معرفی و دانلود کتاب قلب چرخان

عکس جلد کتاب قلب چرخان
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلب چرخان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلب چرخان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلب چرخان

کتاب قلب چرخان اولین رمان نویسنده‌ی خلاق ایرلندی، دونال رایان است که پس از انتشار، با محبوبیت کم‌سابقه‌ای مواجه شد. نویسنده در این داستان با بهره‌گرفتن از 21 شخصیت که دارای 21 صدای متفاوت هستند، وضعیت یکی از شهرهای ایرلند را پس از سقوط اقتصادی این کشور، روایت می‌کند. کتاب قلب چرخان افتخارات بسیاری، از جمله جایزه‌ی کتاب اول گاردین را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب قلب چرخان

دونال رایان (Donal Ryan) نویسنده‌ی جوان و خلاق ایرلندی است که ورودش به دنیای داستان‌نویسی با کتاب قلب چرخان (The Spinning Heart) رقم خورده است. او در نگارش این داستان، موضوعی تقریباً دست‌فرسود را در ساختاری کاملاً خلاقانه پردازش کرده است.

کتاب قلب چرخان داستان فروپاشی اقتصادی یک کشور را روایت می‌کند. اضمحلالی که تک‌تک شهرهای ایرلند و چه بسا تک‌تک شهروندان ایرلندی را با خود به قعر چاه خواهد برد. دونال رایان در انتخابی هوشمندانه این سقوط را از زبان 21 شهروندِ یکی از شهرهای کشور ایرلند روایت می‌کند. هر شهروند دغدغه‌های خود را در بخش مربوط به خود، بیان می‌کند. دغدغه‌های سطحی و ساده‌انگارانه، اما ناگزیر و ضروری! هر شهروند در این رمان، صدای خود را دارد و روایت کلی داستان، از مجموع صداهای شهروندان پدید می‌آید؛ 21 نفر که هرکدام قسمتی از ماجرای روایت کلی را آشکار می‌سازند. حقیقت در این داستان، مجموعه‌ای از واقعیت‌هایی خواهد بود که از زبان این 21 نفر شنیده می‌شود.

دونال رایان ایرلند معاصر را به بهترین شیوه‌ی ممکن به تصویر کشیده است و هیچ رمانی از این جهت نمی‌تواند به پای قلب چرخان او برسد. او به شکلی بسیار انسانی به عمق ماجرا می‌نگرد و عواطف و افکار یک نسل را با زبانی جهان‌شمول و همدلانه مجسم می‌کند. لحن او کنایه‌آمیز و حساس است و طرز نگاه او به وضعیت جاری، بدیع، تکثرگرا و خلاقانه.

معرفی و دانلود کتاب قلب چرخان

رایان به صداهای منحصربه‌فرد شهروندانی که غالباً از قشر ضعیف جامعه هستند، ارزش می‌دهد و مجموع صدای آنان را به یک هم‌صدایی تبدیل می‌کند. او از نت‌هایی متفاوت یک سمفونی می‌سازد و به این شکل، تصویری یکپارچه، اما متنوع از وضعیت ایرلند معاصر به دست می‌دهد. به همین جهت، دونال رایان تلاش کرده است تا روح روستایی ایرلندی را در داستانش حفظ کند. هر فصل از کتاب قلب چرخان، روایت یک شخصیت است از آنچه که در روند رکود اقتصادی کشورش به چشم دیده و تأثیرهایی که از این اتفاق پذیرفته است. و داستان، چیزی جز همین روایت‌های مختلف نیست.

کتاب قلب چرخان نوشته‌ی دونال رایان توسط هدی طاهری ترجمه شده و در انتشارات دیدآور به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب قلب چرخان

  • برگزیده‌شده به‌عنوان کتاب دهه‌ی ایرلند در جشنواره‌ی کتاب دوبلین؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب اول گاردین؛
  • برگزیده‌شده به عنوان کتاب تازه‌وارد سال و کتاب سال در جایزه‌ی کتاب ایرلندی؛
  • برگزیده‌شده به‌عنوان بهترین کتاب سال لایبرری جورنال؛
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون؛
  • نامزد نهایی جایزه بوکر و ...

نکوداشت‌های کتاب قلب چرخان

  • اولین اثر نویسنده‌ی ایرلندی، دونال رایان، خواننده را به قلب زندگی سخت در ایرلند، در دوران پس از رکود اقتصادی می‌برد. این رمان که در جشنواره‌ی کتاب ایرلندی جایزه‌ی کتاب سال را دریافت کرد، یادآور رمان «گور به گور» ویلیام فاکنر است. این کتاب داستانی به خوانندگان می‌دهد، یا بهتر است بگوییم داستان‌هایی، که از منظرهای مختلف روایت شده‌اند و هر فصل آن، صدایی متفاوت دارد. صداهایی آزاردهنده، اما در نهایت زیبا. (Kirkus Reviews)
  • رایان در اولین رمان خود پرتره‌ای وفادار از زمان و مکان خلق کرده است، اما صادقانه‌ترین دستاورد او در این واقعیت نهفته است که اگرچه روایت‌های فردی یک کل بزرگ‌تر را تشکیل‌ می‌دهند، اما هر داستان، به تنهایی ارزش‌مند و قوام‌یافته است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب قلب چرخان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای همه‌ی دوستداران ادبیات داستانی، خصوصاً علاقه‌مندان به داستان‌های واقع‌گرا و ژانر اجتماعی و سیاسی، مناسب است.

در بخشی از کتاب قلب چرخان می‌خوانیم

روزی که بابی موهان پایش را این‌جا گذاشت، سراغ پاکی را گرفت و می‌خواست بداند در مورد مالیات و حقوق بی‌کاری چه اقداماتی قرار است انجام شود. باید از پله‌ها پایین می‌آمدم، با او دست می‌دادم و از برخورد تندم ابراز شرمندگی می‌کردم. باید از طرف پسرم از آن مرد عذرخواهی می‌کردم. من از دست خودم به‌خاطر آن واکنش تند کلافه بودم. آن‌قدر شرمنده بودم که نمی‌توانستم به چشم‌هایش نگاه کنم. بابی موهان کسی بود که در دوران کاری‌اش حتا یک روز را هم از دست نداده بود و وقتی پاکی امور را به دست گرفت، من از این‌که بابی سرکارگر شده بود به‌شدت خوشحال بودم. خدا را شکر می‌کردم که یک نفر بود که بتواند جلو پاکی را بگیرد تا لقمه‌ی بزرگ‌تر از دهانش برندارد. پاکی از بابی می‌ترسید و حساب می‌برد. به‌گمانم دلش می‌خواست مثل بابی موهان باشد. حس می‌کنم هنگام هر تصمیم‌گیری، قبل از هر چیز، از خودش می‌پرسید بابی در این مورد چه فکر می‌کند. واقعاً باعث خجالت و شرمندگی است که پاکی به هیچ‌کس نگفته است قصد دارد همه‌چیز را رهن سهام ابرسازه‌ای در دبی و ساختمان‌سازی در شهرکی عظیم و متشکل از خانه‌های بدون مشتری کند. من باید با بابی موهان دست می‌دادم و تشکر می‌کردم. باید از او عذرخواهی می‌کردم و نباید اجازه می‌دادم با چهره‌ای سرخ، مأیوس و عصبانی راهش را کج کند و برود.

فهرست مطالب کتاب

سخن سرویراستار
بابی
جوسی
لیلی
واسیا
ریالتین
تیمی
برایان
ترِوِر
برایدی
جیسون
هیلاری
سینی
کیت
لوید
روری
میلیسنت
دنیس
مَگز
جیم
فرانک
ترینا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلب چرخان
نویسنده
مترجمهدی طاهری
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-600-104-199-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلب چرخان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قلب چرخان

برای دریافت کتاب قلب چرخان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.