معرفی و دانلود کتاب لباوفسکی بزرگ

عکس جلد کتاب لباوفسکی بزرگ
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لباوفسکی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لباوفسکی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لباوفسکی بزرگ

کتاب لباوفسکی بزرگ، اثری برای بررسی دقیق و آشنایی با نکته‌های فیلم لباوفسکی بزرگ است. جاشوا ام. تایری و بن والترز، نویسنده‌های کتاب، ارجاع‌‌های فرهنگی و تاریخی بی‌شمارِ فیلم را در این اثر، رمزگشایی کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با نکته‌هایی که برادران کوئن، کارگردان‌های این فیلم در نسخه‌ی سینمایی لباوفسکی بزرگ گنجانده‌اند، آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب لباوفسکی بزرگ

کتاب لباوفسکی بزرگ (The Big Lebowski)، منبع کاملی برای آشنایی با جزئیات و نکته‌هایِ فیلم لباوفسکی بزرگ است. جاشوا ام. تایری (J.M. Tyree) و بن والترز (Ben Walters)، نویسنده‌های کتاب، این فیلم را از جنبه‌های مختلفی بررسی کرده‌اند. لباوفسکی بزرگ، فیلم کمدی جنایی در سبک سورئال و کالت از برادران کوئن است. کارگردان‌ها در این اثر شخصیت‌پردازی‌های عجیب و غریب، دیالوگ‌های ماندگار و داستانی پیچیده و پر رمزوراز را خلق‌ کرده‌اند تا مخاطب در حین تماشای فیلم در دنیایی متفاوت و جذاب سیر کند. این فیلم سرشار از ارجاع‌های مختلفی است که خواننده به‌راحتی نمی‌تواند با یک یا دوبار تماشای آن، تمامی این ارجاع‌ها را تشخیص دهید. ارجاع‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در بسیاری از بخش‌های این اثر پنهان شده‌اند. نویسنده‌‌های کتاب،‌ تمامی سکانس‌های مهمِ این فیلم را بررسی کرده‌اند و از برداشت موشکافانه‌ی خود از این ارجاع‌ها در کتاب حاضر سخن رانده‌اند. آشنایی با ارجاع‌های فیلم لباوفسکی بزرگ،‌ به خواننده این امکان را می‌دهد تا لایه‌های پنهان فیلم را کشف کند و این اثر برجسته‌ی سینمایی را بهتر درک نماید.

معرفی و دانلود کتاب لباوفسکی بزرگ

مطالب کتاب با اطلاعات جالبی درباره‌ی چگونگی راه‌یابی فیلم لباوفسکی بزرگ به فرهنگ عامه آغاز می‌شود. نویسنده‌‌ها، فیلم لباوفسکی بزرگ را در گروه فیلم‌های کالت قرار داده‌اند. منظور از فیلم کالت،‌ اثری است که پس از اکران، موفقیت تجاری چشمگیری ندارد و مورد توجه منتقدان قرار نمی‌گیرد، اما با گذشت زمان و به دلایل مختلفی، طرفداران پر و پاقرصی پیدا می‌کند و به‌عنوان یک پدیده فرهنگی شناخته می‌شوند. داستان‌ و شخصیت‌های غیرمتعارف، پیام‌های چندلایه‌، تاثیرگذاری بر فرهنگ عامه و طرفداران پرشور، به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های یک فیلم کالت به‌حساب می‌آید. لباوفسکی بزرگ، تمامی این ویژگی‌ها را دارد. در ادامه‌ی این اثر، خلاصه‌ای از داستان فیلم گنجانده شده است. شخصیت اول این داستان، جف لباوفسکی نام دارد. وی، بیکار و بی‌عار است و وقتش را با بازی بولینگ سپری می‌کند. از قضای روزگار، لباوفسکی با یک میلیونر اشتباه گرفته می‌شود و ماجرایی پیچیده و سرشار از اتفاق‌های عجیب‌و‌غریب را تجربه می‌کند.

نویسنده‌‌های کتاب لباوفسکی بزرگ، در کنار بررسی فیلم از منظر نمادشناسی، از لحاظ سینمایی و هنری نیز این فیلم را بررسی کرده‌اند. پس از آشنایی با داستان فیلم و چگونگیِ ایجاد انجمن‌های خودجوشِ طرفداران این اثر، مطالبی درباره‌ی ویژگی‌های آنونس‌های این فیلم مطرح شده است. تحلیل دیالوگ‌ها، شخصیت‌ها و صحنه‌ها، نویسنده را در جریان مفاهیمی قرار می‌دهد که در لایه‌های زیرین این اثر پنهان شده‌اند. مطالعه‌ی این کتاب، خواننده را با جهان سینمایی برادران کوئن و سبک خاص آن‌ها در فیلم‌سازی، آشنا می‌کند.

کتاب لباوفسکی بزرگ را انتشارات علمی فرهنگی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. اردوان شکوهی، مترجم این اثر به‌حساب می‌آید.

درباره‌ی مجموعه‌ی خوانش فیلم

مجموعه‌ی خوانش فیلم، کتاب‌هایی با اطلاعاتی درباره‌ی فیلم‌های سرشناس دنیا را شامل می‌شود. در آثار این مجموعه، اطلاعاتی مانند معرفی عوامل، بازیگران، نمایش و اکران، اتفاق‌های جالبی که درباره‌ی فیلم اتفاق افتاده، نقدِ منتقدین برجسته، تحلیل شخصیت‌ها و جزئیات فرامتنیِ فیلم‌های معروف جهان گنجانده شده است. بلید رانر، خواب ابدی، درخشش ابدی ذهن پاک، دکتر ژیواگو، دنباله‌رو، رود سرخ، روز موش خرما، زنان در آستانه‌ی فروپاشی عصبی،‌ سال گذشته در مارین باد، سه‌گانه‌ی سه‌‌رنگ، سولاریس، شب آمریکایی، شهر اندوه، غرامت مضاعف، لباوفسکی بزرگ، ماجرا، متروپلیس، محله‌ی چینی‌ها و وَمپایرِ، کتاب‌هایی است که در مجموعه‌ی خوانش فیلم از انتشارات علمی فرهنگی گنجانده شده.

نکوداشت‌های کتاب لباوفسکی بزرگ

  • کتاب فوق‌العاده‌ای است، از نظر فکری جذاب و از دیدگاه بصری دلنشین و سرشار از طنز و بینش. (تایم اَوت لاندِن)؛
  • فشرده و خوش‌خوان. (آف‌اِسکرین دات‌کام)؛
  • آیا این کتاب مهم است؟ بستگی دارد. آیا فکر می‌کنید «لباوفسکی بزرگ» فیلم مهمی است؟ اگر پاسخ یک «بله» بدون تردید است، بدوید، راه نروید. (جَنوآری مَگَزین).

کتاب لباوفسکی بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به آشنایی با نکته‌های پنهان‌شده در آثار مطرح سینما، مخاطب‌های اصلی این اثر به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب را به طرفداران پروپاقرص فیلم لباوفسکی بزرگ نیز توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب لباوفسکی بزرگ می‌خوانیم

ممکن است مغز دود از پنیر سوئیسی ساخته شده باشد اما او حواسش خیلی خوب به سلامت و سعادت دیگران هست.

یکی از چیزهایی که او همیشه به خاطر دارد، اطلاعات دربارهٔ کودکانی است که به دردسر افتاده‌اند یا نیازمند به کمک هستند. ماد خودش می‌خواهد بچه را بزرگ کند اما در این باره حق با اوست که دود لااقل زمینهٔ عاطفی لازم برای پدری خوب بودن را دارد.

شاید لری سلرز بچهٔ ‌تخسِ ماشین‌دزدی باشد (دود این طور فکر می‌کند) که یک میلیون دلار از صندوق عقب ماشین او دزدیده، اما دود در گفت‌وگویش با جکی تری‌هورن، با اشاره به نمره‌ای که لری در تکلیف محوله‌اش دربارهٔ قرارداد خریدِ لوئیزیانا گرفته است می‌گوید این بچه مشکلات خودش را در درس مطالعات اجتماعی داشته. به همان ترتیب، «کودکان شهری تحت حمایت لباوفسکی» از ذهن دود بیرون نمی‌روند، حتی اگر او صرفاً تک‌عکسی از آن‌ها روی دیوار پرافتخار لباوفسکی بزرگ دیده باشد: او در گفت‌وگویش با ماد هم اشارهٔ مختصری به آن‌ها می‌کند و از اظهارات توهین‌آمیز والتر به لباوفسکی بزرگ دربارهٔ دزدیدن از «کودکان نیازمندِ شهری» در اواخر فیلم، ممکن است کسی این‌ طور برداشت کند که دود قبلاً بارها با دوستش دربارهٔ این موضوع صحبت کرده است.

دود بر خلاف آدم هم‌اسمش هیچ وقت واقعاً به پول اهمیت نداده است. واکنش او به آنچه فکر می‌کند ناپدید شدن پول است بسیار گویا و تأثیرگذار است و این ‌که چنین واکنشی چقدر او را از بیشتر انسان‌های دیگر متمایز می‌کند، شایان توجه. به علاوه، چیزی شایستهٔ تحسین دربارهٔ دیدگاه او نسبت به پول وجود دارد. او به تونی، رانندهٔ لیموزین‌ می‌گوید: «امروز واقعاً حس خیلی بدی داشتم. یک مقدار پول هم گم کردم.

واقعاً افسرده بودم.... اصلاً به درک! نباید نگرانش باشم. زندگی ادامه داره!» فراموش نکنید که داریم از «یک میلیون دلار» صحبت می‌کنیم؛ اما هِی، چه کسی اهمیت می‌دهد؟ این از همان اول نقشهٔ سفیهانهٔ والتر بود که تلاش می‌کرد پول را بردارد. دود آن‌ قدر نسبت به کیف حاوی پول بی‌علاقه است (پارک‌ ماشینش که کیف حاوی پول در صندوق‌ عقب آن‌ است در محل مخصوص معلولینِ پارکینگ باشگاه بولینگ، و حتی عجیب‌تر از آن، زحمت ‌ندادن به خودش برای باز کردن کیف تا ببیند یک میلیون دلار اصلاً چه شکلی است) که دیدگاهش نسبت به از دست دادنِ صوریِ پول صادقانه به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: فیلم میکس‌تیپ
فصل دوم: ازدل‌گذشته‌ها
فصل سوم: چه ‌چیزی یک مرد را می‌سازد؟
فصل چهارم: آیین خنده
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لباوفسکی بزرگ
نویسنده،
مترجماردوان شکوهی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-600-436-411-9
موضوع کتابکتاب‌های نقد فیلم، کتاب‌های سینما
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لباوفسکی بزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لباوفسکی بزرگ

برای دریافت کتاب لباوفسکی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.