معرفی و دانلود کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن: راهکارهایی برای غلبه بر اهمال کاری

عکس جلد کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن: راهکارهایی برای غلبه بر اهمال کاری
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن: راهکارهایی برای غلبه بر اهمال کاری

کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن، به قلم مت روزن، نویسنده و روانشناس آمریکایی/اروپایی به بررسی و تحلیل معضل اهمال‌کاری و راهکارهایی برای غلبه بر آن اختصاص یافته است. مت روزن در این کتاب قصد دارد به کمک پژوهش‌ها و تحقیقات علمی روان‌شناختی، دلایل و عوامل موثر در به وجود آمدن و تشدید معضل اهمال‌کاری را بررسی کرده و راهکارهایی برای غلبه بر آن به مخاطب ارائه بدهد.

درباره‌ی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن

مت روزن (Matt Rosen) در کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن (Finish What You Started) با نگاهی علمی و همه‌جانبه معضل اهمال‌کاری را شکافته و تلاش می‌کند راهکار حل آن را در اختیار خوانندگان قرار بدهد. همه‌ی ما، دانشجو، کارمند، هنرمند، مدیر یا ورزشکار؛ مهم نیست در چه جایگاه یا موقعیتی باشیم، همه در زندگی‌مان شرایطی را تجربه کرده‌ایم که انجام کاری را تا حدی به آینده موکول کرده‌ایم که در نهایت منجر به یک فاجعه یا مشکلی بزرگ‌تر شده است. مت روزن در مقدمه‌ی کتاب اشاره می‌کند که طبق آخرین تحقیقات روان‌شناختی، 25 درصد از افراد بالغ با مشکل اهمال‌کاری دست و پنجه نرم می‌کنند. او حتی از تجربه‌ی شخصی خودش نیز کمک گرفته و توضیح می‌دهد که سال‌های بسیاری از زندگی‌اش را صرف پیدا کردن راه‌حل این مشکل کرده اما موفق نبوده است. به عقیده‌ی روزن تصورات اشتباه و افسانه‌های بسیاری در رابطه با این معضل وجود دارد و یکی از اهداف او در این کتاب، مقابله با آن‌هاست.

مت روزن در ادامه‌ی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن، به این نکته اشاره می‌کند که اهمال‌کاری، مشکلی به درازای تاریخ است و برخی از بزرگ‌ترین متفکران و هنرمندان مانند لئوناردو داوینچی را نیز درگیر خود کرده است. او همچنین به این موضوع می‌پردازد که ممکن است در نگاه اول، دلیل و علت عقب انداختن کارها فرار از دشواری و استرس ناشی از روبه‌رویی با آن‌ها به نظر برسد. اما با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که به عقب انداختن کارها نه تنها از حجم فشار و اضطراب ما نمی‌کاهد، بلکه به مرور زمان تنها به اندازه و شدت آن‌ها اضافه می‌کند. نویسنده با استناد به تحقیقات روان‌شناختی انجام شده در این زمینه استدلال می‌کند که به عقیده‌ی متخصصان، اهمال‌کاری نوعی رفتار خودویرانگر و در دسته‌ی عادت‌های خودتخریب‌گرانه است.

معرفی و دانلود کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن

نویسنده‌ی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن، پس از درگیری با مشکل مسامحه‌کاری در تمام عمرش، تصمیم به حل و غلبه بر آن گرفت. او برای این کار به منابع و آموزش‌های بسیاری متوسل شد اما در نهایت به این نتیجه رسید که هیچ راه‌حل واقع‌بینانه و دقیقی برای این مشکل وجود ندارد. مت روزن به این نتیجه رسید که مشکل اغلب این راهکارها این است که تعریف دقیق و صحیحی از ریشه و علت اصلی مشکل ندارند. به همین دلیل بود که تصمیم به نگارش این کتاب گرفت. روزن در این کتاب قصد ندارد مشکل بی‌انگیزگی را حل کند، یا زمان‌بندی و برنامه‌ریزی را به شما آموزش بدهد. او معتقد است این یکی از تصورات رایج و اشتباه است که اهمال‌کاری را با این مشکلات همراه و همسان می‌داند. نویسنده در این کتاب ابتدا به مقابله با بسیاری از تصورات غلط درباره‌ی اهمال‌کاری پرداخته و به کمک پژوهش‌ها و استدلال‌های علمی این مفهوم را بازتعریف می‌کند.

مت روزن استدلال می‌کند که اهمال‌کاری نوعی مکانیسم دفاعی برای مقابله با احساساتی مانند اضطراب و سرخوردگی است و معتقد است با جایگزین کردن آن با عادت‌ها و باورهای صحیح می‌توان به مقابله با آن پرداخت. نویسنده در ادامه با توجه به تعریف جدید این مفهوم، و تاکید بر اینکه غلبه بر این مشکل به آن سادگی و راحتی که فکر می‌کردیم نیست، به ارائه‌ی راهکارها، توصیه‌ها و ابزارهایی برای مقابله با اهمال‌کاری می‌پردازد.

کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن با ترجمه‌ی مهدی تاج‌الدین و چاپ نشر یوشیتا به شما تقدیم می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن

  • عالی و الهام‌بخش. مت روزن کتاب بی‌نظیری درباره‌ی اهمال‌کاری خلق کرده است. او در این کتاب دلایل اهمال‌کاری، انواع آن، و راهکارهای مؤثر را معرفی می‌کند. (گودریدز)
  • خواندن این کتاب تجربه‌ی بی‌نظیری بوده است. احساس می‌کنم کاملاً درک شده‌ام، تجربه‌ای که حتی روانکاوی و مشاوره‌های بی‌پایان هم نمی‌توانست برایم فراهم کند. تا الان این کتاب را به چندین دوست و آشنایی که می‌دانم از اهمال‌کاری رنج می‌برند توصیه کرده‌ام. (آمازون)
  • یک منبع جامع و عالی برای غلبه بر اهمال‌کاری. به شدت توصیه می‌کنم. (آمازون)

کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از معضل اهمال‌کاری یا عدم انگیزه و تمرکز رنج می‌برید، مطالعه‌ی کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن را بهتان توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن: راهکارهایی برای غلبه بر اهمال کاری می‌خوانیم

امروزه 20 درصد از مردان و زنان آمریکایی، گزارش می‌دهند که از اهمال‌کاری مزمن در عذاب‌اند. این آمار، بیشتر از آمارِ افراد مبتلا به افسردگی یا فوبیاهای گوناگون است. این موضوع نشان می‌دهد که به‌تأخیرانداختن کارها، امری معمول و رایج است. به نظر می‌رسد سخن حکیمان گذشته درمورد زیان‌های ناشی از اهمال‌کاری، موردتوجه قرار نگرفته است.

گرایش و حتی علاقه‌ی ما در به‌تأخیر‌انداختن کارهای مهم، خارج از حوز‌ه‌ی آگاهی ما اتفاق نمی‌افتد؛ ما نه‌تنها می‌دانیم که درحال دوری کردن از انجام آن وظیفه هستیم، بلکه می‌دانیم که به‌احتمال‌زیاد از این بابت در رنج و عذاب هم هستیم؛ اما با این وجود به این اهمال‌کاری ادامه می‌دهیم. محققان بر این باورند که اهمال‌کاری اساساً «عادتی نامعقول» است. از آنجا که مغز انسان برای بقاء برنامه‌ریزی شده است، پس غیرمنطقی است که دست به انجام کاری بزنیم که می‌دانیم در بلندمدت به ما آسیب خواهد زد. لذا پرسشی که پیش می‌آید این است: چرا به اهمال‌کاری ادامه می‌دهیم؟

معمولاً افراد، اهمال‌کاری را ناشی از ناتوانی در مدیریت زمان می‌دانند. همچنین، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انسان‌های اهمال‌کار، افرادی تنبل یا بی‌انگیزه هستند. به‌هرحال، محققان معتقدند که به‌تأخیرانداختن انجام کارها، ناشی از ضعف شخصیتی یا فقدان مهارت‌های مربوط به مدیریت زمان نیست، بلکه نوعی مکانیسم دفاعی است که از آن برای مقابله با عواطفی منفی همچون ترس، عدم اعتمادبه‌نفس، کسالت، ناامیدی و نااامنی استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

نگاهی اجمالی بر کتاب
مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی نویسنده
قسمت اول: دشمن را بشناسید
فصل اول: اهمال‌کاری: معضلی به قدمتِ یک قرن
فصل دوم: جداسازی واقعیت از خیال
قسمت دوم: با دشمن روبه‌رو شوید
فصل سوم: چرا گرفتار این معضل شده‌اید؟
فصل چهارم: مواجه با دشمنانِ همیشگی
قسمت سوم: بر دشمن غلبه کنید
فصل پنجم: چگونه کاری را که شروع کرده‌اید، تمام کنید
فصل ششم: راه‌حلِ رفع انواع اهمال‌کاری
فصل هفتم: نمی‌شود که با یک‌بار باشگاه رفتن، عضلات شکم‌تان شش‌تکه شود.
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاری که شروع کردی را تمام کن: راهکارهایی برای غلبه بر اهمال کاری
نویسنده
مترجممهدی تاج الدین
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5911-78-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن

Saba Seyedi
۱۴۰۳/۴/۱۰
این کتاب بی نظیره
من واقعا از اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها اذیت میشدم با هر شیوه‌ای هم که برنامه ریزی میکردم موفق نمیشدم. واقعاااا از خودندن این کتاب لذت بردم چون فهمیدم علت اصلی اهمال کاری چیه، چطور باید باهاش مقابله کرد باید مراقب چ عوامل و خطراتی ک ب ظاهر اصلا خطر محسوب نمی‌شوند اما ب راحتی انسان درگیر چرخه‌هایی می‌کنن ک شکستنشون سخت خواهد بود
بهروز صالح پور
۱۴۰۳/۴/۸
کتاب مفیدی بود و مهم تر اینکه خیلی ساده قابل اجراست فقط باید این در نظر داشت من یا هر کسی به عنوان مسلمان اصول خاصی دارد که کتاب به عنوان درمان این اصول را نادیده گرفته بیشتر به جنبه خوداتکایی شخص مانور داده در کل میشه گفت باور دینی را به عنوان محرک حساب نکرده یا برای درمان اهمال دینی چیزی نداشت خوانند باید این موضوع را در نظر داشته باشد
الهام بهرامان
۱۴۰۳/۴/۹
ممنون از کتابراه و گوینده ی خوب کتاب اینکه ما ریشه ی خیلی از تصمیمات خود را بررسی کنیم و مانع از گرفتن تصمیمات اشتباه شود بسیار خوب است، زیرا تصمیمات ما زندگی ما را می سازد و دنیای ما را تغییر می دهد. این کتاب را به اولیای گرامی و دانش آموزان پیشنهاد می کنم.
N T
۱۴۰۳/۴/۱۰
واقعا خوندنش رو توصیه می کنم! دقیقا متوجه خواهید شد که چرا اهمال کاری می کنید و چطور می تونید درمانش کنید. بابت این کتاب بسیار ممنونم!
امیرعلی اژدری
۱۴۰۳/۴/۱۲
روان بود و همه چیز را به خوبی توضیح داده بود و حتما در زندگی به دردتان خواهد خورد.
نازنین دنیادیده
۱۴۰۳/۴/۱۱
کتاب خیلی خوبی بود. به شدت توصیه می کنم.
کوثرمتوزاده
۱۴۰۳/۴/۸
خیلی مفید و تاثیر گذاره
آمنه گشه
۱۴۰۳/۴/۴
بسیار کتاب عالی و مفیدی بود
کاربر S
۱۴۰۳/۴/۳
توی این زمینه کتاب کاربردی و بینظیر
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن

برای دریافت کتاب کاری که شروع کردی را تمام کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.