معرفی و دانلود کتاب مغز من، وزن من: نکات ساده و کاربردی روانشناسی در تغذیه

عکس جلد کتاب مغز من، وزن من: نکات ساده و کاربردی روانشناسی در تغذیه
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز من، وزن من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز من، وزن من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز من، وزن من: نکات ساده و کاربردی روانشناسی در تغذیه

جین اگدن در کتاب مغز من، وزن من از ما می‌خواهد تا از خود بپرسیم که چرا رژیم‌های تغذیه‌ای خود را نیمه‌کاره رها می‌کنیم؟ تا به‌حال چندبار شده‌است که رژیم سختی بگیریم و در ادامه‌ رهایش کنیم؟ چه اتفاقی برای ما می‌افتد؟ جین اگدن در کتاب مغز من، وزن من به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. روحیات ما تاثیر بسیاری بر وضعیت تغذیه‌ای ما و موفقیت‌مان در حفظ و نگهداری رژیم‌ها دارند. از سوی دیگر نیز رژیم‌ها می‌توانند باعث آن شوند که تحت تاثیر فشار روانی قرار بگیریم و رژیم‌مان را نصفه‌ونیمه رها کنیم.

درباره‌ی کتاب مغز من، وزن من

چرا بعضی از ما این‌قدر راحت دچار اضافه وزن می‌شویم؟ یا اصلا چرا کاهش وزن این‌قدر برای‌مان سخت است؟ روانشناسی تغذیه دیدگاه جدید و گسترده‌ای از علل افزایش وزن و دشواری‌های موجود در رژیم غذایی به ما می‌دهد. مسأله‌ای که خیلی از ما تابه‌حال نسبت‌به آن بی‌توجه بوده‌ایم. اهمیت و تاثیر مسائل روانی در تغذیه و رژیم‌های غذایی بوده است. به همین علت هم هست که خیلی از مواقع در رژیم گرفتن به مشکل می‌خوریم یا آن‌که بعد از تمام شدن دوره‌ی رعایت تغذیه‌ایمان، خیلی زود به وزن اولیه‌ی خود بازمی‌گردیم. کتاب مغز من، وزن من (The Psychology of Dieting) به کمک ما می‌آید تا به یاری اطلاعات به‌روز و گسترده‌ی جین اوگدن برای یک‌بار هم که شده رژیم اصولی و هدفمندی بگیریم.

معرفی و دانلود کتاب مغز من، وزن من

یکی از مهم‌ترین مسائل درباره‌ی رژیم‌های غذایی آن است که شناخت و آگاهی واقع‌بینانه‌ای از خود داشته باشیم. اگر تجربه‌ی رژیم‌های غذایی مختلفی را داشته باشید خوب می‌دانید که هیچ روش فوق‌سریع و جادویی‌ای برای کسب نتیجه دلخواه‌تان وجود ندارد. این‌جا اهمیت اطلاع از فرایندهای روانی مغز چند برابر می‌شود. اگر شما از روانشناسی تغذیه اطلاع داشته باشید اولا برای خود هدف‌های واقع‌بینانه‌ای را درنظر می‌گیرید و دوما می‌دانید که چه محرک‌هایی باعث می‌شود که شما تصمیمات نادرستی درمورد رژیم غذایی خود بگیرید. در این کتاب جین اگدن (Jane Ogden) به ما می‌آموزد که درک درست ما از فرآیندهای روانی خود چگونه می‌تواند رفتارهای ناسالم ما را تغییر دهد و کمک‌مان کند تا به‌راحتی وزن کم کنیم.

یکی‌دیگر از مشکلات رژیم‌های غذایی آن است که معمولا پس از گذشت مدتی، روند کاهش وزن آهسته می‌شود و افراد در نگهداری برنامه‌ی غذایی خود دچار دلسردی می‌شوند. هم‌چنین ایجاد رفتارهای جدید در رژیم غذایی می‌تواند باعث آن شود که افراد در ارتباط با اطرافیان خود و غذا خوردن با آنان دچار مشکلات بسیاری شوند. رعایت رژیم غذایی برای طولانی‌مدت در زندگی کار بسیار سختی است و تنها هنگامی به‌درستی قابل انجام خواهد بود که با اطلاع از روانشناسی تغذیه و آگاهی از فرآیندهای روانی ما صورت بگیرد. اگر رژیم گرفتن برایتان ترسناک و رنج‌آور است پیشنهاد می‌کنیم تا کتاب مغز من، وزن من را مورد مطالعه قرار دهید. مطالعه‌ی تجربیات علمی جین اگدن به شما کمک بسیار می‌‌کند تا تغییرات وزنی خود را برای مدتی بسیار طولانی حفظ کنید وبه وزن ایده‌آل خود برسید.

کتاب مغز من، وزن من توسط عباس مولوی ترجمه شده است و انتشارات برگ و باد نیز آن را به چاپ رسانیده است.

در نکوداشت کتاب مغز من، وزن من

  • برای کاهش وزن موفقیت‌آمیز، داشتن درک مناسب نسبت‌به عادت‌های غذا خوردن ضروری است. این کتاب جنبه‌های روان‌شناختی تغذیه‌ی ما را بررسی می‌کند. این کتاب برای کسانی‌که که مایل به حفظ کاهش وزن‌ در طولانی‌مدت هستند بسیار کاربردی خواهد بود. مطالعه‌ی این کتاب قبل از شروع رژیم‌های‌ غذایی نیز راهگشا خواهد بود. محتوای این کتاب تماما براساس شواهد علمی است و به متخصصانی که در زمینه‌ی مدیریت وزن فعالیت می‌کنند کمک بسیاری خواهد کرد. (لیندسی آلن، متخصص تغذیه)

کتاب مغز من، وزن من برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی‌که قصد کاهش وزن دارند و دوست دارند که نتیجه‌ی رژیم‌ غذایی‌شان برای مدت زمان طولانی‌تری باقی بماند، هم‌چنین مربیان ورزشی و پزشکان تغذیه می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب بهره‌ی بسیاری ببرند.

در بخشی از کتاب مغز من، وزن من: نکات ساده و کاربردی روانشناسی در تغذیه می‌خوانیم

پس از گذشت ده‌ها سال، چندین مطالعه‌ با استفاده از پرسش‌نامه و حجم نمونه بزرگ‌تر نشان‌دهنده‌ی تفاوت‌های شخصیتی کسانی که موفق به لاغری و تثبیت آن شده‌اند با کسانی بود که در این راه ناموفق بوده‌اند. خیلی از این مدارک و شواهد برگرفته از سازمان ثبت ملی کنترل وزن امریکا بود؛ جایی‌که به‌عنوان بانک اطلاعاتی در سال 1994 تاسیس شده است. این اطلاعات مربوط به بیش از 10 هزار نفر می‌باشد که در طول یک‌سال بالای 30 کیلوگرم از وزن‌شان را کم کرده‌اند و توانسته‌اند آن را نگه دارند. گرچه این نمونه‌ها قابل تعمیم به کسانی‌که هیچ‌وقت تصمیم به لاغری نگرفته‌اند و یا وزن کم کرده‌اند اما موفق به نگهداری آن نشده بودند، نمی‌باشد. ولی بینش جدیدی در مورد رژیم گرفتن‌های موفق ارایه می‌دهد.

برای مثال: محققان با مقایسه بین افرادی که بعد از 5 سال دوباره چاق شده‌اند و کسانی که توانسته بودند کاهش وزن خود را نگه دارند، متوجه نکات کلیدی مهمی شدند از قبیل: فعالیت فیزیکی بیش‌تر، مقدار چربی را در بدن کاهش می‌دهد و انجام استمرار رژیم‌های غذایی طولانی‌مدت به مرتب بهتر از رژیم‌های کوتاه مدت است.

در یک تحقیق مشابه، من در سال 2000 برای شناخت تفاوت میان چاقی‌های ثابت و چاقی‌هایی که دوباره برمی‌گردند و لاغر شدن‌های ماندگار تحقیقاتی انجام دادم. این تحقیق به کمک مشخصات افراد مختلف، عوامل خانوادگی، علم روان‌شناسی و رفتارشناسی انجام شد. لاغری‌های ماندگار در کسانی بود که زمان طولانی برای لاغر کردن خود صرف کرده بودند و از رژیم‌های یکنواخت و طولانی مدت شروع کرده بودند و بیشتر تغذیه سالم داشتند (بدون استفاده از شمارش کالری). انگیزه لاغری این افراد بیشتر به دلایل ذهنی و روانشناختی بود تا علل پزشکی (برای بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: تاریخچه‌ی رژیم‌ها
فصل دوم: چاقی و اضافه وزن
فصل سوم: علل پرخوری
فصل چهارم: دلایل عدم تحرک
فصل پنجم: عوارض
فصل ششم: دلایل شکست
فصل هفتم: علل موفقیت
فصل هشتم: تغییر عادت و رفتار
فصل نهم: ابزارهای موفقیت و پیروزی
فصل دهم: روانشناسی رژیم‌های غذایی
فصل یازدهم: راهکارهای سلامتی و تغذیه‌ای
فصل دوازدهم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز من، وزن من: نکات ساده و کاربردی روانشناسی در تغذیه
نویسنده
مترجمعباس مولوی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-5875-46-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز من، وزن من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مغز من، وزن من

برای دریافت کتاب مغز من، وزن من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.