معرفی و دانلود کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

عکس جلد کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
قیمت:
۳۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد، مجموعه‌ی ده مقاله از مجله‌ی هاروارد بیزنس ریویو درباره‌ی این مهارت بسیار مهم است. مقاله‌هایی که در کتاب حاضر ذکر شده‌اند، نکات ارزشمندی را درباره‌ی همدلی، ارزش آن، تأثیر همدلی بر زندگی شخصی و اجتماعی، تأثیر استفاده از این مهارت در کسب‌وکار و رهبری، محدودیت‌های همدلی و... به ما می‌آموزند که با خواندن آن، می‌توانیم زندگی خود و اطرافیانمان را زیر و رو کنیم.

درباره‌ی کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

همدلی، یکی از ارزشمندترین مهارت‌هایی است که به صورت ذاتی، همه‌ی ما آن را در وجود خود داریم. مغز ما، هنگامی که به دیگران توجه و دقت می‌کنیم، می‌تواند طوری واکنش دهد که احساسات او را نه فقط تجسم، بلکه به معنای واقعی تجربه کنیم. اغلب مردم حس همدلی را کمابیش در بزرگسالی نیز از خود برز می‌دهند. هر چه همدلی شما قوی‌تر و متعادل‌تر باشد، به فردی موفق‌تر، در زندگی عاطفی، ارتباطات خود با دیگران و شغل حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. همدلی، یاد گرفتنی است و انسان‌ها می‌توانند به روش‌های گوناگون، آن را در خود ارتقا دهند تا در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیشرفت بیشتری داشته باشند. همین‌طور، همدلی باید کنترل‌شده باشد تا در آینده به معضلی برای زندگی بدل نشود. به طور کلی، همدلی مبحثی پیچیده در زمینه‌ی روانشناسی، اقتصاد، مدیریت و جامعه‌شناسی است که دانشمندان بزرگ زیادی، زندگی خود را صرف مطالعه‌ی آن کرده‌اند. کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد (Empathy)، ترجمه‌ی ده تا از بهترین مقاله‌های دنیا با محوریت همدلی است که در مجله‌ی معتبر هاروارد بیزنس ریویو (harvard business review) منتشر شده است.

معرفی و دانلود کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

مقاله‌های موجود در این کتاب، ابتدا به توضیح کلی همدلی و ویژگی‌های آن می‌پردازد. سپس، موضوعات متعددی را در رابطه با همدلی در مقاله‌های جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد. موضوعاتی مانند شنونده‌ی خوبی بودن، سخت‌گیری در مقابل دلسوزی و همدلی، تأثیر همدلی بر موفقیت جلسه‌های کاری، همدلی در شرایط تجربه‌ی مشابه، تأثیر قدرتمند شدن بر توانایی همدلی، همدلی و طراحی محصول و... در این مقاله‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همین‌طور محدودیت‌های همدلی و نکاتی که دالای لاما درباره‌ی هوش عاطفی به ما می‌آموزد، مباحث دیگر این کتاب است.

به طور کلی، اگر به دنبال کتابی کاملا علمی برای تقویت هوش عاطفی خود هستید، کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد می‌تواند برایتان بسیار راهگشا باشد. دانشمندان و نویسندگان بزرگی مثل دنیل گلمن، اما سپالا و... این مقاله‌ها را برای هر چه کارآمدتر شدن افراد در محیط کسب‌وکار نوشته‌اند. این مقالات را فرخ بافنده ترجمه و انتشارات پندار تابان تحت مجموعه‌ی بسیار کاربردی مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

انتشارات پندار تابان، مجموعه‌ی مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد را با محوریت‌ مهارت‌هایی که به شما کمک می‌کند در زندگی اجتماعی و حرفه‌ای خود، بهتر عمل کنید، به چاپ رسانده است. این کتاب‌ها، مجموعه مقاله‌هایی را از مجله‌ی بسیار معتبر هاروارد بیزنس ریویو در زمینه‌ی مهارت‌های حرفه‌ای خاص در خود جای داده است. مهارت‌‌هایی مانند همدلی، تاب‌آوری، تأثیرگذاری، دورکاری و.... این مجموعه، می‌تواند یاریگر شما برای ارتقای شغلی، بهبود عملکرد و افزایش رضایتتان باشد و همین‌طور چراغ‌هایی را در ذهنتان روشن کند تا در شرایط سخت کاری، حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد، برای همه‌ی کسانی که به رشد شخصی و ارتقای هوش عاطفی و هیجانی خود اهمیت می‌دهند، جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد می‌خوانیم

شنونده‌های خوب معمولاً پیشنهاد می‌دهند. در تحقیقمان متوجه شدیم که خوب شنیدن، در تمامی نمونه‌ها، دربرگیرنده‌ی یک بازخورد بود که به‌ شیوه‌ای عرضه می‌شد که طرف مقابل آن را قبول می‌کرد و همین امر مسیر را برای فکر کردن به راه‌ چاره‌های دیگر می‌گشود. این یافته به‌نوعی ما را شگفت‌زده کرد، چون معمولاً شِکوه‌هایی از این دست می‌شنویم که: «فلانی اصلاً به من گوش نمی‌داد؛ فقط وسط حرفم می‌پرید و می‌خواست زودتر مشکل را حل کند، و برود پی کارش!» شاید آنچه تحقیق ما نشان داد این است: پیشنهاد دادن به‌خودی خود مشکلی نیست؛ مشکل، بیشتر، مهارت ارائه‌ی درستِ پیشنهاد است. موضوع دیگر اینکه، از قرار معمول، ما بیشتر تمایل داریم پیشنهادهای افرادی را بپذیریم که فکر می‌کنیم شنونده‌های خوبی هستند (کسی که تمام طول گفتگو ساکت است، و بعد ناگهان با پیشنهادی توی حرف گوینده می‌پرد، احتمالاً در نظر او باورپذیر و متقاعدکننده نخواهد آمد. همچنین، شنونده‌ای که به نظر پرخاشجو یا ایرادگیر می‌آید، و صرفاً می‌خواهد نصیحتی بکند و برود، ممکن است چندان قابل اعتماد به‌نظر نیاید).

تصور بسیاری از ما از شنونده‌ی خوب بودن، مانند اسفنج بودن است یعنی جذب کردنِ تمام و کمال گفته‌های طرف مقابل. اما آنچه یافته‌های تحقیق ما نشان می‌دهند این است که شنونده‌های خوب مثل ترامپولین هستند: شما می‌توانید با خیال راحت با این شنونده‌ها دردِ دل کنید و آن‌ها هم به جای جذب کردن ایده‌ها و انرژی‌تان به بهتر فکر کردن شما کمک می‌کنند و انرژی می‌دهند. آن‌ها، نه با جذب کردن منفعلانه‌، بلکه با حمایت کردن فعالانه، باعث می‌شوند احساس بهتری پیدا کنید. همین امر به شما مجال گرفتن انرژی و اوج را می‌دهد درست مثل ترامپولین.

فهرست مطالب کتاب

1: همدلی چیست؟
2: چرا «دلسوزی»، نسبت به «سخت‌گیری»، تاکتیک مدیریتی بهتری است
3: شنونده‌های عالی واقعاً چه کاری انجام می‌دهند
4: همدلی، برای داشتنِ جلسه‌ی کاری عالی کلیدی است
5: همدلی کردن با دیگران سخت‌تر است، اگر قبلاً تجربه‌ای مشابه تجربه‌ی آن‌ها داشته‌اید
6: قدرتمند شدن از همدردی‌تان می‌کاهد
7: بهره‌گیری از همدلی، در پروسه‌ی طراحی محصول
8: فیس‌بوک چطور از همدلی برای حفظ امنیت داده‌های کاربران استفاده می‌کند
9: محدودیت‌های همدلی
10: دالایی لاما چه درسی درباره‌ی هوش عاطفی به دنیل گلمن آموخت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-6410-48-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

برای دریافت کتاب همدلی: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.