معرفی و دانلود کتاب فهرست کتاب

عکس جلد کتاب فهرست کتاب
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فهرست کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فهرست کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فهرست کتاب

کتاب فهرست کتاب به قلم سارا نیشا آدامز داستان شکل‌‌گیری یک پیوند عمیق، نزدیک و دوستانه بین دو غریبه به‌خاطر کتاب است. آلیشا و موکش دو نقش اصلی این داستان، شخصیت‌هایی کاملاً متفاوت و دور از هم دارند اما پس از برخوردی تصادفی در حومه‌ی لندن، به دوستانی نزدیک تبدیل می‌شوند. این اثر نامزد جایزه‌ی گودریدز شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

درباره‌ی کتاب فهرست کتاب

خیلی از افراد کتابخوان تجربه‌ی جالب خواندن کتاب‌ها را از روی یک لیست خاص، از سر گذرانده‌اند. مثلاً امکان دارد که در زمان کودکی یا نوجوانی، لیستی از کتاب‌های محبوبتان را در اختیار یکی دیگر از دوستان کتابخوان‌تان گذاشته باشید و او نیز چنین کاری کرده باشد، بعد کتاب‌هایتان را با هم عوض کرده و به این شکل هر دو طعم شیرین خواندن چندین کتاب جدید را چشیده باشید. چنین خاطره‌ای شاید از ماندگارترین و بهترین خاطرات زندگی یک فرد کتاب‌خوان و اهل مطالعه باشد. سارا نیشا آدامز (Sara Nisha Adams) نویسنده‌ی جوان و توانای هندی-بریتانیایی در کتاب فهرست کتاب (The Reading List)، لیستی از کتاب‌های محبوب را دستمایه‌ی شکل‌گیری یک دوستی عمیق و نزدیک قرار داده و ماجرای پیوندی ماندگار بین دو انسان متفاوت را روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فهرست کتاب

موکش زن بیوه‌ای‌ست که همسر عزیز و دوست‌داشتنی خود را از دست داده، او حالا زندگی آرامی را در ومبلی، در غرب لندن، می‌گذراند و برنامه‌ی مشخصی دارد؛ هر چهارشنبه خرید می‌کند، به معبد می‌رود و نگران نوه‌اش، پریا نیز هست؛ چرا که بیشتر وقت خود را در اتاقش به تماشای مستندهای طبیعت می‌گذراند. آلیشا، شخصیت دوم کتاب اما یک نوجوان باهوش و نسبتاً مضطرب است که قرار است این تابستان در کتابخانه‌ی محلی کار کند. موکش یک روز برای پس دادن کتابی که خواندنش را به اتمام رسانده به کتابخانه می‌رود و اینجاست که اتفاق عجیبی می‌افتد و مسیر زندگی هر دو نفر برای همیشه عوض می‌شود. داستان از این قرار است که آلیشا یک تکه کاغذ مچاله‌شده را در پشت جلد کتاب کشتن مرغ مقلد پیدا کرده است. این کاغذ، فهرستی از رمان‌هایی است که او قبلاً درباره‌شان چیزی نشنیده. او که شیفته‌ی کار آرام و بی‌دردسر خود در کتابخانه است، تصمیم می‌گیرد از این فرصت استفاده کرده و تمام کتاب‌های موجود در لیست را یکی پس از دیگری بخواند.

داستان هر کتاب، جادویی نهفته در خود دارد و این جادو، آلیشا را از واقعیت‌های دردناکی که در خانه با آن‌ها روبه‌روست، به‌نوعی آزاد می‌کند. موکش نیز یک روز درحالی‌که واقعاً از برقراری ارتباط با نوه‌ی خود ناامید شده به کتابخانه می‌آید و اینجاست که آلیشا لیست جادویی را در اختیار او می‌گذارد؛ به امید اینکه این فهرست برای او نیز راه نجاتی باشد. کتاب‌های مشترک به‌آرامی بین دو روح تنها ارتباط برقرار می‌کنند. دو روحی که نیاز دارند از غم و اندوه و مشکلات روزمره‌ی خود فرار کرده و دوباره شادی را در زندگی خود پیدا کنند.

سارا نیشا آدامز رمان فهرست کتاب را در 9 بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که هر کدام از این بخش‌ها به یک کتاب معروف از نویسنده‌ی شناخته‌شده اختصاص دارند. رمان‌هایی چون «کشتن مرغ مقلد»، «ربکا»، «بادبادک‌باز»، «غرور و تعصب»، «زنان کوچک» و «شوهر دلخواه» که احتمالاً نامشان برای بسیاری از شما نیز آشناست.

انتشارات امتیاز کتاب فهرست کتاب را با ترجمه‌ی فارسی آذین نوذری منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب فهرست کتاب

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش داستان در سال 2021
  • رمان پیشنهادی Popsugar برای خواندن در فصل تابستان
  • کتاب برگزیده‌ی هفته‌نامه‌ی Newsweek
  • اثر منتخب به انتخاب NBC News
  • کتاب پیشنهادشده‌ی مجله‌ی Papepr
  • کتاب منتخب LitHub

نکوداشت‌های کتاب فهرست کتاب

  • رمانی واقعاً زیبا درباره‌ی جادوی کتاب‌ها و لذت ارتباط انسانی. (Newsweek)
  • متفکرانه و دلچسب... خواندن یک لذت مطلق است. مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی کسانی‌که هوس داستانی می‌کنند تا به آن‌ها یادآوری کند که چرا کتاب می‌خوانیم و کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها چقدر مهم هستند، لذت‌بخش است. (Library Journal)
  • داستانی دوست‌داشتنی در مورد اینکه چگونه عشق به مطالعه می‌تواند ما را به دنیاهای دیگر برساند و همچنین ما را به هم نزدیک‌تر کند. (Toronto Star)
  • داستان این کتاب یک شادی مطلق است. اولین اثر جذاب و بسیار زیبا از نویسنده‌ای جوان. (هایدی سواین، نویسنده‌ی پرفروش باغ زمستانی)
  • یک خوانش شگفت‌انگیز در مورد قدرت اساسی کتاب‌ها برای تبدیل زندگی ما از یک زندگی روزمره به چیزی واقعاً جادویی. (ایموگن کلارک، نویسنده‌ی پرفروش کارت‌پستالی از یک غریبه)
  • کتاب فهرست کتاب جادوی مطالعه و کتابخانه‌ها را به تصویر می‌کشد. احساس می‌کردم که بخشی از باشگاه کتاب موکش و آلیشا هستم و در کنار این دوستان جدید، برخی از رمان‌های مورد‌علاقه‌ام را دوباره مرور کردم. (لوئیز هیر، نویسنده‌ی شهر دوست‌داشتنی)

کتاب فهرست کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم طرفدار کتاب و کتاب خواندن هستید، پیشنهاد می‌کنیم این رمان جادویی و زیبا را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب فهرست کتاب می‌خوانیم

آقای دِوِ فلاسک ترموسی دو بار با انگشت روی میز ضربه زد: «آلیشیا، من امروز دیگر برنمی‌گردم. کمی مثل زنده‌ها رفتار کن و حواست را بده به کارت. می‌دانم این‌جا کلوپ تایگر تایگر یا هر جای دیگری نیست که این‌روزها شما بچه‌ها دوست دارید، اما باز هم مردم از ما توقع دارند با مشتری برخورد مناسب داشته باشیم.»

آلیشیا قوز کرده و روی میز خم شده بود. حالت صورتش تغییر کرد و همان‌طوری شد که برادرش با نهایت مهر و محبت، نامش را «حالت پیش‌فرض صورت عوضی‌ها» گذاشته بود. سرش را بالا گرفت و به دِوِ فلاسک ترموسی نگاه کرد. حتی به خودش زحمت نداد صاف بنشیند. آقای ترموسی مدیرش بود؛ مردی هندی‌تبارِ بلندقد و لاغری که ژیله بافتنی می‌پوشید و گاهی اعصاب‌خردکن بود، ولی آلیشیا گاهی هم نسبت به او احساس مسئولیت می‌کرد. در کتاب‌خانه، او آقای رئیس بود. کتابدارها دور کتاب‌خانه به‌دنبال او راه می‌افتادند و هر کاری از دستشان برمی‌آمد می‌کردند تا خوشحالش کنند؛ حتی وقتی گوشه‌ای نشسته بود و از فلاسک ترموسش نوشیدنی می‌خورد. (البته آلیشیا همیشه از خودش می‌پرسید که ممکن است نوشیدنی داخل فلاسک مارک ترموس الکل هم داشته باشد یا نه، چون آن‌ها چیزی داشتند که بشود اسمش را قهوه‌ساز گذاشت؛ پس چرا او باید برای خودش فلاسک می‌آورد؟) اما آلیشیا فکر می‌کرد که احتمالاً بیرون از این‌جا خودش را جمع‌وجور می‌کرد و کوچک می‌شد، چون دنیای بیرون و به‌خصوص دنیای ومبلی، آدم‌های فلاسک ترموسیِ تمام سال ژیله‌بافتنی‌پوش را که دوست دارند رئیس‌بازی درآورند، زیاد دوست ندارد. نگران بود که شاید توی خیابان زیادی یواش برود و مردم سرش داد بزنند یا موقع ردشدن از کنارش دقت نکنند و کاری کنند قهوه‌اش بریزد.

«نگران نباش، رئیس. امروز این‌جا قبرستان است.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: همسر مسافر زمان
بخش دوم: کشتن مرغ مقلد
بخش سوم: ربکا
بخش چهارم: بادبادک‌باز
بخش پنجم: زندگی پی
بخش ششم: غرور و تعصب
بخش هفتم: زنان کوچک
بخش هشتم: دلبند
بخش نهم: شوهر دلخواه
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فهرست کتاب
نویسنده
مترجمآذین نوذری
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات431
زبانفارسی
شابک978-622-5670-80-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فهرست کتاب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فهرست کتاب

برای دریافت کتاب فهرست کتاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.