معرفی و دانلود کتاب صوتی مغز ناشناس: زندگی پر رمز و راز مغز

عکس جلد کتاب صوتی مغز ناشناس: زندگی پر رمز و راز مغز
قیمت:
۲۴۰۰۰۰ ۱۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغز ناشناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغز ناشناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغز ناشناس: زندگی پر رمز و راز مغز

دیوید ایگلمن در کتاب صوتی مغز ناشناس اشاره می‌کند که انگار شخص دیگری هم در سر ما زندگی می‌کند که وابسته به ما نیست. این فرد همان مغز ما است که انگار مانند یک ماشین پیچیده می‌تواند رشد و خود را ترمیم کند. مغز، مرکز کنترل تمام عملیات روزانه و شبانه‌ی ما است. این بخش از وجود ما از صدها میلیارد سلول ساخته شده که هر کدام از آن‌ها هم به اندازه‌ی یک شهر پیچیده هستند. این کتاب در سال 2011 نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین اثر غیرداستانی شد.

درباره‌ی کتاب صوتی مغز ناشناس

یک نورون معمولی که یک سلول عصبی است، حدود 10 هزار ارتباط با نورون‌های اطرافش برقرار می‌کند. با توجه به وجود میلیاردها نورون، می‌توان گفت در هر سانتیمتر مکعب در بافت مغز، به تعداد ستاره‌های کهکشان راه شیری ارتباط وجود دارد. مغزی که در جمجمه‌ی شما وجود دارد، نوعی ماده‌ی محاسباتی عجیب‌وغریب است. این مغز از هر چیزی که آرزوی ساختنش را دارید بهتر است.

شما فعال‌ترین و باهوش‌ترین موجود در کهکشان راه شیری هستید. شما تنها سیستم پیچیده روی این سیاره هستید که باید با شجاعت از زبان برنامه‌نویسی خودتان رمزگشایی کنید. در گذشته کشف شده بود که بخش بزرگی از افکار و رفتار ما مربوط به یک شبکه‌ی وسیع، مرطوب، شیمیایی و الکتریکی به نام سیستم عصبی می‌شود. دیوید ایگلمن (David Eagleman) در کتاب صوتی مغز ناشناس (Incognito: The Secret Lives of the Brain) دقیقاً به همین موضوع می‌پردازد.

اجازه بدهید یک مثال بزنیم. آرتور آلبرز در سال 1949 از خانه‌ی خود در نیویورک به روستاهایی در غرب آفریقا سفر کرد. او، همسرش، دوربینش و ضبط صوتش را با خودش برد. آلبرز توانست بخش زیادی از موسیقی‌های بومیان غرب آفریقا را ضبط کند؛ اما یکی از آفریقاییان این صداها را شنید و او را متهم به دزدی کرد. او نمی‌دانست چطور صدایش از طریق یک وسیله‌ی دیگر پخش می‌شود.

فهمیدن اینکه چرا بومیان آفریقا، ضبط صوت را تا این حد غیرعادی می‌دانستند زیاد سخت نیست؛ چون صدایی سریع و غیرقابل بیان دارد. صداها بدون وزن و بدون بو هستند. کسی نمی‌تواند صداها را در دست بگیرد. اگر بتوانید دستگاهی بسازید که نسبت به مولکول‌های ریز موجود در هوا حساس باشد، می‌توانید این مولکول‌های صوتی را ضبط و بعداً پخش کنید. این دستگاه همان میکروفون است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مغز ناشناس

وقتی آرتور آلبرز توانست صدای بومیان آفریقا و موسیقی‌های مورد علاقه‌اش را پخش کند، یکی از بومیان گفت: «این یک جادوی شگفت‌انگیز» است. درست مثل صدا، تفکر هم یک زیربنای فیزیکی دارد. وقتی شما در خوابی عمیق هستید، هیچ فکری در سر شما نیست؛ اما وقتی رویا می‌بینید افکار عجیبی به سراغ شما می‌آید. این مواد فیزیکی، تفکر شما را تعیین می‌کند.

دیوید ایگلمن در کتاب صوتی مغز ناشناس که علی رسولی آن را ترجمه کرده و علیرضا سالارکیا آن را خوانده است، روی این موضوع تأکید می‌کند که تمام تفکرات و احساساتی که در مغز ما وجود دارند، زیربنای فیزیکی دارند؛ چون وقتی مغز ما تغییر می‌کند، ما هم تغییر خواهیم کرد. انگار تفکر ما مثل یک پر در باد است. تفکر دقیقاً و مستقیماً از مغز سرچشمه می‌گیرد که حدود یک کیلو و سیصد و شصت گرم وزن دارد.

درباره‌ی مشاهده یک پرسش وجود دارد که آیا مغز ما با جهان اطراف در ارتباط است یا نه؟ این موضوع هنوز حل نشده است و دانشمندان مکانیک کوانتوم و متخصصان علوم اعصاب با یکدیگر در حال همکاری هستند تا این موضوع را بررسی کنند. البته دیوید ایگلمن می‌گوید بعضی‌ها هستند که این موضوع را مسخره می‌کنند؛ چون یک دانشمند ادعا کرده است که مغز با امواج رادیویی کار می‌کند. این دانشمند نتوانسته است یک مطالعه‌ی دقیق و نظام‌مند علمی را مطرح کند. کتاب صوتی مغز ناشناس دقیقاً درباره‌ی بررسی مغز با رویکردهای علمی است که رادیو مثبت آن را با ترجمه‌ی علی رسولی و صدای علیرضا سالارکیا منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مغز ناشناس

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال بوستون گلوب
  • نامزد جایزۀ گودریدز
  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی مغز ناشناس

  • این کتابی اصیل، هوشمند و گیرا است. (نیچر)
  • ایگلمن هدف بزرگی دارد و می‌خواهد برای مطالعه‌ی ذهن همان کاری را که کوپرنیک برای مطالعه ستارگان انجام داد انجام دهد. (نیویورک آبزرور)
  • ایگلمن واقعاً عصب‌شناس بودن را سرگرم‌کننده جلوه می‌دهد. (نیویورک تایمز)
  • این کتابی علمی برای افرادی معمولی است. ایگلمن کار درخشانی انجام می‌دهد و علوم سنگین را ساده می‌کند. او یک نویسنده‌ی با استعداد است. (هیوستون کرونیکل)
  • این کتابی است که به زبانی واضح و دقیق نوشته شده است و مطمئناً برای خوانندگان علاقه‌مند به روان‌شناسی و ذهن جذاب خواهد بود. (بوک‌لیست)

کتاب صوتی مغز ناشناس مناسب چه کسانی است؟

ما این کتاب را به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که می‌خواهند بخش خودآگاه و ناخودآگاه ذهن خودشان را بیشتر و بهتر بشناسند؛ زیرا شناخت بیشتر از مغز، باعث می‌شود با مفاهیمی مثل خوشبختی، عشق، جرم، خودشناسی و امثالهم بیشتر آشنا شوید.

در بخشی از کتاب صوتی مغز ناشناس: زندگی پر رمز و راز مغز می‌شنویم

هلن فیشر روان‌شناس می‌گوید که ما مثل روباه‌ها برنامه‌ریزی شده‌ایم که نر و ماده در فصل تولید مثل، به هم بپیوندند و به اندازه‌ای با هم بمانند که بچه‌ها را بزرگ کنند و بعداً جدا شوند. فیشر آمار طلاق را در نزدیک به 60 کشور بررسی کرد و متوجه شد که طلاق حدود چهار سال بعد از ازدواج به اوج خودش می‌رسد. نتیجه‌ای که با فرضیه‌ی او مطابقت دارد. به نظر او داروی عشقی که داخل بدن تولید می‌شود فقط مکانیزم کارآمدی است برای اینکه مردان و زنان را مجبور کند که آنقدری با هم پیوند داشته باشند که احتمال بقای فرزندانشان افزایش پیدا کند. برای بقا دو والد بهتر از یک والد است و راه تأمین این امنیت این است که آن‌ها را تشویق کنیم که با هم بمانند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت اول
17 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
16 دقیقه
قسمت پنجم
18 دقیقه
قسمت ششم
19 دقیقه
قسمت هفتم
17 دقیقه
قسمت هشتم
21 دقیقه
قسمت نهم
16 دقیقه
قسمت دهم
16 دقیقه
قسمت یازدهم
15 دقیقه
قسمت دوازدهم
18 دقیقه
قسمت سیزدهم
17 دقیقه
قسمت چهاردهم
17 دقیقه
قسمت پانزدهم
14 دقیقه
قسمت شانزدهم
16 دقیقه
قسمت هفدهم
18 دقیقه
قسمت هجدهم
17 دقیقه
قسمت نوزدهم
17 دقیقه
قسمت بیستم
17 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
17 دقیقه
قسمت بیست‌دوم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
17 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
19 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
16 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
16 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
16 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
19 دقیقه
قسمت سی‌ام
16 دقیقه
قسمت سی‌‌ویکم
17 دقیقه
قسمت سی‌‌ودوم
10 دقیقه
قسمت سی‌‌وسوم
12 دقیقه
قسمت سی‌‌وچهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغز ناشناس: زندگی پر رمز و راز مغز
نویسنده
مترجمعلی رسولی
راویعلیرضا سالارکیا
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰۰ ۱۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغز ناشناس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغز ناشناس

برای دریافت کتاب صوتی مغز ناشناس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.