معرفی و دانلود کتاب پدر بودن و فلسفه: دائوی بابا بودن

عکس جلد کتاب پدر بودن و فلسفه: دائوی بابا بودن
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پدر بودن و فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پدر بودن و فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پدر بودن و فلسفه: دائوی بابا بودن

کتاب پدر بودن و فلسفه به قلم لون اس. نیس و مایکل دابلیو. آستن راجع‌به راه‌ و روش و رفتار پدران است. این کتاب شامل مقالاتی درباره‌ی سقراط و کنفسیوس، و همچنین نظریه‌های دو نویسنده‌ی خانم است که نویسندگان پدر بودن و فلسفه با تکیه بر این مقالات به معنا و مفهوم پدر بودن می‌پردازند. هدف نویسندگان کتاب این است که از منظر فلسفی، نقش و رفتار و اخلاق و چالش‌های پدرانه را بررسی کند.

درباره‌ی کتاب پدر بودن و فلسفه

لون نیس و مایکل آستن در کتاب پدر بودن و فلسفه با ارجاع به نظریات فلاسفه‌ی بزرگ تاریخ، علم و آگاهی را به پدران ارائه می‌کنند. این کتاب که تأمل‌برانگیز و درعین‌حال طنزآمیز است، شروع و پایان درست و باارزشی را برای تفکر درباره‌ی نقش پدر فراهم می‌آورد. نویسندگان کتاب پدر بودن و فلسفه از اندیشه‌های جامعه‌شناختی، فلسفی و روان‌شناختی درمورد رفتار، منش و شرایط پدران صحبت به میان می‌آورند. کتاب‌های بسیاری وجود دارند که از کردار و منش مادرها و از مسئولیت‌ها و احساسات و وظایفی که دارند، نوشته‌اند. حال، لون نیس و مایکل آستن در کتاب پدر بودن و فلسفه قصد دارند به نقش پدرها و چالش‌هایی بپردازند که آن‌ها در زندگی تجربه می‌کنند. گرچه نویسندگان این کتاب نمی‌خواهند نقش مهم مادران را نادیده بگیرند و صرفاً خواستار این هستند که از اهمیت پدر بودن نیز صحبت کنند.

معرفی و دانلود کتاب پدر بودن و فلسفه

لون اس. نیس (Lon S. Nease) و مایکل دابلیو. آستن (Michael W. Austin) این نکته را بازگو می‌کند که مسائل بسیاری وجود دارد که پدران باید کشف کنند. در ادامه با ارجاع به سقراط، می‌گویند که یک پدر زمانی یادگیری‌اش شروع می‌شود که می‌فهمد برعکس آنچه تصور می‌کند، هیچ نمی‌داند یا خیلی کم می‌داند. حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که ارسطو و کنفسیوس، این فیلسوفان قدیم، چه صحبتی می‌توانند با پدران نسل معاصر و امروزی داشته باشند. آیا این امکان وجود دارد که اندیشه‌های فلاسفه‌ی بزرگ راهگشای مردانی باشد که در قرن حاضر قرار است پدر بشوند و مسئولیت بپذیرند یا نه؟ شاید برایتان جای تعجب باشد ولی پاسخ به این پرسش‌ها، طبق ادعای نویسندگان کتاب، بله است. نویسندگان کتاب پدر بودن و فلسفه (Fatherhood) از اندیشه‌های فیلسوفان بهره می‌برند و به تأثیراتی که پدران روی فرزندان می‌گذراند و نیز به موضوعات گوناگون دیگری مثل فرزندپروری، والدگری و معنای پدر بودن می‌پردازند.

فلسفه اصولاً دو رویکرد پیش پای مخاطب قرار می‌دهد. رویکرد اول آموزش نظریه‌های یک فیلسوف یا زمینه‌ی یک فلسفه به کسانی است که درباره‌ی فلسفه شناخت و پیش‌زمینه کافی ندارند، اما اساساً به فلسفه علاقه‌مندند. رویکرد دوم این نیست که نویسنده، زمینه‌ی فلسفی و دیدگاه فیلسوف را برای خواننده آسان کند، ‌بلکه باید به مسائلی بپردازد که روزانه با آن‌ها مواجه هستیم. لون نیس و مایکل آستن در این کتاب دقیقاً همین رویکرد دوم را پی گرفته‌اند. این کتاب 17 مقاله و 4 بخش کلی دارد که عنوان برخی از آن‌ها عبارتند از «تأثیر پدر بودن»، «اخلاق و سبک‌های والدگری» و... که به مفاهیم اساسی فلسفه مانند زمان و جهان و هویت و معنای زندگی می‌پردازد. نویسندگان کتاب سعی دارند نشان بدهند که وقتی پدر می‌شوید، این مفاهیم چه تغییری می‌کنند و مفهوم تازه‌ای می‌گیرند.

پدر بودن و فلسفه یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی فلسفه برای همه (Philosophy for Everyone) می‌باشد که انتشارات وایلی-بلک‌ول آن‌ها را منتشر کرده‌است. تاکنون چهار جلد از این مجموعه با عناوین «مد و فلسفه»، «کوهنوردی و فلسفه»، «مادر بودن و فلسفه» و کتاب پدر بودن و فلسفه ترجمه و توسط انتشارات نگارستان اندیشه چاپ شده‌است.

کتاب پدر بودن و فلسفه در مجموع کتابی خواندنی است ولی باید بدانید که یک اثر فلسفی صرف نیست و بنا ندارد حوصله‌تان را لبریز کند. لون نیس و مایکل آستن با ارائه‌ی مقالات فلسفی من‌باب پدر بودن و سلوک پدران نظر هر خواننده‌ای را جذب کرده و پای کتاب می‌نشانند. تأملاتی که نویسندگان در این کتاب عرضه می‌کنند گاه بسیاری خواندنی هستند و این موضوع فقط شامل حال پدرها نمی‌شود بلکه برای همه‌ی افراد مناسب و مفید است.

کتاب حاضر با ترجمه‌ی محمد شکری، به یاری انتشارات نگارستان اندیشه چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مند به حوزه‌ی فلسفه قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب پدر بودن و فلسفه

  • یکی از بهترین کتاب‌ها برای پدرانی که از خواندن فلسفه نیز لذت می‌برند. (وب‌سایت About)
  • این کتاب در کل محشر بود. من هم از این بابت متشکرم که کتابی خواندنی و لذت‌بخش بود و هم از این بابت که باعث شد افکار و باورهایم را درباره‌ی پدر بودن زیر سوال ببرم. (انجمن و وب‌سایت BookDads)
  • پدر بودن و فلسفه کتاب فوق‌العاده‌ای است. این کتاب سرشار از مقالات مهمی است راجع‌به پدر بودن و معنای زندگی که موقع خواندنشان معنا و مفهومی به غیر از آنچه درمورد کلیشه‌های پدر بودن وجود دارد، دستگیرتان خواهد شد. (وب‌سایت GladDads)

کتاب پدر بودن و فلسفه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر پدر هستید یا در شرف پدر شدن قرار دارید و آگاهی ناچیزی از این موضوع دارید و نمی‌خواهید با فرزندتان غریبه باشید، نباید از مطالعه‌ی این کتاب غافل شوید.

در بخشی از کتاب پدر بودن و فلسفه: دائوی بابا بودن می‌خوانیم

من تنها جنس مذکر خانواده‌ام. البته شکایتی از این مسئله ندارم، بلکه تنها از یک امر واقع خبر می‌دهم. همسرم، سه دخترم و دو سگی که داریم همه از جنس مؤنث‌اند. (البته دربار‌ه ماهی‌ها و خرچنگ‌های گوشه‌گیرمان مطمئن نیستیم.) هرچند پدربودن در کل برای هرکسی که این رابطه و نقش را جدی بگیرد نوعی چالش است، ولی من فکر می‌کنم چالشی که پدرها با دخترهایشان دارند چالشی مضاعف است، زیرا هیچ‌گاه دختر نبوده‌اند و به همین دلیل نمی‌دانند که دختر بودن به چه معناست. عام‌تر از این، پدرها نمی‌دانند زن بودن در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند به چه معناست. به همین خاطر است که پدرهایی که دختر دارند، در مقایسه با پدرهایی که صرفاً پسر دارند باید با مسائل بیشتری روبه‌رو شده و چیزهای بیشتری یاد بگیرند. (البته منظور من این نیست که بزرگ کردن پسر کار ساده‌ای است.) پدر یک دختر بودن چیزی شبیه سفر در مسیری پرپیچ‌وخم است که پیش از آن هرگز در آن قدم نگذاشته‌اید. نمی‌دانید که پیچ بعدی کجاست، چقدر تند است و استراحتگاه بعدی (اگر اصلا وجود داشته باشد) چقدر با شما فاصله دارد. سفر شما می‌تواند ترسناک، اضطراب‌آور و دشوار باشد و هیچ موقعیت‌یابی هم ندارید برای بزرگ کردن دخترانتان از آن استفاده کنید. ولی چیزهایی هست که می‌تواند به شما کمک کند. یکی از این چیزها، صحبت کردن با مادر، همسر و دیگر زنانی است که می‌توانند تجارب خود را در اختیار شما قرار دهند تا مسیری که طی کرده‌اند را درک کنید. حرف زدن با خود دخترتان هم، همان‌طور که بزرگ‌تر می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند. فلسفه هم، شاید به نحوی شگفت‌انگیز، بتواند کمک‌کار شما در این مسیر باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
پیش‌گفتار
سپاس‌گزاری
مقدمه: پدری کردن برای ایده پدربودن
بخش اول: تأثیر پدر بودن
فصل اول: «پدر زمان» و پدربودن - اسکات اِی. دیویسون
فصل دوم: پدربودن چگونه زندگی شما را تغییر می‌دهد؟ - آمِن آلرِد
فصل سوم: هویت تولدیافته؛ پدر شدن - کیمبرلی فینک_ جنسِن
فصل چهارم: پدربودن و معنای زندگی - مایکل بارنوِل
بخش دوم: اخلاق و سبک‌های والدگری
فصل پنجم: اندر فضیلت پروراندن؛ هنر بارآوردن یک شخص خوب - لون اِس. نیس
فصل ششم: آیا پدر من اهل مراقبت کردن هست؟ پدرسالاری، اخلاق مراقبت و پدربودن - اندرو تِرجِسِن
فصل هفتم: چگونه باید والدگری کنم؟ پدری کردنی که هم سرگرم‌کننده است و هم تأثیرگذار - دن فلورِل و استفن ویلسن
فصل هشتم: پدری کردن به هدف آزادی - جِی. کی. سوویندلر
بخش سوم: خودت باش: پدربودن اصیل
فصل نهم: پدرهای واقعی کوکی می‌پزند - دن کالینز_ کَوِنو
فصل دهم: شاید خوشبختی عشق به پدرهایمان باشد؛ کنفسیوس و مناسک پدری - اندرو کوماسینسکی
فصل یازدهم: پدربودن اصیل؛ فهم سنتیِ یوروبایی_ آفریقایی - اِبیودان اولادِل بالوگان
فصل دوازدهم: قلب پدری رحیم - استفن جوزف مَتِرن
بخش چهارم: دوراهی‌هایی پیش پای پدرها
فصل سیزدهم: بگذارم تماشا کند؟ دیدگاه فلسفی یک پدر دربار‌ه رسانه‌های عامه‌پسند - جاشواً بارون
فصل چهاردهم: پدری کردن برای عدالت اجتماعی؛ بارآوردن فرزندانی با چشمانی باز و ذهنی گشوده - دیوید اس. اووِن
فصل پانزدهم: پسر کو ندارد نشان از پدر، تو بیگانه خوانش نخوانش پسر؟ چالش‌هایی در روابط پدر_ پسری - آنتونی کَرِراس
فصل شانزدهم: آرمان پدران و زندگی فرزندان - جفری مورگان
فصل هفدهم: پدران و دختران؛ حکمت در مسیری پرپیچ‌وخم - مایکل دابلیو. آستین
پیوست الف - دستور پخت کوکی برای پدرها
پیوست ب - حکمت کوچک‌ترها
دربار‌ه نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پدر بودن و فلسفه: دائوی بابا بودن
نویسنده،
مترجممحمد شکری
ناشر چاپیانتشارات نگارستان اندیشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-622-6607-04-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پدر بودن و فلسفه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پدر بودن و فلسفه

برای دریافت کتاب پدر بودن و فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.