معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت

عکس جلد کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت
قیمت:
۲۸۵۰۰ ۱۹,۹۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت

کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت نوشته‌ی گروهی از نویسندگان است که به هورمون‌ها و بیماری‌های زنانه می‌پردازد. مثلاً تحقیقات نشان داده وقتی مقدار استروژن در بیشترین حالت خود می‌رسد بدن زن هم به شادترین، سلامت‌ترین و خوش‌بین‌ترین حالت خود می‌رسد. این توضیحات نشان می‌دهد که زنان از شنیدن این کتاب صوتی ضرر نخواهند کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت

نویسندگان کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت تأکید دارند که زنان نه‌ تنها نیاز به غذای سالم و ورزش مناسب لازم دارند؛ بلکه باید شناخت مناسبی از هورمون‌ها و وضعیت روحی خود هم داشته باشند. هورمون‌ها موادی مولکولی هستند که از سوی جانداران چندسلولی تولید می‌شوند و به بخش‌های مختلف بدن مانند اندام‌ها، بافت‌ها و مغز اجازه می‌دهند تا به یکدیگر سیگنال دهند و با هم ارتباط بگیرند. هورمون‌ها به‌طور کلی، از طریق این سیگنال‌ها می‌توانند چیزهای مختلفی همچون خواب، هضم غذا، عملکرد جنسی، استرس و خلق‌وخو را تنظیم ‌کنند.

نسترن حسنی گوینده‌ی بخش پوکی استخوان است که این قسمت را با یک مثال شروع می‌کند. زنی 40 ساله که همیشه سالم و فعال بوده یک روز در یک فروشگاه متوجه می‌شود به‌سختی می‌تواند بایستد. او به پزشک مراجعه می‌کند و در آنجا درمی‌یابد که کیفیت استخوان‌هایش مثل یک زن 70 ساله است. او اکنون درد شدیدی را حس می‌کند و انجام کارها برایش به‌شدت مشکل می‌شود. این بیماری در زنان بسیار شایع است؛ زیرا وقتی یائسه می‌شوند هورمون استروژن کم می‌شود و این امر باعث پوکی استخوان می‌شود؛ بنابراین زنان با یک بیماری خاموش طرف هستند. سالانه حدود 50 هزار زن به‌خاطر پوکی استخوان جان خود را از دست می‌دهند که مرگ‌ومیر بیشتری نسبت به سرطان سینه دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت

حالا که بحث سرطان سینه پیش آمد باید بگوییم که یکی از قسمت‌های مهم کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت است. فرزانه فائزی این بخش را روایت می‌کند که با جمله‌ای از کنفوسیوس آغاز می‌شود: «نداشتن تحمل و شکیبایی در چیزهای کوچک نقشه‌های بزرگ را برهم می‌زند و عقیم می‌گذارد.» زنان باید با بررسی اطلاعات موجود مسئولیت سلامتی خود را برعهده بگیرند؛ اما اکثر اطلاعاتی که درباره‌ی سرطان سینه منتشر می‌شود متناقض، انحرافی یا اشتباه هستند؛ پس این مطالب باعث ترس زنان شده است.

یکی از بخش‌های جالب کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت رژیم ضد فیبروم با گویندگی نسترن حسنی است. فیبروم‌های درون رحم، غددی خوش‌خیم هستند اما باروری را تهدید می‌کنند و ممکن است باعث خونریزی شوند. محققان ایتالیایی در پژوهشی کشف کردند که خوردن سبزیجات سبز خطر ابتلا به فیبروم را کاهش می‌دهد. آن‌ها زنان زیادی را بررسی کردند و فهمیدند زنانی که فیبروم داشتند بیشتر از دیگران گوشت قرمز مصرف می‌کردند و سبزیجات، میوه‌جات و ماهی را کم‌تر مصرف می‌کردند. حالا به این نکته توجه کنید که برخی از زنان با بیماری فیبروم مواجه هستند که خودشان نمی‌دانند.

گویندگی کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت را فرزانه فائزی، فریبا فصیحی، شهره روحی و نسترن حسنی انجام داده‌اند که از سوی نشر صوتی جیحون منتشر شده است؛ البته کتاب متنی آن را آسمان نیلگون روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب هر زنی است که می‌خواهد یک زندگی سالم و شاد داشته باشد. اگر می‌خواهید درباره‌ی هورمون‌های زنانه بدانید این کتاب مخصوص شماست.

در بخشی از کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت می‌شنویم

نیازمندی‌های خاص زنان

برخی از زنان که بهتر است آنان را ابرزن بنامیم شغلی با دوندگی بسیار دارند و در کنارش به خانه و همسر نیز توجه می‌کنند. با ظهور غذاهای آماده و راحت آشپزی سنتی به‌صورت تجمل درآمده است و به‌این‌ترتیب صرفه‌جویی در وقت آشپزی به‌طور اجتناب‌ناپذیری روی سلامتی آسیبی زیان‌بار داشته است؛ زیرا غذاهای آماده معمولاً دست‌پخت یک شیمیدان است تا یک آشپز. نیازهای غذایی زنان در بسیاری از موارد از مردان بیشتر است؛ زیرا آنان هر ماه قاعده می‌شوند و این موضوع روی بسیاری از عملکردهای مختلف بدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد. یک رژیم ناکافی سبب کمبود مواد غذایی ضروری می‌شود و موجب قاعدگی دردناک و مشکلات روانی قبل از عادت ماهانه می‌شود. به‌علاوه وقتی زنی باردار است اگر بخواهد بارداری و نوزادی سالم داشته باشد یک رژیک سالم غذایی برای او امری حیاتی است. باز هم اگر بخواهد فرزندش را خودش شیر بدهد تغذیه‌ی صحیح بسیار اهمیت دارد. بعدها وقتی زمان باروری او به پایان برسد و تغییراتی در او ایجاد شود کمبود مواد غذایی مهم در زندگی آینده‌ی او سبب بروز مشکلات جدی خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
آیا استروژن برای شما مفید است؟
18 دقیقه
بیماری خظرناک‌تر از سرطان
20 دقیقه
نیازمندی‌های خاص زنان-قسمت اول
16 دقیقه
نیازمندی‌های خاص زنان-قسمت دوم
17 دقیقه
نیازمندی‌های خاص زنان-قسمت سوم
22 دقیقه
نیازمندی‌های خاص زنان-قسمت چهارم
20 دقیقه
خانم‌ها! خطرات پوکی استخوان را جدی بگیرید
16 دقیقه
زنی در آینه-قسمت اول
14 دقیقه
زنی در آینه-قسمت دوم
15 دقیقه
زنی در آینه-قسمت سوم
12 دقیقه
زنی در آینه-قسمت چهارم
15 دقیقه
زنی در آینه-قسمت پنجم
17 دقیقه
زنی در آینه-قسمت ششم
6 دقیقه
لحظه‌های زنانه سلامت
6 دقیقه
زنان و ایدز
19 دقیقه
حقایق شگفت‌آوری درباره‌ی سرطان سینه
2 دقیقه
رژیم ضد فیبروم
11 دقیقه
رهایی از تنش، پرداختن به خود
25 دقیقه
هورمن‌های جنسی، راهنمای مادام‌العمر هر زن
3 دقیقه
سرطان تخمدان
2 دقیقه
خانم‌های باردار، این آزمایش را جدی بگیرید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویشهره روحی، فرزانه فائزی، نسترن حسنی، فریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه صوتی
۲۸۵۰۰ ۱۹,۹۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت

برای دریافت کتاب صوتی لحظه‌های زنانه سلامت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.