معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش

کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش درباره‌ی پیاده‌روی صحیح و تناسب اندام است. شاید شما هم فکر کنید که بلدید به‌راحتی پیاده‌روی کنید؛ اما اگر این کار ساده را به‌درستی انجام ندهید فایده‌ای نخواهد داشت. پیاده‌روی به شما فرصت می‌دهد که مدتی را در هوای آزاد باشید و تناسب اندام خود را حفظ کنید به‌شرطی که آن را درست انجام دهید.

درباره‌ی کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش

وقتی پیاده‌روی درست را انجام دهید، کمر شما باریک می‌شود و شکم‌تان تو می‌رود؛ اما تنها نیمی از مردم بلد هستند که یک پیاده‌روی درست را انجام دهند. مهم نیست که یک مسافت طولانی را طی کنید؛ بلکه باید بدن شما به‌خوبی چربی بسوزاند و متابولیسم شما به حرکت دربیاید. آموختن پیاده‌روی درست و دقیق به شما یک زندگی سالم را هدیه خواهد داد.

در کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش با 8 نکته‌ی اصلی در پیاده‌روی آشنا خواهید شد. اولین نکته آمادگی است. شما باید تمام بدن خود را گرم کنید و بعد حرکت کنید. دوم این است که باید با فرم صحیح پیاده‌روی کنید. بدن شما باید صاف و کشیده و طبعی باشد. دست‌هایتان باید به‌خوبی حرکت کند. شما باید سربلند باشید نه افتاده. این وضعیت به شما یک وضعیت شاداب را خواهد داد.

سوم اینکه باید سرعت خود را به‌آرامی بیشتر کنید. گام‌های کوتاه‌تر و سریع‌تر خیلی مهم است. آرنج‌ها باید خم شود و دست‌ها باید حرکت منظم و روی ریتم داشته باشد. مشت‌های شما نباید به هم فشرده شوند. دست‌ها نباید در جلوی بدن و در موازای بدن حرکت کنند. دست‌ها باید به عقب پرتاب شوند. شما باید بتوانید نفس‌های عمیق بگیرید و بدن‌تان عرق کند. این نشانه‌ی اصلی سوختن کالری است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش

نکته‌ی بعدی این است که باید از عضلات یا ماهیچه‌های خود کار بکشید و چربی‌ها را بسوزانید. هر شخص باید هفته‌ای 22 تا 30 کیلومتر پیاده‌روی کند. شما با این برنامه می‌توانید تا 3 هزار کالری را بسوزانید. قسمت‌های بیشتری از بدن را باید به کار بگیرید تا کالری بیشتری را بسوزانید. اگر به‌خوبی از دست‌ها استفاده کنید کتف شما هم قوی‌تر می‌شود. باید شکم و باسن خود را فشار دهید تا فرم مناسبی بگیرند. این روش به‌خوبی به بدن شما فرم لازم و مناسب را می‌دهد.

نکته‌ی بعدی کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش این است که پیاده‌روی فقط برای پاها نیست؛ بلکه باید سایر قسمت‌های بدن را هم ورزش دهید. شما باید از نیمکت‌های پارک استفاده کنید و اگر هر بار 20 عدد شنا بروید، بدن شما را قوی‌تر می‌کند. ماهیچه‌های پشت بازو و کمر شما خیلی ضعیف هستند و باید آن‌ها را تقویت کنید.

نکته‌ی ششم این است که باید سرعت خود را کم و زیاد کنید. شما نباید اجازه دهید بدن شما عادت کند. باید نسبت سه به یک را رعایت کنید. نکته‌ی هفت این است که باید از فشارهای روانی دور شوید و فعالیت ذهنی مثبت داشته باشید. پیاده‌روی باید به شما کمک کند که از تنش‌های روزانه‌ی خود دور شوید. ورزش کردن یک فرصت مناسب برای لذت‌بردن است. شما باید توانایی این را داشته باشید که از افکار منفی و آزارنده دور شوید. هر چقدر به شما بگویند که این حرف‌ها زرد است، از همان افراد بیشتر دور شوید؛ زیرا ذهن باید بتواند یک زندگی مثبت را تخیل کند.

نکته‌ی آخر این است که شما باید بعد از ورزش بدن را به حالت عادی برگردانید و عرق خود را خشک کنید؛ پس اول سرعت را کم کنید و سپس ضربان قلب خود را. شما باید به آرامش برسید. بعد از یک حرکت ورزشی یک ساعته باید به سراغ قدم زدن ساده بروید تا بدن شما آرام و راحت شود. پیاده‌روی بهترین ورزش ممکن برای هر کس و هر سنی است که فواید بسیاری دارد. این ورزش در هر جایی امکان‌پذیر است. نیاز به هیچ وسیله‌ی خاصی هم نیست. شما فقط باید وقت و اراده و یک جفت کفش پیاده‌روی داشته باشید.

گویندگی کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش را که اثر مشترک آسمان نیلگون و جیحون است، فرهاد اتقیایی، شهره روحی، فریبا فصیحی، دادبه دادمهر، فرزانه فائزی، کامبیز خلیلی و نسترن حسنی انجام داده‌اند.

کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی است که به پیاده‌روی و ورزش علاقه دارند و می‌خواهند سلامت خود را حفظ کنند.

در بخشی از کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش می‌شنویم

آنچه همواره می‌خواستید راجع به پیاده‌روی بدانید

مارک فنتون سردبیر مجله‌ی پیاده‌روی برای سخنرانی و آموزش نحوه‌ی صحیح پیاده‌روی به سراسر کشور سفر می‌کند. او امیدوار است به این وسیله امریکایی‌ها را راه بیندازد. مارک که پنج بار به عضویت تیم ملی مسابقات پیاده‌روی امریکا انتخاب شده و مربی بین‌المللی این رشته است بیومکانیست فارغ‌التحصیل انستیتو تکنولوژی ماساچوست است و مشهورترین متخصص تناسب اندام در کشور محسوب می‌شود... از آخرین ماه‌های سفر او به سراسر امریکا مطالبی را که بیش از همه از او پرسیده‌اند برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

واقعاً به چه مقدار ورزش نیاز دارم؟ برای سوزاندن کالری چه سرعتی باید داشته باشم؟ آیا پیاده‌روی با دو قابل‌مقایسه است؟ هنگام پیاده‌روی با دست‌ها چه کنم؟ چگونه می‌توانم شدت این ورزش را بیشتر کنم؟ آیا پیاده‌روی با در دست داشتن وزنه مفید است؟ بهترین کفش برای پیاده‌روی چیست؟ چگونه می‌توان از سوزش و درد پا اجتناب کرد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
آیا پیاده‌روی صحیح را بلدید؟
17 دقیقه
درباره پیاده‌روی
13 دقیقه
پیاده‌روی توأم با نرمش - قسمت اول
11 دقیقه
پیاده‌روی توأم با نرمش - قسمت دوم
15 دقیقه
پیاده‌روی را جدی بگیرید
4 دقیقه
سالخوردگی و ورزش
7 دقیقه
قوت در پیری
12 دقیقه
راجع به تناسب اندام
4 دقیقه
حال خوش، بدون ورزش‌های سخت
8 دقیقه
فواید دویدن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویفرهاد اتقیایی، شهره روحی، فریبا فصیحی، دادبه دادمهر، فرزانه فائزی، نسترن حسنی، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش

برای دریافت کتاب صوتی لحظه‌های دوستی با ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.