معرفی و دانلود کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

عکس جلد کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

تابه‌حال به کرات شنیده‌ایم که مثبت باش، مثبت بمان و در هر پیشامدی نیمه‌ی پر لیوان را ببین! مارک منسون در کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن، به ما نشان می‌دهد که چگونه توصیه‌های مثبت‌اندیشی به‌صورت بی‌فایده و غیرعملی، زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. او در این کتاب به مخاطب خود این آگاهی را هدیه می‌کند که چگونه زندگی را با بدی‌هایش بپذیرد و هر لحظه را به‌دور از اجبارِ دوست داشتنِ آن، زندگی کند.

درباره‌ی کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

در چند سال گذشته، توصیه‌ها یا جملات تاکیدی زیادی نظیر مثبت باش، مثبت بمان و افکار منفی را دور بریز، زیاد شنیده‌ایم و می‌توانیم بگوییم تمامی این‌ها به‌نوعی نشان‌گر بی‌اعتبار کردن احساسات انسانی هستند. امروزه مفاهیم روان‌شناسی زرد اندک‌اندک دور ریخته می‌شوند یا جای خود را به واقع‌نگری، توجه به احساسات و پذیرش می‌دهند. مارک منسون (Mark Manson) در کتاب خود با عنوان هنر رندانه به هیچ گرفتن (The subtle art of not giving a fuck)، در جایگاه فردی متخصص و باتجربه و همانند یک معلم با خرد و بینشی که دارد، راهکارهای ساده و متعددی را ارائه می‌دهد که چگونه زندگی را با نگرانی کم‌تر و به‌دور از وسواس‌هایی که در فرهنگ جهانی رخنه کرده است، بگذرانیم.

معرفی و دانلود کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

به‌نظر می‌رسد در چند سال اخیر، انتظاراتی که افراد از خود یا دیگری دارند، بیشتر از گذشته‌ها شده و متر و معیاری که برای خوب بودن و بهتر زیستن تعریف می‌کنند، در واقع سخت‌گیرانه‌تر و در مواردی دست‌نیافتنی‌تر از سابق است. انتظاراتی که در عبارات دستوری بهترین باش، به سلامتت بیشتر از قبل اهمیت بده، برای هر بخش از زندگی شخصی و حرفه‌ای‌‌ات روتین ویژه‌ای داشته باش، فعال‌تر باش، شادتر باش و... خود را نشان می‌دهند و به‌صورت نهان به هر فردی می‌گویند که تو باید در جهان امروزی بی‌نقص‌‌تر از همیشه باشی؛ این یعنی در دیدگاه دیگران محبوب‌تر و غبطه‌انگیزتر باش!

می‌توانید تصور کنید که به‌اجرا درآوردن و مدیریت کردن همه‌ی این‌ها چقدر دشوار و تا چه میزان استرس‌برانگیزتر است. انسان‌ها لحظه‌ای با شکل واقعی زندگی درگیر نمی‌شوند و در دنیای خیالیِ بدون نقص بودن، گیر افتاده‌اند. درست در همان نقطه‌ای که آن‌ها را به گرداب اضطراب ناشی از خواسته‌های مدام برای موفق‌تر بودن در انظار عمومی، پرتاب می‌کند و می‌چرخاند و می‌چرخاند و می‌چرخاند.

مارک منسن، در اثر پرفروش و برجسته‌ی خود،‌ دلسوزانه، آگاهانه و همدلانه به هر انسانی که در ابتدای مسیر است یا در فرهنگ وسواس‌گونه‌ی انتظارات بی‌‌پایان، گرفتار شده، نشان می‌دهد که چگونه توصیه‌هایی که به‌صورت معمول و رایج، پیوسته و همیشگی بیان می‌شوند، بر کمبودها و نواقص (که جزئی از طبیعت و واقعیت زندگی هستند) متمرکزند و شکست‌ها را برای فرد پررنگ‌تر می‌کنند.

صراحت بیان نویسنده در کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن، ستودنی و راه‌گشاست. او می‌گوید که به هیچ گرفتن دغدغه‌ها به‌معنای بی‌تفاوتی نیست؛ به این معناست که نگران تفاوت‌های خود با دیگران نباشیم و در چرخه‌ی جهنمی اضطراب افزوده گیر نکنیم. هم‌چنین نشان می‌دهد که باید اولویت‌ها را شناسایی کرده و موارد به‌مراتب مهم‌تر را مورد توجه قرار دهیم و این موضوع را بپذیریم که همیشه دغدغه‌ای وجود دارد و مشغول انتخاب آن هستیم!

تمامی این موارد با مثال‌ها، داستان‌ها، راهکارها و ایده‌هایی نو، تشریح می‌شوند و نقطه‌ی مبهمی برای خواننده باقی نمی‌گذارند. نویسنده در این کتاب، مفاهیم و عبارات جدیدی را برای هر موقعیت به‌کار می‌برد و روش ساده‌ای برای جهت دادن به توقعات و باورهایمان در زندگی ارائه می‌دهد. او اذعان می‌دارد که با ایده‌‌ی به هیچ گرفتن دغدغه‌ها، به روشنگری عملی دست می‌یابیم که از جنس باورهای فریب‌کارانه‌ی رهایی از تمامی رنج‌ها و همراه با شادی جاودان نیست؛ بلکه پیشرفتی واقعی برای کمی بهتر کردن مشکلات به‌دست می‌دهد.

بهتر کردن مشکلات و رنج‌های زندگی، یعنی چگونه با بزرگ‌ترین ترس‌هایمان کنار بیاییم، اوضاع را به بهترین شکل خود معنادار کنیم و چگونه در عین‌حال که بارهای سنگینی بر دوش و چشمانی پر اشک داریم، قدم برداریم و بخندیم.

منسون در 9 فصل، با جزئیات هرچه تمام‌تر و صداقت و شفافیت مثال‌زدنی، راه و رسم زندگی را آن‌چنان که پویا و رو به پیشرفت باشد و آسایش ذهنی‌اش را تامین کند، به هر فردی که از آموزه‌های غیرمنطقی و غیرواقع‌گرایانه‌ی دنیای مدرن خسته شده و در فرایندی سخت و پر اضطراب گرفتار شده، آموزش می‌دهد.

کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن با ترجمه‌ی روان اکرم شکرزاده و به کوشش انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

  • رتبه‌ی 1 پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • رتبه‌ی 9 پرفروش‌ترین کتاب واشنگتن پست در رده کتاب‌های غیرداستانی
  • رتبه‌ی 1 فهرست کتاب‌های ستاره‌های تورنتو
  • رتبه‌ی 9 پرفروش‌ترین کتاب‌های کانادا

نکوداشت‌های کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

  • مفاهیمی هم‌چون تاب‌آوری، شادی و آزادی، از علم بر این‌که به چه چیزهایی اهمیت دهیم و مهم‌تر از همه از این‌که به چه چیزهایی نباید اهمیت دهیم، سرچشمه می‌گیرند. کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن، کتابی استادانه، فلسفی و کاربردی‌ست و به خوانندگان خود این بینش را هدیه می‌کند که بتوانند این کار را انجام دهند. (رایان هالیدی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • توانایی مارک منسون در واکاوی عمیق و بیان بینش شگفت‌انگیز و غیرشهودی که نسبت به چالش‌های زندگی دارد، او را به یکی از نویسندگان مورد علاقه‌ی من بدل کرده است و این کتاب، بهترین اثر او تاکنون است. (مت کپنس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • مطالب کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن، مانند یک سیلی جانانه از جانب بهترین دوستتان است؛ بامزه، صریح‌الحن و بسیار قابل تامل. این کتاب را تنها در حالتی بخوانید که تمایل به کنار گذاشتن تمامی بهانه‌ها دارید و قصد دارید عاملیت زندگی خود را به‌دست بگیرید و نقشی فعال‌تر در زندگی بهتر داشته باشید. (استیو کمب، نویسنده‌ی پرفروش Level Up Your Life و بنیان‌گذار NerdFitness.com)

  • کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن یک راهنمای عملی برای یافتن شادی در موقعیت‌های گاها دردناک زندگی است و سرشار از پیشنهادات غیرشهودی و منطقی. خواندن این کتاب لذت‌بخش و ارزش بازخوانی دارد. این کتاب معیار خوبی برای سنجش دیگر کتاب‌های خودیاری و خودسازی است. (نقد و بررسی‌های مجله‌ی کرکوس)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

  • یک فیلم مستند با نام The subtle artof not giving a f*ck و با گویندگی نویسنده‌ی کتاب، مارک منسون در سال 2023 به کارگردانی ناتان پرایس، تولید و منتشر شد و Universal Pictures به‌عنوان توزیع‌کننده‌ی فیلم عمل کرد.

کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی افرادی که از توصیه‌های اکید عصر حاضر خسته شده و از دیگر منابع رایج خودیاری و موفقیت دوری می‌کنند، منبعی الهام‌بخش و مفید برای به‌دست گرفتن روند زندگی و تزریق آسایش به آن، خواهد بود.

در بخشی از کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن می‌خوانیم

در آیین بودایی این بحث مطرح می‌شود که نظر هر کس راجع‌به خودش، یک برداشت ذهنی دلخواه است و اصلاً باید از شر وجود «خود» خلاص شد. معیارهای خودسرانه‌ای که برای تعریف خود به‌کار می‌برید، واقعاً شما را به اشتباه می‌اندازند؛ بنابراین بهتر است که از شر همه‌ی آن‌ها خلاص شوید. به‌عبارت دیگر، می‌توان گفت که آیین بودایی تشویقتان می‌کند که دغدغه‌ای نداشته‌ باشید.

مسخره به‌نظر می‌آید؛ اما این شیوه‌ی زندگی چند منفعت روان‌شناختی دارد. وقتی از شر داستان‌هایی که به خودمان راجع‌به خودمان می‌گوییم خلاص می‌شویم، فرصت این‌که واقعاً وارد عمل شویم و شکست بخوریم و رشد کنیم به‌وجود می‌آید.

وقتی کسی پیش خودش اعتراف می‌کند: «می‌دونی، شاید تو این رابطه حالم خوب نیست.» ناگهان احساس سبکی می‌کند و حالا می‌تواند دست‌به‌کار شود و ازدواج غلطی را که داشته به‌پایان برساند. حالا برای حفاظت از هویتی که وجود ندارد لازم نیست برای این‌که چیزی را به خودش ثابت کند در یک رابطه‌ی داغون عذاب‌آور بماند.

وقتی دانش‌آموزی پیش خودش اعتراف می‌کند: «می‌دونی، شاید یاغی نباشم، شاید فقط ترسیدم.» دوباره آزاد است که جاه‌طلب باشد. دلیلی وجود ندارد که به‌خاطر دنبال‌کردن رویاهای دانشگاهی و شاید مواجه‌شدن با شکست احساس کند که تهدید شده‌ است.

وقتی آن کارمند بیمه پیش خودش اعتراف کند: «می‌دونی، شاید رویاها یا کارم منحصربه‌فرد نباشه.» بعد با خیال راحت می‌تواند روی فیلم‌نامه‌اش کار کند و ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تلاش نکن
فصل دوم: شادی خودش یک مشکل است
فصل سوم: تو خاص نیستی
فصل چهارم: ارزش رنج‌کشیدن
فصل پنجم: همیشه حق انتخاب دارید
فصل ششم: تو در مورد همه‌چیز اشتباه می‌کنی (من هم همین‌طور)
فصل هفتم: شکست راهی روبه‌جلو
فصل هشتم: اهمیت نه گفتن
فصل نهم: …و سرانجام می‌میرید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن
نویسنده
مترجماکرم شکرزاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-7701-96-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن

برای دریافت کتاب هنر رندانه به هیچ گرفتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.