معرفی و دانلود کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی

برای دانلود قانونی کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی

آماندا جانسون و استر چانگ در کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی، از اهمیت شیوه‌های نوین مراقبت از کهن‌سالان در نظام بهداشت و سلامت می‌گویند. این کتاب پرفایده شامل مجموعه‌ای از نظریات زیستی دوران سالمندی و همچنین فهرستی از اطلاعات مفید برای بهبود کیفیت زندگی در سال‌های پس از میان‌سالی‌ست. همچنین افرادی که از افراد سالمند مراقبت می‌کنند، می‌توانند از راهکار‌ها و نکات طلایی این کتاب برای بالا بردن دانش و مهارت بهره ببرند.

درباره‌‌ی کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی

منظور از عبارت «سالمندی سالم» چیست؟ وقتی از سلامت در دوران کهن‌سالی صحبت می‌کنیم، مقصود ما فقط بهبود کیفیت زندگی سالمندان در ابعاد جسمانی‌ست، یا آنکه به ابعاد روانی قضیه نیز اشاره داریم؟ روابط سالمندان با گروه هم‌سن‌وسالانشان چه تأثیراتی در روند سلامت آن‌ها دارد؟ چه مولفه‌های دیگری می‌تواند در کاهش عوارض دوران کهن‌سالی مفید باشد؟ آماندا جانسون (Amanda Johnson) و استر چانگ (Esther Chang) در کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی (Caring for Older People in Australia) سعی دارند به سوالات بالا و ده‌ها پرسش مرتبط با مقوله‌ی سلامت در دوران پس از میان‌سالی پاسخ دهند. آن‌ها که خود از اعضای جامعه‌ی علمی و پژوهشی استرالیا هستند، درابتدا، این کتاب را با هدف ارتقا سلامت در جامعه‌ی سالمندان استرالیا به نگارش درآورده‌اند و سپس برای استفاده در ابعاد وسیع‌تر در اختیار مخاطبان سراسر دنیا قرار دادند.

سال‌های سالمندی یکی از دوران‌های ویژه و پراهمیت در سیر زندگی هر انسانی است؛ دورانی که می‌تواند به نقطه‌ای برای شروع لذت‌ بردن از تجربیات، دست‌آورد‌ها و حاصل یک عمر تلاش تبدیل شود و یا برعکس مرزی برای ورود به دنیای سرخوردگی و پشیمانی و یا نارضایتی عمیق از آنچه بر فرد گذشته باشد. از طرف دیگر، دوره‌ی سالمندی را به سلسله تغییرات جسمانی و مجموعه عوارضی می‌شناسند که به پایین آمدن کارکرد اعضای بدن منجر می‌شود. تمامی این موارد، ارزش مطالعه‌ درباره‌ی مبانی سلامت جسمی و روانی در دوران کهن‌سالی را چندبرابر می‌کند و اهمیت سبک زندگی سالم را نشان می‌دهد. به همین دلیل و به دلیل رشد بالا‌ی جمعیت سالمندان در سراسر دنیا، گروهی از محققان استرالیایی و در رأس آن‌ها نویسندگان کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی، چکیده‌ای از آنچه باید درباره‌ی سلامت در دوران کهن‌سالی دانست را در قالب سرفصل‌های این اثر به خوانندگان خود ارائه کرده‌اند.

سرفصل‌های کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی، به‌طور ویژه به جامعه‌ی پرستاران و مربیان، پزشکان و همچنین مشاوران کمک می‌کند تا فهرست کاملی از مهارت‌های لازم در برخورد با گروه سالمندان را بیاموزند و بتوانند با دانش بیشتری به مراجعین خود کمک کنند. آماندا جانسون و استر چانگ همچنین برای بالاتر بردن بازدهی مطالب، از تجربه‌ی متخصصین در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه افراد حاضر در نظام درمان و بهداشت کمک گرفته‌اند. آن‌ها همچنین برای اثربخشی بهتر موضوعات و برای آنکه مخاطب را به خواندن مطالب تکمیلی بیشتری ترغیب کنند، بخش‌هایی با عنوان «پرسش‌ها»، «بیشتر بیندیشیم» و «مطالعه‌ی موردی» در فصل‌های مختلف کتاب گنجانده‌اند.

نسخه‌ی فارسی کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی با تلاش انتشارات دانشگاه یزد و ترجمه‌ی حسین مطلبی، علی دهقانی احمدآباد و محمدعلی مروتی شریف‌آباد به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی برای چه کسانی مناسب است؟

با خواندن مطالب پرفایده‌ی این کتاب، پرستاران و کارکنان بهداشت و درمان و افرادی که از افراد سالمند مراقبت می‌کنند، می‌توانند با مجموعه‌ای از به‌روز‌ترین شیوه‌های مراقبت از سالمندان آشنا شوند.

در بخشی از کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی می‌خوانیم

در طول زمان تغییرات عمده‌ای در نوع نگرش به مفهوم سالمندی و تحقیقات پیرامون آن ایجاد شده است در گذشته توجه متخصصان حوزه‌ی سالمندی بیشتر بر مسائل بیولوژیکی سالمندی متمرکز بود و بررسی نقایص کمبودها و بیماری‌های دوران سالمندی، در اولویت کاری آن‌ها قرار داشت ولیکن در حال حاضر بیشتر بر روی مفاهیم سالمندی فعال، سالمندی مثبت و سالمندی سالم تأکید می‌شود. در اوایل قرن بیست و یکم به دلیل تغییرات ایجاد شده در نظریات اجتماعی در حوزه سالمندی نیز تغییراتی ایجاد شد که بر زمینه‌های تحقیقاتی سالمندی سیاست‌گذاری‌های بهداشتی و مراقبتی مربوط به سالمندان و فعالیت‌های اجرایی در این حوزه نیز تأثیر گذاشت. همچنین نوع نگاه به سالمندی که در گذشته به‌عنوان دوره‌ای توأم با وابستگی و نقصان همراه با دریافت مراقبت از مراکز مراقبتی تلقی می‌شد به رویکرد مراقبت‌های بهداشتی اولیه تغییر کرد. این مدل به مفهوم سالمندی سالم در منزل توجه دارد که از طریق ارائه مراقبت‌ها و خدمات غیررسمی و در صورت لزوم مراقبت‌های مبتنی بر جامعه عمل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سالمندان و مفهوم سالمندی سالم
فصل دوم: شناخت فرایند سالمندی
فصل سوم: مراقبت‌های فردمحورانه، متناسب با وضعیت فرهنگی، معنوی و گوناگونی افراد
فصل چهارم: نگرش و روابط بین سالمندان، مراقبان و خانواده‌های آن‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی
نویسنده،
مترجمحسین مطلبی، علی دهقانی احمدآباد، محمدعلی مروتی شریف آباد
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-622-5846-38-8
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی

برای دریافت کتاب مبانی و مفاهیم سلامت سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.