معرفی و دانلود کتاب نگار

عکس جلد کتاب نگار
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگار

داستان‌های عاشقانه سرشار از رؤیاهای شیرین هستند و مخاطب را به جهانی ناشناخته دعوت می‌کنند. کتاب نگار نوشته‌ی مریم جهان فخر داستانی پرپیچ‌وخم از زندگی دختری جوان است که برای کشف هویت خود و یافتن عشقی واقعی خیال‌پردازی می‌کند. این داستان از درون‌مایه‌ای عاشقانه برخوردار است.

درباره‌ی کتاب نگار

زندگی بدون عشق معنایی ندارد و انسان در جستجوی معنای زندگی ناچار است که دشواری‌های عشق را نیز از سر بگذراند. شخصیت‌های داستانی در هزارتوی خیال زندگی می‌کنند و برای دست‌یابی به عشقی حقیقی، جاده‌های دور و درازی را طی می‌کنند. این خاصیت داستان‌ها و قصه‌های عاشقانه است. کتاب نگار نوشته‌ی مریم جهان فخر یکی از این داستان‌های عاشقانه‌ی ایرانی را به مخاطب عرضه می‌کند. در این کتاب قصه‌ی عشقی ناتمام روایت شده و پرسش‌هایی که ممکن است در ذهن مخاطب به پاسخ روشنی نرسد، در تمامی موقعیت‌ها مطرح می‌شود.

داستان کتاب نگار درباه‌ی دختر جوان به نام نگار است که در مرحله‌ی مهمی از زندگی‌اش به سر می‌برد. او در آستانه‌ی دوران جوانی، با دنیای تازه‌ای آشنا شده که ابعاد مبهمی را برای او نمایان ساخته است. نگار شخصیت خیال‌پردازی دارد و چنان در تفکرات خود غرق می‌شود که گذشت زمان را فراموش می‌کند. مریم جهان فخر با طراحی شخصیت نگار، تب‌وتاب نوجوانان را در کشف جهانی تازه بازنمایی می‌کند. موقعیت داستانی این کتاب متأثر از درونیات شخصیت اصلی دچار تحول شده و شخصیت‌های دیگر را نیز وارد گره‌های دراماتیک می‌کند.

شخصیت‌های حاضر در کتاب نگار افرادی هستند که دررابطه‌با نگار خود را معرفی کرده و بیش از هرچیز بازنمایی دو طبقه‌ی اجتماعی مرفه و متوسط را به عهده دارند. نگار چالش فکری تازه‌ای با افراد ثروتمند پیدا کرده و معتقد است که ثروتمندان توانایی درک سایر طبقات اجتماعی را ندارند. او تصویر قدرتمندانه‌ای از افراد ثروتمند در ذهن ساخته است و این تصور باعث شده که این شخصیت داستانی در ارتباط با ثروتمندان موضعی دفاعی داشته باشد. از طرفی نگار درگیر مسائل روان‌شناسی است و برای ارتباط با دیگران تحلیل‌های موشکافانه‌ای انجام می‌دهد. به همین دلیل در این کتاب ذهنیات دختری جوان با پیچ‌وخم‌های دراماتیک درهم‌آمیخته و حال و هوایی متفاوت به روایتگری مریم جهان فخر بخشیده است.

در کتاب نگار علاوه‌بر توصیف‌هایی که توسط راوی بیان می‌شود، گفت‌وگوهایی نیز به چشم می‌خورد که طرز فکر افراد مختلف را نشان می‌دهد. شخصیت نگار در ادامه‌ی داستان کتاب با یکی از دوستان دایی خود آشنا می‌شود که پسری جوان از خانواده‌ای ثروتمند است. نگار در جریان این آشنایی، به‌تدریج با چالش تازه‌ای مواجه می‌شود که ممکن است تفکر او نسبت به ثروتمندان را تغییر دهد. مریم جهان فخر با توصیف اخلاقی و ذهنی شخصیت نگار مخاطب را وادار به همراهی با این شخصیت کرده تا از این طریق پرسش‌های مطرح شده در ذهن نگار باعث تمرکز مخاطب به محتوای کتاب شود.

کتاب نگار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه‌ی فارسی مناسب است.

در بخشی از کتاب نگار می‌خوانیم

تعطیلات تابستان بود. خاطره از هر لحاظ به مادرش شباهت پیدا کرده بود و همه او را تحسین و تعریف و تمجید می‌کردند. بعد از اینکه امیر دفتر را به خاطره داده بود او در اتاق مادرش می‌نشست و خاطراتش را می‌خواند. گاهی به‌قدری از خواندن خاطرات مادرش متأثر می‌شد که مثل سیل اشک می‌ریخت و گریه می‌کرد. از خواندن خاطرات، به این پی می‌برد که چقدر خودش در ناز و نعمت است و مادرش تا چه اندازه سختی‌کشیده و به حال آن روزهایی را که مادرش گذرانده بود افسوس می‌خورد. روزبه‌روز بیشتر دلتنگ او می‌شد. همین‌طور که داشت خاطرات را می‌خواند چشمش به یک عنوان افتاد و آن «الماس وجود» بود. نگار نوشته بود: «چه خوب است روح انسان چون الماس باشد نه حباب، چرا که الماس را باید به‌سختی پیدا کرد و آن قدر بر روی آن کار کرد تا به الماس تبدیل شود و زمانی که گوهری چون الماس شد حتی اگر خرد هم شود باز الماس است و باارزش، ولی حباب از حرکت آب به وجود می‌آید و توخالی و پوچ است و وجودش وابسته به آب‌وهواست، لذا با کوچک‌ترین حرکتی از بین می‌رود و ارزشی ندارد. انسان نیز باایمان به خداوند و تلاش و کوشش و پرورش روح خود می‌تواند الماس وجود خود را پیدا کند و با تمامی مشکلات و ناکامی‌ها در زندگی، حتی اگر خرد هم شود باز روحی بزرگ و باارزش دارد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-964-2925-16-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان عاشقانه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نگار

برای دریافت کتاب نگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.