معرفی و دانلود کتاب برکه مهتاب

عکس جلد کتاب برکه مهتاب
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برکه مهتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برکه مهتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برکه مهتاب

امیر فرح‌آبادی در رمان برکه مهتاب روایتی عاشقانه از دو جوان پرشور را شرح می‌دهد که در اثر حادثه‌ی رانندگی کوچکی با یک‌دیگر آشنا می‌شوند. این رمان داستانی است از برخورد پرشور جوانی و احساس، حوادثی که گاهی بر سر راه ما قرار می‌گیرند و مسیر زندگی‌مان را برای همیشه دست‌خوش تغییر می‌کنند. با مطالعه‌ی این رمان عاشقانه می‌توانید برای ساعاتی غرق در دنیای نویسنده شوید و با زبان احساسی، بذله‌گو و جزئی‌نگر او همراه شوید.

درباره‌ی کتاب برکه مهتاب

تصور کنید یک روز هنگامی که قصد دارید به‌دنبال کارهای روزمره‌ی خود بروید یک ماشین در خیابان از ناکجا سروکله‌اش پیدا شود و با شما تصادف کند. اتفاق ناگواری است، نه؟ حال تصور کنید که راننده‌ی همان ماشین نه تنها از شما عذرخواهی نمی‌کند، بلکه به خطایش نیز اعتراف نمی‌کند. عذاب‌آور است. بدتر از این هم ممکن است رخ بدهد؟ بله، ممکن است عاشق آن راننده‌ی سربه‌هوا و بی‌احتیاط بشوید! این اتفاقی است که برای عسل در رمان برکه مهتاب رخ داد. او در حادثه‌ی رانندگی‌ای قرار گرفت که برای همیشه داستان زندگی‌اش را تغییر داد.

مهم نیست که در چه سن‌وسالی باشیم. تجربه‌ی خواندن رمان‌های عاشقانه و صحبت درباره‌ی آن‌ها با دوستان‌مان یکی از ناب‌ترین تجربه‌های ممکن به‌خصوص در سنین جوانی است. رمان برکه مهتاب یکی از آن کتاب‌هایی است که در اولین سال‌های چاپ خود میان خوانندگان رمان‌های فارسی زبان به خصوص نوجوانان محبوبیت و شهرت بسیاری پیدا کرد. اما لزوما نباید در سن‌وسال جوانی بود تا از خواندن رمان‌های عاشقانه لذت برد. امیر فرح‌آبادی با قلمی روان و گیرایش کاری می‌کند تا با شروع کردن به مطالعه‌ی کتاب، در هر سنی جذب خواندن آن‌ شویم. نکته‌ی جالب آن است که نه‌تنها او نویسنده‌ی برکه مهتاب است، بلکه تصویرگری اثرش نیز برعهده‌ی شخص اوست. او با آن‌که نویسنده‌ای مرد است، در نگارش یک اثر عاشقانه به جزئیات موارد زنانه نیز توجه بسیاری داشته است. جملات او در قالبی از طنز و جدال شوخ میان دو عاشق و معشوق بیان شده‌اند و حتی می‌تواند برای ما یادآور ستیزه‌ها و لج‌بازی‎‌های طنزآمیز میان عاشق و معشوق فیلم مشهور و محبوب سال‌های دهه 80، آتش‌بس نیز باشد. همین موارد است که باعث می‌شوند تا شیوه‌ی نگارش نویسنده را بسیار گیرا و شخصیت‌پردازی داستان او را بسیار عمیق و درنهایت اثر او را بسیار خواندنی بدانیم.

روی‌هم‌رفته موضوع داستان‌های عاشقانه می‌تواند برای خیلی از خوانندگان تکراری باشد و ممکن است خواندن داستان‌های عاشقانه دیگر لذت چندانی برای آن‌ها نداشته باشد، اما این نوع نگارش و قلم گیرای امیر فرح‌آبادی است که خواننده را به مطالعه‌ی برکه مهتاب دعوت می‌کند و باعث می‌شود تا کنار گذاشتن اثر او چالشی بزرگ باشد.

کتاب برکه مهتاب برای چه کسانی مناسب است؟

دنبال‌کنندگان رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی، حتما از مطالعه‌ی این اثر لذت وافری خواهند برد.

در بخشی از کتاب برکه مهتاب می‌خوانیم

عسل عصبى، دستانش را به سینه‌اش قفل کرد و سرش را به سوى دیگرى چرخاند و نگاهش را از کامران گرفت. احساس حقارت مى‌کرد! آخه بر چه مبنى این درخواست را از کامران کرد؟ اونم کامران که تشنه‌ى این‌جور سوژه‌هاست تا عسل را آزارش دهد. «لعنتى» این دفعه‌ى سوم بود که با مِحنت حرفى مى‌زند و مقابل کامران ذلیل به نظر مى‌آید... یک‌بار درخواست ازدواج... یک‌بار درخواست آتش بس!.. و این‌بار درخواست رقصیدن!... وایى که از این بدتر براى عسل چیزى به نظر نمى‌آمد. با تک‌سرفه‌ى کامران که بالاى سرش ایستاده بود به خود آمد. حیران به قامت کشیده‌اش زل زد. دهانش باز ماند و به مِن‌مِن افتاد. کامران دستش را به سوى عسل دراز کرد و با لبخند گفت:
- به من افتخار مى‌دید که در رقصیدن همراهم باشید سینیوریتا؟

عسل تبسمى بر لبانش جا باز کرد. به دست کامران نگاه کرد و به آرامى دستش را بر روى دست او گذاشت، احساس مى‌کرد دستان کامران هم‌چون مأوا، برایش امن و پناه‌دهنده بود! باید شرم مى‌کرد و دستش را مى‌کشید. اما خب به هرحال، کامران هرچند موقت اما شوهرش بود و از لحاظ قانونى و شرعى، به هم محرم بودند. پس باکى از معافى این برخورد نداشت.
- این سعادت بنده است که همراه شما باشم موسیو کامران!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برکه مهتاب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات648
زبانفارسی
شابک978-600-7602-72-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برکه مهتاب

رضا خداوردیلو
۱۴۰۳/۶/۲۵
کتاب مفیدی جالبی هست
زینب کریمی
۱۴۰۳/۶/۵
پرگویی، پرداختن بیش از حد به جزییات، و عدم کشش داستان
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب برکه مهتاب

برای دریافت کتاب برکه مهتاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.