معرفی و دانلود کتاب لبه تیغ

عکس جلد کتاب لبه تیغ
قیمت:
۱۱۵۰۰۰ ۸۰,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لبه تیغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لبه تیغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لبه تیغ

در جهانی که دنیای درون ما با وجود نیازهای اولیه و روزمرگی‌مان در محاق فرو رفته، کتاب لبه تیغ نوشته‌ی ویلیام سامرست موآم می‌تواند نقطه‌ی شروعی باشد برای ملاقات دوباره با سوالات فلسفی‌مان درباره‌ی هدف، مبدا و مقصد آفرینش. داستان لاری دارل، قهرمان از جنگ‌برگشته‌ی رمان موام داستان، یک سفر اشراقی است جهت فهم این نکته که برای یافتن معنای زندگی باید چه چیزهایی را قربانی کرد.

درباره‌ی کتاب لبه تیغ

در سراسر جهان و در تمامی ادوار تاریخ، بشر در جستجوی چه چیز بیشتر از «معنای زندگی» گشته است؟ در غرب عقل‌محور و در مهد پرورش منطق، روح‌هایی پیدا می‌شوند شرقیِ شرقی که مثل مولانای بلخی «مذاق عاشقی» دارند و «پی دیدار» می‌گردند. یکی از این روح‌های تسخیرناشدنی که پزشکی را کنار گذاشت و قلم‌به‌دستْ گرد کوچه و بازار گشت کسی نبود جز ویلیام سامرست موآم (William Somerset Maugham) و به تأسی از او شخصیت اصلی رمان لبه تیغ (The Razor's Edge)، لاری دارل (Larry Darrell).

معرفی و دانلود کتاب لبه تیغ

داستان از بازگشت لاری از جنگ شروع می‌شود، هنگامی که او با نامزدش مواجه می‌شود درحالی‌که دنیای درونی آن‌ها دیگر کوچک‌ترین شباهتی به هم ندارد. او پیش از جنگ یک خلبان روشنفکر و آزاداندیش است اما جنگ باعث می‌شود احساس ترس به عمق وجود و بندبند استخوانش نفوذ کند و مانند قهرمان‌های جنگ در داستان‌های همینگوی شکست‌خورده، ترسیده و پر از سوال به خانواده بازگردد. در طرف مقابل، نامزد او، ایزابل،‌ مقهور و سرخوش از ثروت و تجمل طبقه‌ی اجتماعی خود به دنبال ازدواجی شکوه‌مند است، غافل از آنکه لاری پا در مسیری گذاشته که به تغییر جهان‌بینی او ختم می‌شود. او به عرفان شرقی علاقه‌مند شده و به پاریس می‌رود تا در آفاق و انفس سیر کند، تجربه بیندوزد و فلسفه بخواند. جنگ چون موریانه لاری را از درون تهی کرده و حالا او نیاز به معنویات و معنای به‌خصوصی دارد تا خود را بازیابد.

نکته‌ی قابل توجه آنجاست که ویلیام سامرست موآم هیچ ابایی از نشان دادن آثار مخرب جنگ ندارد. او چنان در روحیات شخصیت‌ اصلیِ کتاب لبه تیغ نفوذ می‌کند و چنان به‌دقت او را می‌کاود که خواننده یقین می‌کند ازخودبیگانگی‌ای که لاری به آن گرفتار آمده سرنوشت معهود همه‌ی آنانی است که جنگ را تجربه کرده‌اند. موام با توجه به تجربیات خودش از شرق و عرفان هندی به‌وضوح شخصیت لاری را تکه‌تکه شده و سرشار از تردید توصیف می‌کند. تردیدی نسبت به همه‌ی اجزای هستی و چنان عمیق که باعث می‌شود ایزابل نامزدی‌شان را تمام‌شده اعلام کند. به این ترتیب لاری در این سفر درونی و بیرونی از هر زمان دیگری تنهاتر می‌شود. شخصیت‌های دیگری نیز هستند که لاری در سفر قهرمانی خود با آن‌ها مواجه می‌شود؛ شخصیت‌هایی با بینش‌ها و سرنوشت‌های متفاوت که تنها خواندن کتاب، درک عمیقی از چرایی وجودشان به مخاطب می‌دهد.

ویلیام سامرست موآم در رمان لبه تیغ به ذات انسان و مقتضیات آن نفوذ می‌کند. او طبیعت انسان را به‌خوبی می‌شناسد و سیر او به فرهنگ‌های گوناگون، ابزار لازم را برای نگاه دقیق و تیزبینانه در روح آدمی در اختیارش قرار داده است. انتخاب زاویه‌ی دید اول شخص برای روایت رمان بسیار هوشمندانه بوده است. دیدن جهان از زاویه‌دید لاری به مخاطب این امکان را می‌دهد که با جهان او همراه شود. البته بسیاری از خوانندگان در ابتدای داستان ریتم این اثر را کند می‌دانند اما درحقیقت این ریتم کند برای نویسنده به مثابه‌ی چیدن صحنه‌ها و آدم‌ها در کنار یکدیگر است تا در ادامه خواننده را شگفت‌زده کند؛ درست شبیه به شعبده‌بازی که در لحظات ابتدایی ورود به صحنه، نیاز به زمانی برای چینش وسایل و ابزارش دارد تا بتواند تا پایان مخاطب را سرگرم نگه دارد.

معرفی و دانلود کتاب لبه تیغ

در جهان ماتریالستی امروز، اولویت‌های بسیاری از ما در زندگی تغییر کرده است، گاه مادیات آنچنان درجه‌ی اهمیتی یافته که داشتن معنای زندگی کاملا به حاشیه رانده شده. اگر شما هم در میانه‌ی سفر زندگی به دنبال راهی برای تجدیدنظر در اصول و ارزش‌های خود می‌گردید، کتاب لبه تیغ می‌تواند شروع یک سفر تازه باشد. سفری تازه به درون از شر نفرین دنیای مدرن.

جالب است بدانید کتاب لبه تیغ با دو سال اختلاف با کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل منتشر شد. این نشان می‌دهد در دنیای پس از جنگ جهانی دوم انسان‌ها تا چه اندازه نیازمند یافتن درک جدیدی از زندگی برای تحمل بار رقت‌انگیز آن بوده‌اند. اکنون و در زمانه و جغرافیایی که شرایطش دست‌کمی از بحران‌های قرن بیستم ندارد، خواندن این کتاب دریچه‌ی جدیدی است برای یافتن درکی نو از آرامش و معنای زندگی.

انتشارات علمی و فرهنگی رمان لبه تیغ را با ترجمه‌ی مهرداد نبیلی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب لبه تیغ

  • ویلیام سامرست موآم یکی از نویسنده‌های موردعلاقه‌ی من است. (گابریل گارسیا مارکز)
  • یک استعداد مهیب و مهارناشدنی... دقیق، بادرایت و کاملا عاری از خودبرتربینی. (Spectator)
  • سامرست موآم یک نابغه است، یک هنرمند بزرگ. (تئودور درایزر)
  • موآم یک استعداد شگفت و کمیاب در قصه‌گویی دارد. (ساندی تایمز)
  • موآم یک هنرمند تمام‌عیار باقی می‌ماند... نوشته‌های او چنان فشرده، بسیار برانگیزاننده و بی‌نهایت ماهرانه‌اند که از اولین تا آخرین کلمه توجه را به خود جلب می‌کنند. (Saturday Review of Literature)
  • کتاب لبه تیغ یک اودیسه‌ی دیگر است. (آمازون)

اقتباس‌های کتاب لبه تیغ

  • فیلم لبه‌ تیغ (1946) به کارگردانی ادموند گولدینگ؛
  • فیلم لبه تیغ (1984) به کارگردانی جان بایرام و بازی بیل موری.

کتاب لبه تیغ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با بحران بی‌معنایی در زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنید و یا به‌دنبال یک رمان فلسفی- اجتماعی برای یافتن دریچه‌ای نو برای نگریستن به جهان می‌گردید، کتاب لبه تیغ اثر ویلیام سامرست موآم کتاب سرنوشت‌سازی است که باید بخوانیدش.

در بخشی از کتاب لبه تیغ می‌خوانیم

پیش‌ازآنکه برای صرف ناهر با الیوت و خواهرش به سوی وعده‌گاه خود به راه افتادم، مشغول شستن دست‌وُرو بودم که خبرم کردند الیوت در سرسرای هتل منتظر است. کمی تعجب کردم، اما همین‌که آماده شدم، پایین رفتم. الیوت درحالی‌که دست مرا می‌فشرد، گفت: «پیش خودم فکر کردم بهتر است خودم به دنبالت بیایم، چون نمی‌دانستم تا چه‌اندازه با شهر شیکاگو آشنایی داری.»

من اغلب متوجه شده‌ام که بیشتر امریکائیانی که سال‌ها از کشور خود به دور بوده‌اند، امریکا را کشوری پرخطر و اسرارآمیز می‌دانند که در آن، مسافر اروپایی مشکل می‌تواند بی‌یاروُیاور خود را به جایی برساند. الیوت هم همین احساس را داشت.

هنوز زود است. بهتر است مقداری از راه را پیاده برویم.

هوا خنک بود، اما در آسمان ابری دیده نمی‌شد. درحالی‌که آرام قدم می‌زدیم، الیوت گفت: «فکر کردم بهتر است پیش‌ازآنکه تو با خواهرم آشنا بشوی، درباره‌ی او مطالبی به تو بگویم. من‌که پاریس بودم، خواهرم یکی‌دو بار به آنجا آمد و مدتی با من بود، اما آن‌وقت تو پاریس نبودی. به هر حال، ناهار امروز ضیافت بزرگی نیست. غیر از تو و من، فقط خواهرم، دخترش، ایزابل، و گریکوری برابازون هستند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لبه تیغ
نویسنده
مترجممهرداد نبیلی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-600-1216-23-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۵۰۰۰ ۸۰,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لبه تیغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لبه تیغ

برای دریافت کتاب لبه تیغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.