معرفی و دانلود کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک

عکس جلد کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک

در طی قرن‌های متوالی، استفاده‌ بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی و تجدیدناپذیر تبعات سنگینی برای محیط زیست داشته و لزوم روی آوردن به انرژی‌های تجدیدپذیر را نشان داده است. کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک نوشته‌ی محسن پیله‌ور و رضا رنجبر یکی از کتاب‌های حوزه‌ی زیست‌شناسی و تکنولوژی زیستی است که بر تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مطالعه می‌کند. این پژوهش بر تولید بیودیزل از جلبک تمرکز کرده است.

درباره‌ی کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک

در چهار دهه‌ی اخیر، افزایش گرمایش زمین به یکی از معضل‌هایی تبدیل شده که کره‌ی زمین و زندگی آینده‌ی انسان را در آن تهدید می‌کند. یکی از راه‌حل‌هایی که برای این مسئله پیشنهاد داده‌اند، استفاده‌ی روزافزون از انرژی‌های تجدیدپذیر است. محسن پیله‌ور و رضا رنجبر در کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک اهمیت این موضوع را درنظر گرفته‌ و به یکی از پژوهش‌هایی پرداخته‌اند که سال‌ها مورد غفلت واقع شده است؛ یعنی تولید بیودیزل از ریزجلبک.

رودلف دیزل اولین کسی بود که از روغن گیاهی به‌عنوان سوخت برای موتور استفاده کرد. در اصل، در اواسط دهه‌ی 1980 میلادی بود که اولین مطالعات درمورد سوخت‌های روغنی حاصل از ریزجلبک‌ها انجام گرفت. این مطالعات ادامه پیدا کرد تا اینکه کتابی تحت عنوان پرورش جلبک‌ها از آزمایشگاه‌ تا نمونه‌ی صنعتی منتشر شد؛ اما به دلایلی همچون ارزان‌تر بودن روغن‌های سوختی دیگر و ناشناخته بودن ریزجلبک‌ها، تولید سوخت زیستی چندان مورد توجه قرار نگرفت. امروزه بحران جهانی زیست‌محیطی، باعث شده تا دوباره این موضوع در مرکز توجه بسیاری پژوهش‌ها قرار بگیرد. کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک نیز در این گروه تحقیقات قرار می‌گیرد. چراکه ریزجلبک‌ها پتانسیل لازم برای تولید بیودیزل را دارند.

کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک، تولید بیودیزل از جلبک را بررسی می‌کند و در این راستا، سیستم‌های آنالیز را برای بررسی عوامل مؤثر بر کشت جلبک شرح می‌دهد. سپس بر اساس نتایج به دست آمده در آزمایشگاه نشان می‌دهد که بهبود بازدهی کشت جلبک تحت تأثیر عوامل مختلف چون اوره یا سدیم نیترات چگونه خواهد بود. این کتاب را انتشارات آپریس منتشر کرده است.

کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان، استادان، متخصصان و پژوهشگرانی که علاقه دارند در حوزه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه تولید بیودیزل از جلبک، مطالعه کنند، مناسب و مفید است.

در بخشی از کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک می‌خوانیم

تولید بیودیزل از میکرو جلبک شامل سه مرحله کشت میکرو جلبک، استخراج روغن و تبدیل روغن به بیودیزل می‌شود. برای پرورش میکرو جلبک از دو سیستم، حوضچه‌های روباز و فتوبیوراکتور استفاده می‌کنند. برای روغن‌گیری از پرس سرد و یا حلال‌های شیمیایی بهره می‌گیرند. برای تبدیل روغن میکرو جلبک به بیودیزل معمولاً از فرایند ترانس استریفیکاسیون استفاده می‌شود. هرچند که می‌توان به کمک روش پیرولیز نیز روغن به‌دست آمده از میکرو جلبک را به سوخت قابل استفاده در موتور تبدیل کرد که البته محصول نهایی بیودیزل نبوده و در واقع روغنی است که ویسکوزیته آن پایین آورده شده است.

تولید سوخت از جلبک، نیازمند مقادیر زیادی بیومس جلبکی است. بیومس حاصل از جلبک دارای یک فرمول کلی 0.01 11.CO0.4H1.53 No بوده و برای پرورش آن احتیاجات غذایی کمی مورد نیاز است. این مواد عبارتند از نور، آب، دی اکسید کربن، نمک و مواد مغذی مانند آهن، فسفر و نیترات.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بررسی کلیات تولید بیودیزل از زیست توده یا جلبک
فصل 2: ریزجلبک‌ها و گونه اسپیرولینا
فصل 3: بررسی تولید بیودیزل از جلبک
فصل 4: بررسی ارزیابی عوامل مؤثر بر طراحی فتوبیوراکتور کشت جلبک جهت بهبود بازده سیستم
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-622-6601-17-7
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک

برای دریافت کتاب طراحی فتوبیوراکتور در فرآیند کشت جلبک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.