معرفی و دانلود کتاب پرورش انسان‌های خوب

عکس جلد کتاب پرورش انسان‌های خوب
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرورش انسان‌های خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرورش انسان‌های خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرورش انسان‌های خوب

آزار جسمی و عاطفی زنجیره‌ای است که از نسل‌های پیشین آغاز شده و به نسل‌های آینده منتقل می‌شود. هانتر کلارک فیلدز در کتاب پرورش انسان‌های خوب، قصد دارد به شما آموزش بدهد که چگونه این زنجیره‌ی آزار را شکسته و فرزندانی عاری از اضطراب و افسردگی و با اعتمادبه‌نفس تربیت کنید. کتاب پرورش انسان‌های خوب در لیست کتاب‌های پرفروش سایت آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب پرورش انسان‌های خوب

تمام والدین تازه‌کار تصور می‌کنند اشتباهات والدین خود را در تربیت فرزندانشان تکرار نخواهند کرد. اما کمتر کسی واقعاً در تحقق این موضوع موفق خواهد بود. واقعیت این است که زخم آزارها و تروماهایی که در دوران کودکی تجربه می‌کنیم تا دوران بزرگسالی ما را دنبال خواهند کرد. همه‌ی ما زخم‌ها و آزارهایی از دوره‌ی کودکی‌مان با خود حمل می‌کنیم که به ‌اشکال مختلفی بروز پیدا می‌کنند. این زخم‌ها و معضلات معمولاً به صورت خودآگاه و ناخودآگاه در روابط ما رخنه کرده و باعث آزرده شدن خودمان یا انسان‌هایی که دوستشان داریم می‌شوند. واضح‌ترین شکل این آزار در روابط والد و فرزندی بروز پیدا می‌کند. شیوه‌ی تربیت تمام والدین، آینه‌ی تمام‌نمای روش تربیتی و رفتاری نسل‌های پیشین بوده و شاهدی بر تجربه‌ی کودکی والدین است.

الگوهای رفتاری، عادت‌ها، باورها و تصوراتی که در کودکی از والدین خود می‌آموزیم چنان در عمق وجود و عادت‌های ذهنی ما رخنه کرده که اغلب اوقات حتی شناسایی و تشخیص آن‌ها برای فرد غیرمتخصص ممکن نیست. اما ناامید نشوید! هانتر کلارک فیلدز (Hunter Clarke-Fields) در کتاب پرورش انسان‌های خوب (Raising Good Humans) به شما کمک خواهد کرد این الگوهای ناسالم و آسیب‌زا را در رابطه با کودک خود شناسایی کرده و آن‌ها را حل کنید. هانتر کلارک فیلدز تاکید می‌کند تنها در صورتی که گره‌ها و زخم‌های روانی خود را شناسایی و حل کنید قادر خواهید بود در تربیت فرزندی سالم و دارای اعتماد به نفس موفق شوید.

معرفی و دانلود کتاب پرورش انسان‌های خوب

کتاب پرورش انسان‌های خوب در این مسیر راهنمای شما خواهد بود. با کمک آموزه‌ها و راهکارهای آموزش داده شده در این کتاب می‌توانید تمام شرایط و مسائل رایجی که در روند تربیت فرزند بروز پیدا کرده و به رابطه و روند تربیت شما آسیب خواهد زد را شناسایی کرده و سپس به‌کمک تمرین‌ها و راهکارهای عملی بی‌شماری که برای حل آن‌ها معرفی می‌شود آن‌ها را حل کنید. به امید تربیت نسلی با اعتماد به نفس و رها از رنج اضطراب و دلبستگی‌های ناسالم.

کتاب پرورش انسان‌های خوب با ترجمه‌ی نرجس کارگری و چاپ نشر مهرگان خرد در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب پرورش انسان‌های خوب

  • پروش انسان‌های خوب رویکرد آگاهانه و تازه‌ای را در رابطه با تربیت فرزندان ارمغان می‌آورد. هانتر کلارک فیلدز با کمک چالش‌هایی که خود در رابطه با تربیت فرزندان تجربه کرده، مهارت‌های اساسی را که برای رهایی از افکار «به اندازه‌ی کافی خوب نیستی» و خلق رابطه‌ای مشارکت‌محور، عاشقانه و مفید احتیاج دارید در اختیارتان خواهد گذاشت. (Tara Brach)
  • پرورش انسان‌های خوب نقشه راهنمای عاشقانه و صادقانه‌ای است که راه مقابله با چالش‌ها و تعمیق شادی، عشق و رابطه با فرزند را به ما می‌آموزد. (شانا شاپیرو، نویسنده‌ی کتاب سلام دوستت دارم)
  • هانتر کلارک فیلدز خوب می‌فهمد: برای تربیت فرزندانی که می‌خواهیم تربیت کنیم، باید تبدیل به انسانی شویم که می‌‌خواستیم باشیم. و در رسیدن به هر دوی این اهداف، مسیر از مقصد مهم‌تر است. این کتاب بی‌نظیر تحمل مسیر را برایتان ساده‌تر خواهد کرد. (KJ Dell’Antonia)
  • پرورش انسان‌های خوب راهنمایی است که تمام والدین برای درونی کردن اعتماد به نفس، سلامت روان و استقلال، در کنار برقراری یک رابطه‌ی سالم و موثر به آن احتیاج دارند. (Katherine Reynolds Lewis)

کتاب پرورش انسان‌های خوب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پرورش انسان‌های خوب را به تمام والدین دغدغه‌مندی که می‌خواهند از تکرار الگوهای ناسالم و اشتباهات نسل‌های گذشته در تربیت فرزندان بپرهیزند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پرورش انسان‌های خوب می‌خوانیم

قبل از اینکه مگی به دنیا بیاید، نظرات زیادی در مورد نحوه‌ی تربیت بچه‌ها داشتم. تصور می‌کردم که فرزندم مشتاقانه همان کاری را انجام می‌دهد که از او می‌خواهم؛ بدون اینکه بحث کند. من مادری مهربان، اما قاطع خواهم بود و با هم کنار می‌آییم. خودمان را تصور می‌کردم که با آرامش در موزه‌های هنری قدم می‌زنیم.

واقعیت دوران کودکی به‌شدت به من ضربه زد. فرزندم نه‌تنها به من گوش نمی‌داد، بلکه تقریباً فعالانه در برابر هر حرفی که می‌زدم، مقاومت می‌کرد. هر روز درگیری‌های زیادی داشتیم. من و همسرم که ذاتاً خونسرد بودیم او را مثل یک بمب ساعتی کوچک می‌دیدیم. هر چیزی می‌توانست انفجاری از بداخلاقی به دنبال داشته باشد که ساعت‌ها جاروجنجال آن به طول می‌انجامید (شاید این‌طور احساس می‌شد.) روزهایی که تمام شبانه‌روز را با او در خانه سپری می‌کردم، خسته و درمانده می‌شدم. کودک من چه مشکلی داشت؟ چرا؟ مدت طولانی‌ای نگذشته بود که من هم به مادری بداخلاق تبدیل شدم. چه آشوبی!

اکنون به یاد آوردن گذشته برایم شگفت‌انگیز است. در عکس‌ها می‌بینم که کودکم چه دوست‌داشتنی بوده، و آن روزها چقدر سخت گذشته است. ما شادی شگفت‌انگیز و سرنوشت‌سازی را با یکدیگر تجربه کردیم و او چیزهایی را در من بیدار کرد که حتی از وجودشان غافل بودم. در آن زمان نمی‌دانستم که در حال بازسازی خلق‌وخوی پدرم هستم، و الگویی را که نسل به نسل منتقل شده بود، تداوم می‌بخشم.

اگر تحریک پذیر، ناامید و سرخورده هستید و احساس گناه می‌کنید، اگر فریاد می‌زنید، پا به زمین می‌کوبید، یا گریه می‌کنید، به من اعتماد کنید، شما تنها نیستید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: شکستن چرخۀ انفعال
1/ خونسردی خودتان را حفظ کنید
2/ خلع‌سلاح محرک‌های شما
3/ تمرین شفقت - از خودتان آغاز می‌شود
4/ مراقبت از احساسات دشوار یا ناخوشایند
بخش دوم: پرورش کودکانی مهربان و با اعتمادبه‌نفس
5/ گوش دادن برای کمک و التیام
6/ گفتن چیز‌های درست
7/ حل ذهن‌آگاهانۀ مسائل
8/ تضمین آرامش خانه
در ستایش کتاب «پرورش انسان‌های خوب»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرورش انسان‌های خوب
نویسنده
مترجمنرجس کارگری
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-622-7678-72-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرورش انسان‌های خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرورش انسان‌های خوب

برای دریافت کتاب پرورش انسان‌های خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.