معرفی و دانلود کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

عکس جلد کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

آلیور جیمز، روانشناس، نویسنده و محقق مشهور انگلیسی، در کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم، با اذعان به اینکه خوشبختی، شادی، سعادت و سلامت روان برای افراد مختلف معناهای متفاوتی دارد، شادی را به معنای سلامت روانی و عاطفی، و آرامش ذهنی و معنوی تعریف می‌کند و تلاش می‌کند راه تحقق آن در زندگی را به مخاطب آموزش بدهد.

درباره‌ی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

آلیور جیمز (Oliver James)، یکی از مشهورترین روانشناسان و فعالان حوزه‌ی سلامت روان است که در کشور بریتانیا علاوه بر آثار نگارشی‌اش به‌دلیل همکاری‌هایی که با برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داشته است توسط شهروندان شناخته می‌شود. او در اکثر آثار و فعالیت‌های خود با تاکید بر اثر ناخوشایندی که آزار و سواستفاده‌های عاطفی و جسمی بر آینده‌ی کودک خواهند داشت، تلاش می‌کند تاثیر این آزارها را در روابط، تجربیات و شرایط عاطفی فرد بزرگسال مورد تحلیل و بررسی قرار بدهد. کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم (How to Develop Emotional Health) یکی از آثار محبوب این نویسنده است که به تحلیل و بررسی همین مفهوم و ایده با تمرکز بر مفهوم شادی و سعادت می‌پردازد.

آلیور جیمز ادعا می‌کند در شرایطی که اکثر دولت‌های جهان آزار و سواستفاده‌ی عاطفی و جسمی به وسیله‌ی والدین را به‌عنوان یک جرم به رسمیت شناخته و مجازات‌های رسمی برای آن تعریف کرده‌اند، نمی‌توان افراد بالغ را به‌خاطر تجربه‌ی افسردگی و اضطراب در بزرگسالی مقصر دانست. خوب می‌دانیم که در سال‌های اخیر با وجود پژوهش‌ها، تحلیل‌ها و گزارشات متعددی که درباره‌ی تاثیر رابطه‌ی والد و کودک بر گره‌های روانی افراد در بزرگسالی انجام شده، در رابطه با نقش پررنگ آزار عاطفی و جسمی در کودکی بر مشکلات روانی فرد بزرگسال شکی نیست.

معرفی و دانلود کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

آلیور جیمز در کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم به این نکته تاکید می‌کند که شادی، سعادت و خوشبختی برای هر فرد ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد اما او در این اثر قصد ندارد راهکار تحقق هیچ یک از این‌ها را به مخاطب آموزش بدهد. ممکن است در نگاه اول بدیهی به‌نظر برسد که در صورتی که فرد بزرگسال فاقد معیارهای سلامت روانی و عاطفی باشد، هیچ تغییری در شرایط، اوضاع و حتی عادات و باورهای ذهنی فرد قادر نخواهد بود او را به شادی برساند. به‌همین دلیل او در این کتاب به مخاطب کمک خواهد کرد سلامت عاطفی را در زندگی خود محقق کند.

دکتر جیمز در مقدمه‌ی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم ابتدا به تعریف سلامت عاطفی می‌پردازد. او ادعا می‌کند سلامت عاطفی به‌معنای امکان تجربه‌ی جهان و زندگی به شکلی بی‌واسطه و خوشایند است. فردی که دارای سلامت عاطفی است، می‌تواند علاوه بر دوست داشتن دیگران، خودش را هم دوست بدارد و مهم‌تر از همه اینکه در هر لحظه به عواطف و احساسات خود دسترسی داشته و قادر است احساس و تجربه‌ی خود را شناسایی و تعریف کند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فرد سالم است که در نگاه اول بسیار ساده و پیش پا افتاده به‌نظر می‌رسد اما زیربنای تمام پیش‌نیازهای روانی فرد را می‌سازد. شما تنها در صورتی که قادر به شناسایی و تشخیص احساسات خود باشید می‌توانید به قدم بعدی، یعنی تنظیم عواطف و کنترل رفتارها و واکنش‌های خود بپردازد.

به‌همین دلیل است که دکتر جیمز پس از تعریف مفاهیم سلامت عاطفی و توجیه تجربه‌ی کودکی در این زمینه، فصل دوم کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم را به مقوله‌ی شناخت خود اختصاص داده است. او در این مرحله با تاکید بر اهمیت تسلط فرد بر هویت و داشتن درک درست از شخصیت خود، به مخاطب روش‌های درک عمیق‌تر هویت را می‌آموزد. او در همین فصل رابطه‌ی والد و فرزند و تاثیر آن بر شکل‌گیری هویت فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد و در فصل‌های آینده به تشریح این موضوع با تمرکز جزئی بر روابط انسانی در قالب‌های اجتماعی متفاوت مانند شغل، روابط عاطفی و رابطه‌ی والد و کودک می‌پردازد.

در صورتی که علاقه دارید گره‌های روانی موثر در روابط امروزی خود را درک کرده، عوامل آن در کودکی خود را جستجو کرده و راهکارهای غلبه بر آن‌ها را بیاموزید، مطالعه‌ی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم را به‌شما توصیه می‌کنیم. کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم با ترجمه‌ی سما قرایی و چاپ نشر هنوز به شما تقدیم می‌شود.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

The School of Life یا مدرسه‌ی زندگی، یک کمپانی رسانه‌ی اجتماعی چندسویه‌ است که در سال 2008 به‌وسیله‌ی آلن دوباتن، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی و به کمک برخی از اعضای فعال در حوزه‌های آکادمیک در رشته‌های مختلف تاسیس شد. مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی در طی سالیان اخیر به‌وسیله‌ی متخصصان حوزه‌های مختلف از جمله فلسفه، روانشناسی و علوم، مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان مدرسه‌ی زندگی معتقدند این مجموعه با هدف ساده‌سازی و در دسترس قرار دادن آموزه‌های علمی برای مخاطبان عام و غیرمتخصص موجب کج‌فهمی و گسترش باورهای عامیانه و اشتباه در زمینه‌ی مسائل پیچیده و تخصصی شده است. با این حال متخصصان فعال در مدرسه‌ی زندگی ادعا می‌کنند هدف کل مجموعه تهیه‌ی آثار جذاب و ساده برای طیف بسیار گسترده‌ای از مخاطبان برای لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ی زندگی و کمک به افراد برای پاسخ گفتن به مشکلاتی است که کمبود آن‌ها در مباحث آکادمیک احساس می‌شود.

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه دارید با معنای سلامت عاطفی آشنا شده، معنای آن و نقش آن در تحقق یک زندگی سالم و سعادتمند را فهمیده و در نهایت آن را به بهترین شکل در زندگی روزمره‌ی خود اجرا کنید، مطالعه‌ی کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم می‌خوانیم

تقریباً هر حوزه‌ای از کار و تلاش طرح یا علاقه‌ای را که مستلزم صرف زمان و توجه باشد می‌توان به‌عنوان شیوه‌ای برای تقویت هویت ضعیف به ‌کار برد و البته برخی از این شیوه‌ها بیشتر به سلامت عاطفی منتهی می‌شوند. متأسفانه رایج‌ترین شیوه‌ها خودویرانگر یا مضرند؛ مقابله کردن با درمان کردن فرق دارد.

مصرف مواد مخدر باعث می‌شود شخص نوعی انسجام شخصیتی و قدرت حس کند، که درواقع مشکل فقدان مواد الکتروشیمیایی ناشی از دوران نوزادی را حل می‌کند. مثلاً احساساتی که در پیِ هضم هروئین دست می‌دهد، به بیان تجربی، بسیار شبیه احساس سیر شدن در کودکی است. اضطراب گرفتن مواد و پولی که باید برای آن پرداخت، حکایتی پرمعنی دارد (که در ترانه‌ای از گروه زیرزمین مخملی، به نام «در انتظارِ مرد»، توصیف ‌شده است). متأسفانه این حکایت اغلب مستلزم جُرم و خلافکاری‌هایی است که برای دختران بیشتر فاحشگی و برای پسران غالباً دزدی در پی دارد.

اما سخت‌کوشی و موفقیت‌های استثنایی نیز می‌تواند حسی از هویت ایجاد کند که گاه به همان اندازه‌ی هروئین اعتیادآور است و تغییرات الکتروشیمیایی که در بدن ایجاد می‌کند، فقدان این مواد را در نوزادی جبران می‌کند. من با حدود صد نفر از افراد مشهور در حوزه‌های کاری مختلف مصاحبه کرده‌ام، کسانی را دیدم که به دنبال موفقیت‌اند تا بتوانند حس ضعف و ناتوانی و بی‌مصرف بودن را که به دوران کودکی‌شان بازمی‌گردد جبران کنند. شعفی که افزایش سطوح کورتیزول به هنگام جوش دادن معاملات بزرگ یا اجرا در مقابل خیل عظیم تماشاگران ایجاد می‌کند می‌تواند همان حس بنیادین معنا را در شخص ایجاد کند؛ فوران هورمون‌هایی چون دوپامین یا اوکسی‌توسین در مغز که در نتیجه‌ی بله‌قربان‌گویی‌های کارمندان مطیع یا تحسین طرفداران ترشح می‌شوند نیز همین حس را به وجود می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: آیا شما از لحاظ عاطفی سالمید؟
بینش‌آفرینی
زندگی در زمان حال: شناخت خود
روابط سیال و دوسویه
اصالت در مشاغل‌مان
بازیگوشی و نشاط در بچه‌داری
نتیجه‌گیری: مبارزه با چالش‌ها
تمرین
فهرست نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم
نویسنده
مترجمسما قرایی
ناشر چاپیانتشارات هنوز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-6047-01-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

برای دریافت کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.