معرفی و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو

عکس جلد کتاب صوتی شازده کوچولو
قیمت:
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو نوشته‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری و بازنویسی لوئیس گریگ به اهمیت دوستی و دوری از تنهایی می‌پردازد. شما با یکی از ناب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن بیستم طرف هستید، کتابی که انواع نقدها و تحلیل‌ها روی آن نوشته شده درحالی‌که داستانی برای کودکان است. شما در این داستان با شازده کوچولو به سیاره‌های مختلف سفر می‌کنید و با موجودات مختلفی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب صوتی شازده کوچولو

شناخته‌شده‌ترین داستانی که از آنتوان دوسنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupéry) به جا مانده است، داستان فوق‌العاده محبوب شازده کوچولو (The Little Prince) است. اگزوپری نوشتن این داستان را در سال 1941 آغاز کرد. او با مداد و آبرنگ تصویرهای زیبایی برای آن آفرید و کتاب را در سال 1943 منتشر کرد. شازده کوچولو در قرن بیستم توانست سومین کتاب پرفروش جهان شود. این کتاب حالا بیش از 200 میلیون نسخه فروخته و به 100 زبان زنده‌ی دنیا نیز ترجمه شده است. این کتاب بارها مورد اقتباس‌های سینمایی، تئاتری، اپرایی و انیمیشنی قرار گرفته است!

داستان ازاین‌قرار است که سیاره‌ی ساده‌ی شازده ‌کوچولو مملو از معنا است؛ اما او برای یافتن حقیقت زندگی شروع به سفر می‌کند. شازده کوچولو قبل از رسیدن به سیاره‌ی زمین به چند سیاره‌ی دیگر سفر می‌کند که ساکنان هر کدام از این سیاره‌ها نماد و تمثیلی از یک تیپ و گروه انسانی هستند. ما این تیپ‌های انسانی را در بخش‌های مختلفی از زندگی روزمره‌ی خودمان می‌بینیم. آن‌ها کسانی هستند که شگفتی و تازگی زندگی را فراموش کرده و تنها مانده‌اند؛ پس دوری از تنهایی مضمون اصلی کتاب شازده کوچولو نوشته‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری است. داستان شازده کوچولو دارای عناصر خارق‌العاده، فانتزی و غیرواقعی فراوانی است. قهرمان کوچولوی این داستان با دسته‌ای از پرندگان به سیاره‌های دیگر سفر می‌کند و در آن‌جا با افراد زیادی ملاقات می‌کند. فانتزی شازده کوچولو بسیار قدرتمند و کودکانه است؛ زیرا منطق داستان بر اساس تخیل کودکان نوشته شده است، نه بر اساس واقع‌گرایی شدید بزرگسالان.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو

پل وبستر زندگی‌نامه‌نویس آنتوان دوسنت اگزوپری در مورد سبک این نویسنده نوشت: «در پس تلاش سنت اگزوپری برای رسیدن به کمال، فرآیندی پر زحمت از ویرایش و بازنویسی وجود داشت که پیش‌نویس‌های اصلی داستان شازده کوچولو را تا دو سوم کاهش داد.» این نویسنده‌ی فرانسوی اغلب در شب‌ها می‌نوشت. او معمولاً از ساعت 11 شب همراه با یک سینی قهوه شروع به نوشتن می‌کرد.

تحلیل‌های زیادی روی داستان شازده کوچولو نوشته شده است. برخی از منتقدان آن را «فرار از بزرگسالی و ماندن در کودکی» دانسته‌اند و گروهی دیگر آن را «فرایند رسیدن به شادی ابدی.» تعدادی از تحلیلگران نیز هدف اصلی شازده را «جستجوی معنای زندگی» دانسته‌اند. البته باید توجه داشته باشید که «نیاز انسان به ارتباط و صمیمیت» از مفاهیم اساسی این کتاب است که بیشتر نویسندگان به آن اشاره کرده‌اند.

گویندگی کتاب صوتی شازده کوچولو نوشته‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری، بازنویسی لوئیس گریگ و ترجمه‌ی سیده هستی حسینی را رویا فلاحی برعهده داشته که از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب شازده کوچولو

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن بیستم
  • ترجمه به بیشتر زبان‌های زنده‌ی دنیا پس از کتاب مقدس

نکوداشت‌های کتاب شازده کوچولو

  • همیشه از این مسافر جذاب... شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری استقبال می‌شود... این افسانه مانند همیشه شاعرانه باقی می‌ماند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • چیزی که به نظر می‌رسد این یک داستان ساده از دو روح از دست رفته است. یکی، خلبانی که در صحرا کنار هواپیمای فرو رفته‌اش گیر کرده است. دیگری، یک شاهزاده‌ی کوچک در تبعیدی خودخواسته از یک سیارک کوچک است که می‌تواند غروب خورشید را 44 بار در روز تماشا کند. (مجله‌ی کتابخانه مدرسه)
  • مشهورترین اثر آنتوان دو سنت اگزوپری، افسانه‌ای ملایم از عشق و صلح است که شامل ارزیابی متفکرانه‌ای از جزئیات زندگی می‌شود. (هورن بوک)
  • داستانی دوست‌داشتنی... که فلسفه‌ای شاعرانه و پرسروصدا را در بر می‌گیرد. (کرکاس)

اقتباس‌های سینمایی (و فرهنگی) از کتاب شازده کوچولو

  • آروناس ژبریوناس در سال 1966 از این کتاب یک اقتباس معروف تولید کرد.
  • استنلی دانن در سال 1974 از این کتاب اقتباس کرد.
  • مارک آزبرن در سال 2015 از شازده کوچولو اقتباس کرده است.

کتاب صوتی شازده کوچولو مناسب چه کسانی است؟

گوش‌دادن به این کتاب را به همه پیشنهاد می‌دهیم، مخصوصا کودکان و نوجوانان؛ زیرا اثری مهم در قرن بیستم است.

در بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو می‌شنویم

سیاره سوم فقط به اندازه‌ی یک فانوس پایه‌دار و یک فانوس‌بان جا داشت. فانوس‌بان که فانوس رو روشن می‌کرد گفت: شب بخیر. و فوری فانوس رو روشن کرد و گفت: صبح بخیر. دوباره فانوس رو روشن کرد و گفت: شب بخیر. شازده کوچولو آه عمیقی کشید و گفت: اصلاً از این کار دنیا سر در نمی‌آرم. آخرین سیاره‌ای که دوستم به آن‌جا رفت زمین بود او به باغی رسید که پنج هزار گل سرخ آن‌جا روییده بود. شازده کوچولو گریه‌ش گرفت: گل من می‌گفت که تنها گل توی دنیاست. صدای روباهی از ناکجا به گوش رسید: منو اهلی کن. کاری کن که دوست بشیم. کاری کن که تنها پسربچه‌ی دنیا برام باشی. دلم می‌خواد همیشه منتظر صدای شنیدن قدم‌هات باشم. کاری کن که تنها روباه در بین هزاران روباه برات باشم. شازده کوچولو گفت: فقط یک گل سرخ توی این دنیا وجود داره. و روباه گفت: که پنج هزار گل سرخ در مقابلش هیچن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
شازده کوچولو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شازده کوچولو
نویسنده،
مترجمسیده هستی حسینی
راویرویا فلاحی
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شازده کوچولو

ترنم
۱۴۰۳/۶/۸
من خریدم ولی چرا ده دقیقه بود فقط
این ده دقیقه ک در نمونه بود
ژاله کریمی
۱۴۰۳/۶/۴
عالی بود واقعا کودکم لذت برد
سارا امینی
۱۴۰۳/۶/۸
عالی بود ممنون بابت موزیک
میربابایی
۱۴۰۳/۶/۳
نصفه بودکلا۱۰دقیقه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شازده کوچولو

برای دریافت کتاب صوتی شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.