معرفی و دانلود کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

عکس جلد کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

چرا ما این‌قدر کتاب‌فروشی‌های قدیمی را دوست داریم؟ تا حالا شده است که وارد یک کتاب‌فروشی شوید و احساس کنید که روح زنده‌ای در آن کتاب‌فروشی جریان دارد؟ بله، اما برای اشلینِ کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی ماجرا کمی فراتر از این حرف‌ها بود. اشلین یک روز در حالی‌که مثل همیشه به کتاب‌فروشی موردعلاقه‌اش پناه برده بود با لمس جلد یک کتاب متوجه می‌شود که می‌تواند پژواکی از احساسات صاحبان قبلی کتاب‌ها را بشنود! حالا او با این صداها باید چه‌کار کند؟ باربارا دیویس برای این کتاب نامزد دریافت بهترین رمان تاریخی گودریدز شده است.

معرفی کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

خیلی از ما باور داریم که کتاب‌ها چیزی بیشتر از جوهر و کاغذ هستند. کتاب‌ها آبستن تجربیات تلخ و شیرین، احساسات و تاریخ بشرند. علاقه‌ی اشلین به کتاب نیز فراتر از رایحه‌ی مدهوش‌کننده‌ی کاغذ و جوهر و لمس جلد چرمی کتاب است. اشلین یک قدرت خارق‌العاده دارد: او می‌تواند پژواک احساسات صاحبان قبلی کتاب‌ها را بشنود. تنها کافی است که دستش را روی جلد کتاب بگذارد. حالا اشلین کیست؟ زنی که می‌تواند احساسات صاحب کتاب را تنها با لمس جلد آن درک کند؟! اصلا چه رازی در آن صفحاتی که او می‌خواند نهفته است؟ و مهم‌تر از همه این‌که چگونه کشف این رازها به بهبود رنج و دردهای اشلین کمک خواهد کرد؟ بیایید تا در کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی (The Echo of Old Books) با باربارا دیویس (Barbara Davis) برای رفع این پرسش‌ها همراه شویم.

معرفی و دانلود کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

اشلین، شخصیت خارق‌العاده‌‌ی داستان پژواک کتاب‌های قدیمی به‌عنوان تک فرزند در نیوهمپشایر بزرگ شد. رابطه‌ی او با هر دو والدینش فاقد آن گرما و عشقی بود که اشلین به آن احتیاج داشت. او در جوانی و با فاصله‌ی زمانی اندکی هر دو والدین خود را از دست می‌دهد. بعد از فوت پدر و مادرش، برگشتن به خانه و سپری کردن زمان در آن فضای تهی برای اشلین بسیار سخت و غم‌بار می‌شود، بنابراین او تصمیم می‌گیرد که در چنین لحظات دلتنگ‌کننده‌ای به کتاب‌فروشی عتیقه‌ای برود و زمانی را در آن‌جا سپری کند. روزی از روزها یک اتفاق عجیبی برای اشلین رخ می‌دهد: اشلین دست روی دو کتاب‌ می‌گذارد و پژواکی از احساسات صاحبان قبلی کتاب به گوشش می‌رسد!

اشلین بعد از مدتی پی می‌برد که کتاب‌ها نام نویسنده یا ناشر ندارند. این کتاب‌های اسرارآمیز به چه کسی تعلق دارند و او از چه راهی می‌تواند نویسندگانش را پیدا کند؟ این سوال مثل یک موجود موذی در سر او این‌سو و آن‌سو می‌خزید. راز فقط عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شد. اما اشلین خیلی زود متوجه شد که هر دو کتاب یک رابطه‌ی عاشقانه را از دیدگاه نویسندگان آن توصیف می‌کند. اشلین شیفته‌ی این کتاب‌ها شد و مصمم بود هویت و سرنوشت دو عاشق را کشف کند و تا زمانی که موفق نشود دست از تلاش برندارد. برای اشلین کتاب‌ها خودِ خود احساسات هستند. کتاب‌ها وجود دارند تا ما را به آن‌چه در درون‌مان وجود دارد متصل کنند. هم‌چون اتفاقی که برای اشلین افتاد، گاهی کتاب‌ها ما را هم به چیزهایی وصل می‌کنند که از وجودشان کاملا بی‌خبریم.

باربارا دیویس هر فصل از این رمان تاریخی و معمایی را با نقل قولی آغاز می‌کند تا ما را به حال‌و هوای سپری شدن داستان در خط زمانی مربوطه نزدیک کند. بخشی از داستان پژواک کتاب‌های قدیمی در خط زمانی گذشته و در سال 1941 نیویورک اتفاق می‌افتد و قسمت دیگر نیز در سال 1984 در نیوهمپشایر. در طول هر دو خط زمانی، ما با یک قهرمان زن قوی و یک عاشقانه‌ی بسیار جذاب مواجه هستیم. این رمان از همان صفحه‌ی آغازینش خواننده را با شخصیت‌های فراموش‌نشدنی‌اش مجذوب خود می‌کند. این کشش آغازین و فراگیر متن مساله‌ای است که توجه مهم‌ترین منتقدان ادبی دنیا را نیز به خود جلب کرده است. یکی از دلایل جذابیت عمیق متن، شخصیت‌سازی‌های ملموس است. نویسنده، شخصیت‌ها را با خصلت‌ها، احساسات و آسیب‌پذیری‌های منحصربه‌فرد خودشان برای ما زنده می‌کند و سپس کاری می‌کند که تا مدت‌ها پس از اتمام داستان، این شخصیت‌ها با ما باقی بمانند.

طرح داستانی کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی بسیار جذاب است و به‌سرعت ما را وارد دنیایی می‌کند که در آن رمز و رازهای داستانی مانند قطعات یک پازل در هم تنیده شده‌اند. این رمز و رازها در رقصی تماشایی میان زمان گذشته و حال قرار دارند. باربارا دیویس خط داستانی این کتاب را با دقت فراوانی طراحی کرده است، ماهیت تاریخی این رمان باعث شده است تا نویسنده جزئیات تاریخی بسیار دقیقی را وارد فضاسازی رمان خود کند. تحقیقاتی که باربارا دیویس برای نوشتن این کتاب انجام داده است بسیار ستودنی است. رمان قادر است تا به‌راحتی ما را به دوره‌ها و مکان‌های مختلف منتقل کند؛ کتابخانه‌های قدیمی جذاب و نوستالژی مست‌کننده‌ی گذشته‌ی تاریخی.

معرفی و دانلود کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

این رمان یادآوری می‌کند که ادبیات می‌تواند چه تأثیر عمیقی بر زندگی ما بگذارد، چگونه در طول نسل‌های مختلف میان ما ردوبدل شود و اثری پاک‌نشدنی در قلب‌های ما بر جای بگذارد. کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی توسط عذرا گلفام ترجمه شده است و نشر میلکان نیز آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

  • توانایی نویسنده در ارائه‌ی دو داستان ناگوار مجزا اما مرتبط با یکدیگر و جدا نگه داشتن صداهای داستانی از یکدیگر بسیار قابل تحسین است. شخصیت‌های جذاب و سبک نگارشی دل‌نشین نویسنده خواننده را به‌ سمت خود می‌کشاند. (وب‌سایت Historical Novels Review)
  • مسرت‌بخش! ... بسیار رضایت‌بخش و راضی‌کننده است. پایان‌بندی‌های رمان‌های باربارا دیویس عموما همین‌طوری هستند! (وبسایت بررسی کتاب Midwest)
  • من از صفحه‌ی اول این داستان جاه‌طلبانه خیلی خوب فهمیدم که عاشق این جواهر خواهم شد. دو کتاب در یک کتاب. دو قصه‌ی عاشقانه در یک داستان و کمی هم باورنکردنی است که فقط دیویس می‌تواند از پس نگارش چنین چیزی بربیاید. همه‌ی این‌ کارها به شکلی انجام شده است که من پیش از این ندیده بودم. این کتاب دربردارنده‌ی تمام انتظارات خواننده از یک داستان است: درگیری‌های خانوادگی، دوز و دغل، دروغ و فساد؛ آن هم در یکی از وحشتناک‌ترین دوره‌های تاریخ و البته عشق. دیویس ممکن است به نقطه‌ی اوج جدیدی در حرفه‌‌ی خود رسیده باشد. (باربارا کانری، نویسنده‌ی پرفروش کتاب راز نگه داشتن من)
  • باربارا دیویس با انتشار جدیدترین رمان خود هدیه‌ای زیبا به علاقه‌مندان واقعی کتاب ارائه کرده است. من از همان صفحه‌ی اول کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی شیفته‌‌اش شدم. شیوه‌ی روایت داستان در داستان، شخصیت‌هایی که نمی‌توانید از ذهن‌تان خارج‌شان کنید و یک معمای کهنه که منتظر است تا حل شود. این کتاب تمام عناصر داستانی‌ای را که من دوست دارم داراست. پژواک داستان‌های قدیمی یک داستان تاریخی است که به‌خوبی در مورد صحت تاریخی آن تحقیق شده است. این رمان رمانتیک و تراژیک است و حسی از رئالیسم جادویی را منتقل می‌کند که برای من بسیار لذت‌بخش بود. (جولیان مک‌لین، نویسنده‌ی کتاب پرفروش فراتر از دریای مهتاب)

کتاب پژواک کتاب‌های قدیم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به مطالعه‌ی رمان‌های تاریخی و عاشقانه می‌توانند از مطالعه‌ی این رمان جذاب بسیار لذت ببرند. هم‌چنین این رمان به دلیل آن‌که به شیوه‌ی رئالیسم جادویی نگارش شده است می‌تواند برای علاقمندان به این سبک نیز بسیار شیرین و خواندنی باشد.

در بخشی از کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی می‌خوانیم

درحالی‌که هنوز به این جمله فکر می‌کرد، وارد آپارتمان شد و کفش‌هایش را درآورد. آپارتمان فرانک آتواتر حکم خانه‌ی دومش را داشت. در آن جا بزرگ شده بود. حالا این آپارتمان هم مال او بود.

هروقت اوضاع خانه از تحملش خارج می‌شد، بعداز مدرسه به اینجا می‌آمد. فرانک و همسرش، تاینی، جایی برایش آماده می‌کردند. میان‌وعده‌ای می‌خورد و تکالیفش را انجام می‌داد یا روی مبل دور خودش می‌پیچید و فیلم سایه‌های سیاه را تماشا می‌کرد. مدتی بعد تاینی بیماری اتساع شریان گرفت و فوت کرد. پس‌از مرگ او، اشلین هر کاری از دستش برمی‌آمد، انجام می‌داد تا جای خالی‌اش را پر کند. فرانک شش سال پس‌از همسرش از دنیا رفت و کتاب‌فروشی را برای جبران محبت‌های اشلین به او بخشید. در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود: «برای دختری که از نعمت داشتنش بی‌بهره بودم. برای دختری که مایه‌ی نشاط و آسایشم در روزهای اندوه‌بارم بود.»

دلش خیلی برای فرانک تنگ شده بود، برای مهربانی‌های همیشگی‌اش، درک عمیقش از زندگی و برای عشقش به تمام کتاب‌ها. اما او هنوز اینجا حضور داشت، در ساعت مفرغی روی طاقچه‌ی بالای شومینه، در مبل چرمی کهنه‌ی کنار پنجره، در مجموعه‌ی ارزشمند کتاب‌های کلاسیک دوره‌ی ویکتوریا که پژواک‌های تک‌تک آن‌ها نشان‌دهنده‌ی زندگی پُربار او بودند. اشلین قبل‌از نقل‌مکان به اینجا، با ترکیبی از سبک‌های معاصر و عصر ویکتوریا و وسایل هنری، تغییراتی در آپارتمان ایجاد کرد. این تغییرات به پنجره‌های بلند و دیوارهای آجری آن جلوه‌ای زیبا بخشید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پژواک کتاب‌های قدیمی
نویسنده
مترجمعذرا گلفام
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-622-254-567-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

شهرزاد
۱۴۰۳/۶/۱۸
نمی‌دونم چرا این کتاب توی دسته جنایی معمایی گذاشته شده ولی با این حال خیلی داستان قشنگ و جالبی داشت
واقعا ارزش خوندن داره
Fatemeh Rezvani
۱۴۰۳/۶/۲۰
یه داستان عالی
پر از احساس، غم، عشق، تعهد و مبارزه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی

برای دریافت کتاب پژواک کتاب‌های قدیمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.