معرفی و دانلود کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network

عکس جلد کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network

اگر در زمینه‌ی شبکه فعالیت می‌کنید یا مشتاق هستید تا اولین گواهینامه‌ی خود در این حوزه را کسب کنید، کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network اثر اسکات جرنیگان را بخوانید. این کتاب پرحجم، پرجزئیات و معتبر دایره‌ی وسیعی از علم شبکه، برنامه‌نویسی و مدیریت رایانه‌ای را دربرمی‌گیرد. می‌توان گفت این کتاب همچون یک دانش‌نامه در این زمینه می‌ماند و برای هر مخاطبی که می‌خواهد در حوزه‌ی شبکه و علم رایانه فعالیت کند، یک منبع اساسی محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network

وقتی از کلمه‌ی شبکه استفاده می‌کنیم منظورمان چیست و چه محدوده‌هایی را شامل می‌شود. وقتی واژه‌ی شبکه را به کار می‌بریم، به حوزه‌ها و محدوده‌های گوناگونی اشاره می‌کنیم و تنها با ورود به جزئیات است که می‌توانیم هدفمان را منتقل کنیم. اسکات جرنیگان در کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network (CompTIA IT Fundamentals All-in-One Exam Guide) به شمایی که قصد دارید گواهینامه‌ی مربوط به شبکه را کسب کنید، کمک می‌کند تا در این حوزه‌ی وسیع راه خود را بیابید.

دایره‌ی فعالیت‌های مربوط به شبکه وسیع است. ممکن است بخواهید ویندوز یک کمپانی را مدیریت و رهبری کنید یا اصلا تصمیم گرفته‌اید سوئیچ‌ها را پیکربندی کنید. این کتاب به شما می‌گوید که هرکدام از این‌ موارد تعاریف جداگانه‌ای دارند و باید از آن‌ها شناخت پیدا کنید. کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network قرار است به شما کمک کند تا این گواهینامه را کسب کنید. دریافت گواهینامه‌ی +CompTIA Network به شما در چند مورد خاص کمک می‌کند. یکی از مزایای مهم آن افزایش دانش شما نسبت به گستره‌ی عظیم شبکه‌ است که با دریافت گواهینامه‌ی خود، یک تصمیم منطقی برای حوزه‌ی فعالیتتان در شبکه اتخاذ خواهید کرد.

امتیاز دیگری که دریافت گواهی +CompTIA Network برای شما دارد، تکمیل مدارک و پیش‌نیازهای لازم در جهت کسب گواهینامه‌های اساسی‌تر است. در واقع، با وجود اینکه همچنان در آغاز راه هستید، اما ایده‌هایی درباره‌ی شبکه کسب کرده‌اید و از افقی که در آن حرکت می‌کنید شناخت دارید. همچنین لازم به ذکر است که با کسب گواهینامه‌ی +CompTIA Network فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی متنوع و ارزشمندی در این حوزه به دست خواهید آورد.

این کتاب از فصول و مطالب گوناگون و گسترده‌ای تشکیل شده است. اسکات جرنیگان (Scott Jernigan) در هر فصل به شرح یک عنوان و موضوع می‌پردازد و در ادامه انواع ابعاد مبحث را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل اول با مدل‌های شبکه طرف هستید؛ اینکه اساساً منظور از مدل‌های شبکه چیست، چه انواعی دارند و چه چیزهایی باید درموردشان بدانید. در واقع توضیحات این بخش شما را برای مطالب تخصصی‌ فصول بعدی آماده می‌کند.

در فصل دوم، درباره مبحث کابل‌کشی و توپولوژی‌های شبکه می‌خوانید. در این بخش نویسنده به بررسی انواع توپولوژی اعم از ستاره‌ای و مش پرداخته است. در ادامه‌ی این فصل، انواع کابل‌ها و خصیصه‌های منحصربه‌فردی که دارند شرح داده شده است. از دیگر مطالب ارزشمند کتاب می‌توان به معرفی اترنت، نصب فیزیکی شبکه و روترها اشاره کرد. کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network نوشته‌ی اسکات جرنیگان توسط محمدرضا شیروانی ترجمه شده و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرده است.

کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که می‌خواهند در زمینه‌ی مدیریت شبکه و علم کامپیوتر فعالیت کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network می‌خوانیم

ممکن است به نظر برسد که هدف یک شبکه اتصال دستگاه‌ها به هم باشد؛ اما گاهی پیش می‌آید که نمی‌خواهید میزبان‌های روی سوئیچ با یکدیگر صحبت کنند. هتلی را در نظر بگیرید که در آن هر اتاق به اینترنت دسترسی داشته باشد؛ شما نمیخواهید که مهمانان ترافیک یکدیگر را ببینند - فقط می‌خواهید فریم‌های اترنت هر مهمان به دروازه هتل جریان پیدا کند. برای چنین شرایطی اجرای VLANهای خصوصی بهترین روش است. یک VLAN خصوصی فقط اجازه می‌دهد تا ترافیک از پورت‌های خصوصی (درگاه‌های سوئیچ معمولی که بخشی از VLAN خصوصی هستند) به پورت ترانک uplink سوئیچ شود. نمی‌تواند به هیچ پورت دیگری روی سوئیچ برود و میزبان‌ها را در لایه ۲ از یکدیگر جدا کند.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
فصل 1: مدل‌های شبکه
فصل 2: کابل‌کشی و توپولوژی
فصل 3: مبانی اترنت
فصل 4: استانداردهای اترنت
فصل 5: نصب فیزیکی شبکه
فصل 6: مبانی TCP/IP
فصل 7: روترها (مسیریابی)
فصل 8: برنامه‌های TCO/IP
فصل 9: نامگذاری شبکه
فصل 10: امنیت TCP/IP
فصل 11: ویژگی‌های سوئیچ
فصل 12: IPv6
فصل 13: اتصال WAN
فصل 14: شبکه‌های بی‌سیم
فصل 15: مجازی‌سازی و رایانش ابری
فصل 16: مراکز داده (Date Centes)
فصل 17: یکپارچه‌سازی دستگاه‌های شبکه
فصل 18: عملیات شبکه
فصل 19: محافظت از شبکه شما
فصل 20: نظارت بر شبکه
فصل 21: عیب‌یابی شبکه
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network
نویسنده
مترجممحمدرضا شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات928
زبانفارسی
شابک978-622-8246-06-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network

برای دریافت کتاب مرجع کامل آموزش و آزمون +CompTIA Network و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.