معرفی و دانلود کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند

عکس جلد کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند

کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند نوشته‌ی دکتر احمد پدرام درباره‌ی پرورش یکی از مهم‌ترین قوه‌ها در شخصیت فرزندان، یعنی اعتماد‌به‌نفس است. در این کتاب می‌آموزید که اعتمادبه‌نفس به‌معنای شکست‌ناپذیر بودن فرزندانتان نیست، بلکه به‌معنای خودباوری، احساس اعتماد به توانایی‌ها، شایستگی‌ها و داوری خویش است. با شکل‌گیری این توانایی مهم در کودک و نوجوان، او خواهد آموخت که به توان و توانمندی‌های خودش باور و اعتماد کرده و از امتحان کردن فعالیت‌های متفاوت و بعضاً شکست خوردن واهمه نداشته باشد.

درباره‌ی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند

شاید شما هم از آن دسته والدینی باشید که هرآنچه در توانتان بوده برای فرزندانتان فراهم کرده‌اید و حتی بیشتر از خودتان به رفاه و آسایش او اهمیت داده‌اید اما فرزند شما آنطور که مدّنظرتان بوده و آنطور که باید و شاید، انتظارات ذهنی شما را برآورده نکرده است. مثلاً او را به کلاس زبان فرستاده‌اید اما نسبت به فراگیری آن بی‌علاقه است، یا بهترین مدرسه را برایش در نظر گرفته‌اید اما او هیچ مقام و رتبه‌ای را در هیچ آزمون علمی‌ای به‌دست نیاورده. او را به کلاس شنا یا دیگر ورزش‌ها فرستاده‌اید اما انتظار شما برای اینکه مقامی (حداق منطقه‌ای) کسب کند، هنوز هم برآورده نشده... فکر می‌کنید علت چیست؟ اینکه شما انتظارارتی چنین از فرزند خود دارید اشتباه است یا کار جای دیگری می‌لنگد؟

معرفی و دانلود کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند

دکتر احمد پدرام در کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند می‌گوید بسیاری از والدینی که به او مراجعه می‌کنند از کمبود یا نبود اعتمادبه‌نفس فرزند خود شاکی‌ هستند و درخواست‌شان دسترسی به روش‌هایی برای رسیدن فرزندشان به اوج اعتمادبه‌نفس در یک یا دو جلسه‌ی درمانی و مشاوره‌ای است! اما چرا؟ زیرا این پدر و مادرها اعتمادبه‌نفس را ابزاری می‌دانند که برای صعود به قله‌های علم و دانش، ثروت، قهرمانی و شهرت‌ لازم است. حقیقت تلخ این است که این دسته از والدین ناخواسته به دنبال فرزندی «شکست ناپذیر»، «همه‌کارتوان» یا «همیشه بهترین» هستند و در واقع خوشحالی و خوشبختی او را در نظر نمی‌گیرند! در بسیاری از موارد دیده شده که حتی نحوه‌ی طرح چنین موضوعاتی توسط والدین در جلسه‌ی مشاوره آنقدر تحقیرآمیز است که آسیب به اعتمادبه‌نفس یا افزایش احساس خودکم‌بینی در کودک یا نوجوان را به‌دنبال دارد!

در کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند می‌خوانید که انتظارات این والدین نه فقط در زمینه‌های درسی، بلکه در زمینه‌های ورزشی و هنری و اجتماعی هم به همین شکل است و هر ذوق و حرکت و خواسته‌ی کوچکی از جانب فرزندشان را تبدیل به جریانی برای رسیدن به تیم ملی، قهرمانی، المپیک، المپیاد‌ و... می‌کنند. آن‌ها در واقع انگیزه‌های درونی کودک یا نوجوان، اعم از شوق و شور و کنجکاوی درونی و لذت ذاتی را فدای انگیزه‌های بیرونی‌ای چون جایزه، مقام، پول، شهرت و... می‌کنند. اما به چه قیمت؟ چه کسی از فردای نیامده خبر دارد؟ البته که موفقیت در هر زمینه‌ای بسیار شیرین و دلچسب است اما انگیزه‌های بیرونی در هر صورت تاریخ مصرف و ماندگاری کمتری دارند و در مقابل، فشار روانی و شکنندگی بیشتری را هم ایجاد‌ می‌کنند.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که اصلاً اعتمادبه‌نفس چیست و علت‌های بود و نبودش از کجا و چگونه سرچشمه‌ می‌گیرد؟ دکتر احمد پدرام می‌گوید که اعتمادبه‌نفس، واژه‌ای با بار معنایی بسیار بالاست و تقریباً تمام زندگی یک انسان را از کودکی تا بزرگسالی تحت‌ تأثیر خود قرار‌ می‌د‌هد. اعتماد‌به‌نفس تلفیقی از سه پدیده‌ی مهم باور، احساس و رفتار انسانی است و هرگونه تغییری که در هر کدام از این سه نماد ایجاد شود، اعتمادبه‌نفس انسان را نیز دست‌خوش تغییر خواهد کرد. پیش‌تر این باور رایج بود که کودکان درک درستی از اعتمادبه‌نفس ندارند، اما علم ‌روان‌شناسی روز دنیا ثابت کرده که اتفاقاً تا پنج سالگی درک درستی از اعتماد‌به‌نفس در کودک ایجاد شده و او قطعاً به‌نوعی با این قوه درگیر می‌شود.

کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند در سه بخش اصلی و هفت فصل به رشته‌ی تحریر درآمده. بخش اول کتاب درباره‌ی تعریف و مفهوم واژه‌ی اعتمادبه‌نفس است و «اعتماد به‌نفس» نام دارد. در دومین بخش به «آسیب‌ها و کمبودها» پرداخته شده و بخش آخر نیز با عنوان «راهکارها» به‌منظور حل مسائل و چالش‌ها توسط نویسنده ارائه شده است.

انتشارات ترانه پدرام کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده اسا.

کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به‌عنوان یک والد مسئول در پی تقویت و افزایش اعتنمادبه‌نفس در فرزند خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند می‌خوانیم

بعضی نویسندگان و ‌روان‌شناسان معتقدند که اگر از کتاب‌های بازاری ‌روان‌شناسی هم بگذریم، در کتاب‌های علمی ‌روان‌شناسی کمتر به اصطلاح و تعریفی کاربردی از«اعتمادبه‌نفس» برمی‌خوریم این اصطلاح آن‌قدر کم به‌کار می‌رود که می‌توانیم بگوییم گویا بعضی از افراد جامعه‌ی ‌روان‌شناسی، اصطلاح اعتمادبه‌نفس را چندان دوست ندارند و در پاسخ به پرسش‌های مراجعین، چه در مورد خود و چه در مورد فرزندان‌شان دچار کلی‌گویی‌ می‌شوند و شاید به مزاح بتوان گفت که بعضی از ‌روان‌شناسان در برخورد با این پرسش که «اعتمادبه‌نفس چیست؟» در پاسخگویی به صورت معجزه‌آسا که پرسشگر به دنبال کشف اکسیر آن‌ است، خود دچار کاهش اعتمادبه‌نفس‌ می‌شوند.

همان‌طور که در آغاز بحث اشاره شد، اعتمادبه‌نفس مفهومی کلی است و از دیدگاه‌های مختلفی باید به چگونگی شکل‌گیری، آسیب‌دیدگی و اصلاح آن پرداخت. خلاف شعارهای موجود در کتاب‌های گوناگون شبه‌روان‌شناسی و به ظاهر انگیزشی، شناخت، اصلاح و بالا بردن شاخه‌های اعتمادبه‌نفس نیاز به اطلاعات در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی دارد و باز‌ متأسفانه بارها شاهد بوده‌ام که دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها، دبیران، آموزگاران و حتی بعضی مشاوران آن‌ها از داشتن تعریفی کاربردی از اعتمادبه‌نفس عاجز بوده و به دادن شعار و نصیحت‌ می‌پرداخته‌اند و درواقع ریشه‌ی این مسئله هم در این است که اعتمادبه‌نفس، به خودی خود مشخص‌ نمی‌کند که دقیقاً چه حوزه‌ای را در نظر دارد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: اعتمادبه‌نفس
فصل اول: سردرگمی در تعریف و مفهوم اعتمادبه‌نفس
فصل دوم: مراحل رشد روانی - اجتماعی در نظریه‌ی «اِریک اِریکسون»
بخش دوم: آسیب‌ها و کمبودها
فصل سوم: رفتارهای آسیب‌زای پدر و مادر در شکل‌گیری اعتمادبه‌نفس فرزندان
فصل چهارم: علل کمبود اعتمادبه‌نفس کودکان
فصل پنجم: ویژگی کودکان با اعتمادبه‌نفس پایین
بخش سوم: راهکارها
فصل ششم: راهکارهایی برای پرورش کودکانی با اعتمادبه‌نفس بالا
فصل هفتم: 302 نکته از زبان کودک و نوجوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-7567-44-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند

برای دریافت کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.