مجموعه‌ی نمایشی، موافقت کردم نمایشنامه‌ای درباره‌ی زندگی نمایشنامه‌نویس امریکایی، لیلیان هلمن، و روابطش با داشینا همیت بنویسم. موضوع بسیار جذابی بود و تحقیقات گسترده‌ای در خاطرات و نامه‌های او می‌طلبید که برایم بسیار اعجاب‌انگیز بود. هیچ‌کس تا آن زمان سر این موضوع کار نکرده بود و برای آن موفقیت تجاری بزرگی را پیش‌بینی می‌کردند. می‌توان تصور کرد که در آن زمان نمایشنامه‌نویسان برتر امریکا به‌دنبال کار بر روی چنین موضوعی بودند. حقوق قانونی کار بر روی زندگی این نویسنده را دریافت کردم و کار شروع شد. بااین‌حال، هر قدر پیش می‌رفتم، بیشتر درمی‌یافتم که هیچ علاقه‌ای به موضوعی که بر روی آن کار می‌کنم ندارم. موضوع نمایشنامه فوق‌العاده جذاب بود، ولی نه برای من. مدیر مرکز تماس می‌گرفت و جویای نمایشنامه می‌شد و من پاسخی نداشتم. سرانجام پس از مدت شش ماه کار بر روی پروژه، آن را نیمه‌کاره رها کردم و دیگر هرگز سراغش نرفتم. پس از مدتی نویسنده‌ی دیگری آن نمایشنامه را تکمیل کرد و من خوشحالم که خود هرگز این کار را نکردم.

به‌عنوان نمایشنامه‌نویس همواره به قلب خود برای یافتن موضوع نمایشنامه رجوع کنید و به هرچه عمیقاً علاقه دارید، بپردازید. به علایق خود ایمان داشته باشید، زیرا همان است که کار شما را پیش خواهد برد و شما را نسبت به موضوع و نمایشنامه‌تان صادق و وفادار نگاه خواهد داشت. شور و اشتیاق ما از درونمان برمی‌خیزد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: دوازده عادت یک نمایشنامه‌نویس موفق
فصل دوم: اتاقی برای نویسنده
فصل سوم: پنجاه پرسش هنگام نوشتن یک نمایشنامه
فصل چهارم: شخصیت
فصل پنجم: دیالوگ: شخصیت‌ها سخن می‌گویند
فصل ششم: مکان نمایشنامه
فصل هفتم: پایان‌بندی
فصل هشتم: بازنویسی
فصل نهم: دفترچه‌ی یادداشت نویسنده
فصل دهم: اودیسه‌ی یک نمایشنامه: از پکن تا خانه
فصل یازدهم: اقتباس
فصل دوازدهم: بایدها و نبایدهای نمایشنامه‌نویسی
فصل سیزدهم: منتقدان
فصل چهاردهم: تربیت یک نمایشنامه‌نویس
فصل پانزدهم: آن‌چه از دیگران آموختم
فصل شانزدهم: نمایشنامه‌نویس بودن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوشتن برای تئاتر
نویسنده
مترجمتالین آبادیان
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-5218-72-5
موضوع کتابنگارش و نویسندگی، کتاب‌های تئاتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوشتن برای تئاتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوشتن برای تئاتر

برای دریافت کتاب نوشتن برای تئاتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.