معرفی و دانلود کتاب پرسه در سرگشتگی

عکس جلد کتاب پرسه در سرگشتگی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرسه در سرگشتگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرسه در سرگشتگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرسه در سرگشتگی

کتاب پرسه در سرگشتگی داستان تاریخی و عاشقانه‌ای است که مخاطب را به یک سفر شگفت‌انگیز رو به سوی غرب آمریکا می‌برد. ایمی هارمون، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی رمانس‌های تاریخی این بار مخاطب خود را به دل تاریخ می‌برد تا داستان عبور از مسیر اورگن را از زبان دو شخصیت اصلی خود بازگو کند. این کتاب در سال 2020 نامزد جایزه‌ی بهترین اثر تاریخی در سایت گودریدز بوده است.

درباره‌ی کتاب پرسه در سرگشتگی

سوار بر دلیجان، رو به سوی غرب! این سرنوشت بسیاری از آنانی بود که در سده‌ی نوزدهم در قاره‌ی آمریکا می‌زیستند. مهاجرانی که می‌رفتند تا آینده‌ی جدیدی را در آن سوی سرزمین فرصت‌ها بیابند اما بسیار اتفاق می‌افتاد که کامور و شادان از مسیر پر از رنج عبور نکنند. درباره‌ی مسیر اورگن (the Oregon Trail) بسیار نوشته و بسیار اثر ساخته‌اند اما این بار شما به یک سفر متفاوت در این مسیر دعوتید: سفری با چاشنی عشق برای واکاویدن عمیق‌ترین احساسات در پیرنگی که به‌سادگی قابل حدس زدن نیست. ایمی هارمون (Amy Harmon) در کتاب پرسه در سرگشتگی (Where the Lost Wander) برای مخاطب از حماسه‌ای وسترن می‌گوید. قصه‌ای آمیخته با عشق و مقاومت.

داستان در دهه‌ی 1850 میلادی اتفاق می‌افتد. نائومی و جان، دو شخصیت اصلی داستان، بناست از بحران‌هایی گذر کنند. این بحران‌ها گاه به شمایل رود خروشان، آب‌وهوای کشنده و حمله‌ی قبایل بومی آمریکا درمی‌آیند و گاه به‌شکل تضادهای فرهنگی و تنش‌های اخلاقی. ایمی هارمون خواننده را با واقعیت‌های تلخ و حیرت‌آور مسافران جاده‌ی اورگن آشنا می‌کند: طبیعتی که بس نامهربانانه و ناجوانمردانه از مسافران استقبال می‌کند و کمر بسته تا آن‌ها را به ورطه‌ی هلاک بکشاند، طبیعتی مهارناپذیر که نویسنده ماهرانه آن را توصیف می‌کند و آن‌چنان در ساخت جزییات دقیق است که گویی روح زمانه را در اثرش احضار کرده تا آن را تمام و کمال به خواننده عرضه کند.

معرفی و دانلود کتاب پرسه در سرگشتگی

نائومی می، دختری با اراده‌ی قوی که مصائب بی‌شمار در زندگی آب‌دیده‌اش کرده، زودتر از آنچه خودش فکر می‌کرده بیوه شده است. او در سفرش رو به غرب با جان آشنا می‌شود: راهنمای واگن قطار که یک دورگه‌ی بومی- سفید است؛ او هم برای سفیدها و هم برای بومیان چهره‌ای پذیرفتنی دارد و رفتارش معقول و منطقی است اما در نهاد خود از بحران هویتی عمیق رنج می‌برد زیرا هنوز نتوانسته نسبت به ریشه‌های خود احساس تعلق کند. نائومی و خانواده‌اش که هنوز در فقدان شوهر او غمگینند، در غرب به‌دنبال شروعی تازه می‌گردند. آنان دسته‌جمعی سفری را آغاز کرده‌اند تا شاید عبور از بحران‌ها برایشان آسان‌تر باشد. مسیر آن‌ها رو به غرب هر لحظه با خطری جدید همراه است در این میان آنچه اهمیت دارد تضاد و تقابل فرهنگ‌هاست.

بومیان برای دفاع از سرزمین‌هایشان دست به جنگ‌های خونین می‌زنند درحالی‌که همه‌ی آنانی که به غرب می‌روند گناهکار و متجاوز نیستند. در این میان کسی که بیشتر از همه متضرر می‌شود جان است. اوست که تمام بدفهمی‌های فرهنگی را به‌سبب پیشینه‌اش درک می‌کند و تلاش مذبوحانه‌اش برای حل مشکلات نادیده گرفته می‌شود. نائومی اما در روند داستان از تضادهای درونی جان آگاه می‌گردد و با همدلی و انعطاف‌پذیری با او همراه می‌شود. زمانه به یک امتحان برای عشق نوپای این دو بسنده نمی‌کند و بارها آن‌ها را می‌آزماید. سرانجام بومی‌ها به واگن آن‌ها یورش می‌برند و آن دو را از هم جدا می‌کنند. حال در میانه‌ی پرتب‌وتاب کتاب پرسه در سرگشتگی می‌توان پرسید: آیا سرنوشتْ جدایی ابدی را برای نائومی و جان رقم زده؟

قلم ایمی هارمون تغزلی و مهیج است. او توجه زیادی به جزییات دارد و زیبایی و توحش توامان را به‌خوبی با فضاسازی‌های هوشمندانه در طول رمان نشان می‌دهد. او کاراکترهایی چندبعدی با ضعف‌ها و قدرت‌های انسانی ترسیم می‌کند. کاراکترها‌ی کتاب پرسه در سرگشتگی مانند همه‌ی انسان‌های واقعی آسیب‌پذیرند و مثل همه‌ی آدم‌ها عشق و امید آن‌ها را در سخت‌ترین شرایط زنده نگه می‌دارد.

رمان پرسه در سرگشتگی را شیما شریعت ترجمه کرده و با همکاری نشر گویا به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب پرسه در سرگشتگی

  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در دسته‌ی آثار تاریخی؛
  • نامزد جایزه‌ی رمان تاریخی سایت گودریدز.

نکوداشت‌های کتاب پرسه در سرگشتگی

  • یک رابطه‌ی شگفت‌انگیز میان نائومی و جان که مخاطب را تا صفحه‌ی آخر مشتاقانه نگه می‌دارد. (پابلیشرز ویکلی)
  • ایمی هارمون مصائب گسترده‌ی مهاجرت به غرب را در این روایت گیرا، جادویی و عظیم می‌آورد. روایتی که پر شده از تنش‌ها و بازتاب‌های آن، مملو است از فراز و فرود و امید و ناامیدی و درهم‌پیچیده می‌نماید با رئالیسم تلخی که از یک رمان تاریخی واقع‌گرایانه انتظار دارید. (بوک لیست)
  • پرسه در سرگشتگی همانطورکه یک رمان مهیج است، یک داستان شگفت‌انگیز و هیجان‌آور است از عشق، دوستی، امید و هارمونی. (جامعه‌ی رمان تاریخی)
  • اگر به داستان‌ها و رمان‌های تاریخی علاقه‌مندید، کتاب پرسه در سرگشتگی برای شما یک تجربه‌ی فوق‌العاده خواهد بود. داستانی از مواجهه با ناشناخته‌ها و اهمیت مقاومت آن هم زمانی که احساس می‌کنید گم شده‌اید. (باربارا دلینسکی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب پرسه در سرگشتگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پرسه در سرگشتگی برای شماست اگر به ژانر رمان تاریخی عاشقانه علاقه‌مندید. خوانندگان رمان‌های وسترن نیز از همراهی با این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب پرسه در سرگشتگی می‌خوانیم

وسط خیابان عریض، با پیراهن گل‌دار زردرنگ و کلاه ربان‌دار سفید، نشسته روی یک بشکه و رفت‌وآمد سیل جمعیت را وارسی می‌کند. همه عجله دارند و هاله‌ای از گردوغبار و نارضایتی رویشان را گرفته، اما او بی‌اعتنا و موقر با پشت صاف و دست‌های بی‌حرکت برای خودش نشسته و طوری مردم را تماشا می‌کند که انگار هیچ جایی برای رفتن ندارد. شاید موظف است مراقب محتویات بشکه باشد، هرچند حالا که فکر می‌کنم بشکه دیروز هم همان جا بود و روز قبل و روز قبل‌تر هم و این‌که شک ندارم که خالی‌ است.

کلاه جدیدی به سر دارم و یک چکمه‌ی نو به پا، یک‌عالمه پیراهن نخی و شلوار دارم که باید بچپانمشان کنار قهوه، تنباکو و مهره‌های توی خورجینم که در سفر به قلعه‌ی کارنی قطعاً به کارم می‌آیند. نمی‌دانم به خاطر رنگ شاد لباسش است یا زنانگی‌اش یا شاید این‌که بدون کوچک‌ترین حرکتی درحالی‌که بقیه همه در حال جنب‌وجوش هستند آن‌جا نشسته، توجهم را جلب می‌کند. به‌هرحال می‌ایستم، کنجکاو، کیفم را از این شانه می‌اندازم روی آن یکی و همین‌طور نگاهش می‌کنم.

بعد از چند دقیقه نگاهش روی من ثابت می‌ماند و من هم چشم از رویش برنمی‌دارم. گستاخی یا غرور بیش از حد نیست که باعث می‌شود به آدم‌ها زل بزنم، هرچند پدرم همیشه به‌خاطر خیره‌خیره نگاه‌کردنم مؤاخذه‌ام می‌کند. زل می‌زنم؛ چون که اگر بدانی طرف حسابت چگونه است، محافظت از خودت مثل آب‌خوردن می‌شود.

از این‌که نگاه خیر‌ه‌ام از رویش تکان نمی‌خورد، جا می‌خورد. لبخند می‌زند. نگاهم را از صورتش می‌گیرم، از لب‌های زیبا و تبسم پذیرایش دستپاچه می‌شوم. وقتی به خودم می‌آیم از شرم خودم را می‌کشم عقب. گذاشتم مرعوبم کند و باعث شود شبیه خرم، دیگ، خجالت‌زده شوم. فوراً نگاهم را برمی‌گردانم طرفش، بدنم گر می‌گیرد و نفسم تنگ می‌شود. خودش را هل می‌دهد عقب و از بشکه می‌پرد پایین، با گام‌های بلند به طرفم قدم برمی‌دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
سنت جوزف، میزوری
عبور
آبی بی‌نهایت
وبا
پلت
خلیج الم
بخش شمالی
پرتگاه سنگی
قلعه‌ی لارامی
صخره‌ی استقلال
آب‌شیرین
سبز
قلعه‌ی بریجر
میان‌بر
صخره‌ی شیپ
هیچستان
دره‌ی آلونک گوزن
گردهمایی
مسابقه
رودخانه‌ی باد
پاییز
زمستان
پس‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرسه در سرگشتگی
نویسنده
مترجمشیما شریعت
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-622-312-157-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان عاشقانه خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرسه در سرگشتگی

فروغ حقیقی
۱۴۰۳/۶/۱۱
مردان بزرگ و انسان‌های نیک برای نجات بشریت از ظلم و درد به این جهان آمده اند، قطعا جان لاوری و رئیس واشاکی هم از همین نوع هستند. داستان جالبی است، اوایل کتاب شما متوجه فاجعه‌ای که قرار است رخ دهد می‌شوید و در تمام طول داستان منتظر وقوع آن هستید تا بفهمید پس از آن سرنوشت نائومی و خانواده‌اش چه پایان می‌شود. داستان را دوست داشتم و با وجود کش دار بودن نیمه اول کتاب باز هم از خواندنش لذت بردم. فارق از دین و مذهب، این انسانیت است که می‌درخشد و می‌تواند بشریت را نجات دهد و اتحاد و برابری ایجاد کند. ممنون از کتابراه♥️
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۳/۷/۲۵
کتاب بسیار تاثیر گذاری بود از کشیدن‌رنج عشق واشک وامید
نتونستم‌جلوی گریه ام‌رو بگیرم والان هم‌که دارم‌اینهارو مینویسم دارم‌گریه میکنم که چرا به چه دلیل وبرای چی انسانها در رنج آفریده شدند وچرا برخی انسانها آنقدر بیرحم وخونخوار در حق انسانهای دیگه هستن وشاید هیچوقت هم نفهمم
باتشکر از کتابراه
Fatemeh Rezvani
۱۴۰۳/۵/۱۱
اول خلاصه کتاب رو بخونید بعد کتاب رو بخرید بعدتر کنار نائومی تو سال1853 به سمت کالیفرنیا سفر کنید و عشق‌های عمیق، رنج‌های عظیم، پرسه در سرگشتگی، و نجات از سرگشتگی رو تجربه کنید و به خونه برگردید🖐️
نرگس صیادی
۱۴۰۳/۵/۶
بسیار احساسی و شیرین و پرماجرا و جذاب بود و مثل این بود که یک فیلم مهاجران غرب وحشی رو در تلویزیون ببینید با جزییات
بسیار شیفته‌ی جان لاوری شدم شخصیت جالب و جذاب و کمیابی داشت مثل الماس
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پرسه در سرگشتگی

برای دریافت کتاب پرسه در سرگشتگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.