معرفی و دانلود کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند

عکس جلد کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند

دکتر احمد پدرام در کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند نشانه‌های ناخوشایند دوران بلوغ را مورد بررسی و تشریح قرار داده است. او ویژگی‌های شناختی، رفتاری و عاطفی فرزندان شما را در حدود سیزده تا بیست سالگی یا حتی کمی بالاتر مورد بحث قرار داده که شناخت دقیقشان به شما کمک می‌کند صبورتر و شکیباتر باشید، فرزندان خود را بهتر درک کرده و ارتباط سالم خود را با آن‌ها حفظ کنید.

درباره‌ی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند

تابه‌حال برایتان پیش آمده در مقام یک والد فکر کنید که آیا کودک یا نوجوان شما به‌همان ظرافت و جدیتی که سعی دارد با درس و مدرسه برخورد کرده و مثلاً مسائل مربوط به درس ریاضی‌اش را حل کند، مهارت لازم و کافی برای زیستن و مراقبت از خود را نیز‌ دارد یا خیر؟ به‌راستی اهمیت کدام‌یک بیشتر است؟ شاگرد اول بودن در مدرسه یا شاگرد اول زندگی بودن؟! بسیاری از پدر و مادرها معتقدند که هر کاری از دستشان برآمده را برای فرزندان خود انجام داده و حتی بیشتر از توان خود برایشان هزینه کرده‌اند. بله، چنین ادعایی درست است، شما سعی داشته‌اید هم‌زمان با تأکید بر درس و مدرسه و اهمیت‌دادن به آینده‌ای موفق، نکات ارزشمندی را به فرزند خود بیاموزید، اما تا چه حد موفق بوده‌اید و اصلاً با چه معیاری این مهارت‌ها را به او آموخته‌اید؟

معرفی و دانلود کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند

دکتر احمد پدرام در کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند می‌گوید که با وجود تمام تلاش‌ها و عشق بی‌دریغ پدر و مادر نسبت به فرزند، همچنان بسیاری از والدین معتقدند که خودشان موظف به ساختن آینده‌ی خوب و سعادتمند برای فرزندانشان هستند! حال آن‌که چنین باوری اساساً اشتباه است و اتفاقاً نوعی خیانت در حق عزیز دلبندتان محسوب می‌شود. می‌توان چنین ادعا کرد تنها وظیفه‌ی شما این است فرزندی تربیت کنید که خودش قادر باشد آینده‌ی خوبی را برای خود رقم بزند. و ضمناً سعی کنید همیشه این ایده‌ی مهم را به‌خاطر بیاورید که «آینده را برای فرزندت نساز بلکه فرزندت را برای آینده بساز». به‌ویژه اینکه در دنیا و جوامع عصر کنونی اکثر خانواده‌ها تک‌فرزند شده‌اند و لزوم آموزش مهارت‌های ارتباطی به فرزندان بیش از پیش احساس می‌شود.

در کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند می‌خوانید که مطابق با آخرین تحقیقات پژوهشگران، ناامیدی، تکانشگری، هیجان‌خواهی و حساسیت اضطرابی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل گرایش و روی آوردن نوجوانان به اولین تجربه‌ی استفاده از مواد مخدر و در موارد جدی‌تر سوءمصرف مواد است؛ در نتیجه توجه پدر و مادرها به آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندانشان می‌تواند راه را برای مدیریت روابط و سلامت خانواده و نوجوان به میزان قابل‌توجهی هموار کرده و از او در برابر این خطرات محافظت کند. برخی از این مهارت‌ها «مطالعه»، «مدیریت زمان»، «کنترل خشم»، «تحمل حرف مخالف»، «پژوهش و تحقیق» و «جرئت‌ورزی و تمرین شجاعت» هستند که در مجموع در پنجاه‌ونُه مورد جای می‌گیرند و به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد در آموزش برای کودکان و نوجوانان 15-9 ساله‌ی کشور فنلاند در نظر گرفته شده‌اند. البته که تکیه بر این لیست کارآمد و مفید است اما بهتر است در آموزش صحیح به فرزندان خود، فرهنگ جامعه‌ی ایرانی را نیز در نظر گرفته و ضمن استفاده از منابع معتبر علمی، با مشاور کاربلد نیز مشورت کنید.

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم مربوط به دوران بلوغ، ارتباط و کنجکاوی فرزندان شما نسبت به جنس مخالفشان است. این مساله با توجه به فرهنگ کشور ما و حساسیت بالاتر برخی از خانواده‌ها، موضوعی چالش‌برانگیزتر تلقی می‌شود. البته که ارتباط میان دختر و پسر امری بدیهی و کاملاً طبیعی‌ست اما قطعاً آموزش صحیح در این زمینه از خطرات و مشکلات بعدی جلوگیری خواهد کرد. بهتر است با فرزند خود رابطه‌ای سالم و رفاقت‌آمیز داشته باشید تا اینکه مدام با او درگیر شوید. چراکه چنین رفتاری موجب دروغ‌گویی بیشتر از جانب وی و احتمالاً فاصله گرفتنش از شما خواهد شد.

عناوین کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند عبارتند از: «مهارت‌های زندگی در نوجوانی»، «ارتباط با جنس مخالف»، «آشنایی با حوزه‌های زندگی و بالا بردن کیفیت آن»، و «درگیری‌های ما و نوجوانان‌مان». انتشارات ترانه پدرام این کتاب را ذیل مجموعه‌ی کتاب‌های تربیتی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرزند شما در سن بلوغ یا نزدیک به این دوره‌ی حساس قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم کتاب پیش رو را مطالعه کرده و راهکارهای دکتر پدرام را در این دوره امتحان کنید.

در بخشی از کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند می‌خوانیم

وقتی مادری بدون «در زدن» وارد اتاق جوان یا نوجوانش می‌شود و فرزند او به این عمل اعتراض می‌کند مشکل کجاست؟ وقتی پدر و مادری نوجوان خود را برای بیدار شدن از خواب چند بار صدا می‌زنند و او بیدار نمی‌شود آیا «بیعار» و «بی‌مسئولیت» شده یا خوابش سنگین شده است؟ وقتی نوجوان ما به‌تازگی موقع راه‌رفتن تنه‌اش به میز و مبل و صندلی و نیمکت می‌خورد «بی‌مبالات» شده یا رشد سریع جسمی‌اش باعث شده که تعادل و هماهنگی حسی و حرکتی سابق را نداشته و دچار این خطاها می‌شود؟

نوجوانی دوره‌ای است که با تحولات شدید جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی همراه است و متأسفانه درک بعضی از این تغییرات برای پدر و مادر آسان نیست. در این کتاب تعدادی از این خطاها مطرح شده و امید است که خانواده‌ها با شناخت و پذیرش و راهنمایی به‌جا و به‌هنگام و محترمانه، با زبان و لحن و رفتاری خوش، دوستانه، شفاف و کوتاه به راهنمایی همت گمارند.

بسیاری از پدر و مادر‌ها نگران نوجوانان خود هستند اما در واقع نه وقت و مهارت کافی برای ارتباط دارند و نه دانش لازم برای عمل. کتاب‌های تربیتی زیادی برای این پدر و مادر‌ها نوشته شده ولی متأسفانه نداشتن حوصله‌ی مطالعه نیز به دلایل قبل افزوده شده است. کتاب حاضر، شامل راه‌کار‌های ساده‌ای است که جهت کاستن از مشکل ارتباط با فرزندان نوشته شده و بیشتر هشدارهایی را در بردارد که خانواده را متوجه رفتار‌های به‌هنجار و نابه‌هنجار کند تا از خود و دیگران (یعنی نوجوان) انتظار زیاد نداشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مهارت‌های زندگی در نوجوانی
ارتباط با جنس مخالف
آشنایی با حوزه‌های زندگی و بالا بردن کیفیت آن
درگیری‌های ما و نوجوانان‌مان
ویژگی‌های نوجوانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات78
زبانفارسی
شابک978-622-7567-35-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند

برای دریافت کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره بلوغ و نوجوانی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.