معرفی و دانلود کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم

عکس جلد کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم

کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم نوشته‌ی گری اسمال، دفترچه راهنمای داشتن مغزی سالم است! گری اسمال در این کتاب که پرفروش نیویورک‌تایمز نیز بوده، با تشریح ساختار و کارکرد مغز انسان و همچنین ارائه‌ی برنامه‌های تغذیه‌ای، دارویی و تمرینی، داشتن مغز سالم‌تر و جوان‌تر را به شما وعده می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم

با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، دنیای ما به جای شلوغ‌تر و پرزرق‌وبرق‌تری تبدیل شده. مغز ما روزانه با هزاران عکس و پیام و نشانه‌ی مختلف بمباران می‌شود و ما تمرکز و توجهمان را با اندازه‌ی لحظاتی زودگذر تطبیق داده‌ایم تا بتوانیم همه‌ی این محتوها را دریافت کنیم و به ذهنمان راه دهیم. اما واقعیت این است که کیفیت تمرکز ما در این حالت به قدری پایین می‌آید که اگر تنها چند لحظه بعد از ما درباره‌ی چیزی که داشتیم می‌دیدیم، سوالی بپرسند، قادر به یادآوری آن و پاسخ دادن نخواهیم بود. این وضعیت که به زندگی هرروزه‌ی ما بدل شده، نشان‌دهنده‌ی کوتاه‌تر شدن طول مدت تمرکز و هوشیاری و کم شدن ظرفیت‌های مغزمان است؛ اتفاقی که تضعیف حافظه و بعد از آن، آلزایمر را به دنبال دارد.

برای جلوگیری از زوال حافظه به‌خصوص در سنین بالاتر، مراقبت‌های خاصی باید انجام شود. این کارها از اهمیت بالایی برخوردارند و شاید بهتر باشد که آموزششان به بخشی از برنامه‌ی نظام آموزشی مدرسه تبدیل شود، ولی حالا که چنین نیست می‌توانید در رابطه با این مراقبت‌های ویژه، در کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم (The Memory Bible: An Innovative Strategy for Keeping Your Brain Young) نوشته‌ی گری اسمال (Gary Small) مطالبی مفید و مؤثر بشنوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم

مغز بافت منحصربه‌فردی دارد که مشابهش در اندام‌های دیگر دیده نمی‌شود، ولی برای توجیه کارکردش می‌توانیم آن را تا حد زیادی شبیه ماهیچه و بافت عضلانی انسان بدانیم. همه می‌دانیم که هر انسانی، با تعداد مشخصی از ماهیچه‌ها متولد می‌شود و تعداد این عضلات در طول زندگی تغییر نمی‌کند، اما سبک زندگی هر فرد چنان تأثیری بر روی این عضلات می‌گذارد که آدم‌ها را در دسته‌بندی «ضعیف» و «قوی» قرار می‌دهد. لازم به ذکر نیست که افراد ضعیف در دوران سالمندی، از بابت ماهیچه‌هایی که توان انجام کارهای مختلف را ندارند، مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. کارکرد مغز نیز کمابیش به همین صورت است. غذایی که در اختیار مغزمان قرار می‌دهیم، چه غذای خوراکی و چه غذای محتوایی و روانی، بدنه‌ی اصلی مغز را تشکیل می‌دهند. از طرفی همان‌طورکه به کار نگرفتن عضلات آن‌ها را تحلیل می‌برد و به مرور ناتوان می‌سازد، استفاده نکردن از مغز نیز درست به همین شکل آن را تضعیف می‌کند. با سبک زندگی امروزه‌ی ما که زحمتِ به خاطر سپردن کوچک‌ترین چیزها را نیز به مغزمان نمی‌دهیم، این خطر بیش‌ازپیش سالمندی ما را تهدید می‌کند.

گری اسمال در کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم برنامه‌ای تدوین کرده که هم به لحاظ غذایی و هم به لحاظ فکری، مغز را تقویت می‌کند. این کتاب علاوه‌بر راهنمایی‌ای که در خصوص مواد غذایی و دارویی مختلف می‌کند، برنامه‌ای برای پروش مغز نیز تدارک دیده است که درست مانند ورزش کردن، تأثیرگذار و ثمربخش است. از دیگر مواردی که برای داشتن مغزی سالم باید به آن توجه کرد و در کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم نیز به آن پرداخته شده، کم کردن فشارهای روانی است. اشتباه نکنید، این کتاب از شما نمی‌خواهد که به مریخ سفر کنید تا بلکه از شر فشارهای روانی که به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند خلاص شوید، بلکه به شما رویکردی برای مواجه‌ی کم‌آسیب‌تر و بی‌خطرتر می‌دهد تا این فشار روزمره را به شیوه‌ای حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید.

کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم اثری از نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات آسیم است. این کتاب را با ترجمه‌ی مهرناز شهرآرای و گویندگی راضیه هاشمی در اختیار دارید.

نکوداشت‌های کتاب حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم

  • کتاب حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم به هرکسی که کیف، کیف پول یا تلفن همراهش را مدام جا می‌گذارد، یا تلاش می‌کند نام فیلمی را که به تازگی دیده‌ یا شخصی را که به تازگی ملاقات کرده به یاد بیاورد، کمک خواهد کرد. (پابلیشرز ویکلی)
  • در کتاب حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم عصب‌شناس، گری اسمال، مدیر کلینیک حافظه‌ی UCLA و مرکز پیری و مراقبت از والدین، مجموعه‌ای سرگرم‌کننده و آموزنده از خودآزمایی‌ها، پازل‌ها، آزمون‌ها و تکنیک‌های دیگر را برای افزایش عملکرد حافظه گردآوری کرده است. (لایبرری ژورنال)

کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم برای چه کسانی مناسب است؟

مراقبت از مغز و پرورش آن بهترین سرمایه‌گذاری‌ای است که می‌توانید برای آینده‌ی خود انجام دهید، به همین خاطر ما این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم می‌شنویم

با فعالانه نگاه کردن و تلاش آگاهانه برای جذب این نوع اطلاعات، هرقدر هم کوچک و بی‌ارزش به نظر آیند، می‌توانید شروع به تربیت مغز خود کنید تا به جزئیات توجه کند و در زمان مناسب آن‌ها را به یاد آورد. با درگیر شدن در این فرایند مشاهده‌ی فعالانه، می‌توانیم جزئیات و معانی را از یک چهره، رویداد، یا گفتگوی جدید جذب کنیم که در یادگیری و به یاد آوردن آن به ما کمک می‌کند. هنگامی که به چیزی علاقه‌ای نداریم، به یاد آوردن آن اغلب دشوار می‌شود زیرا به آن توجه کامل نمی‌کنیم. بسیاری از ما چند ثانیه پس از اینکه به فرد جدیدی معرفی شدیم نام او را فراموش می‌کنیم. گویی روی هدایت خودکار هستیم و هنگام شنیدن نام فردی که به ما معرفی شده است، به نشانه‌های درونی و بیرونی گوناگونی توجه می‌کنیم که حواس ما را از نگهداری هر اطلاعات جدیدی پرت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
71 دقیقه
فصل یک: بیش از آنچه فکر می‌کنید کنترل دارید
23 دقیقه
فصل دو: حافظه‌ی کنونی خود را ارزیابی کنید
29 دقیقه
فصل سه: نگاه کردن، عکس گرفتن، پیوند دادن
53 دقیقه
فصل چهار: فشار روانی را به حداقل برسانید
36 دقیقه
فصل پنج: با ورزش ذهنی سالم شوید
28 دقیقه
فصل شش: حافظه‌ی خود را فراتر از توانایی‌های بنیادی بسازید
73 دقیقه
فصل هفت: رژیم غذایی مغز سالم را اکنون آغاز کنید
44 دقیقه
فصل هشت: شیوه‌ای برای زندگی انتخاب کنید که از مغزتان حفاظت کند
74 دقیقه
فصل نه: داروها را درست بشناسید
15 دقیقه
فصل ده: نُه فصل پیش را فراموش نکنید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم
نویسنده
مترجممهرناز شهرآرای
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپینشر آسیم
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم

برای دریافت کتاب صوتی حافظه: چگونه مغز خود را جوان نگه داریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.