معرفی و دانلود کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!

عکس جلد کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!

کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!، اثری آموزشی و پروژه‌‌محور برای کودکانی است که می‌خواهند زبان برنامه‌نویسی اِسکرَچ را با داستان و مثال‌هایی سرگرم‌کننده، فرا بگیرند. محسن عبادی، نویسنده‌ی کتاب، مفاهیم آموزشیِ زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را با روش پرسش‌و‌پاسخ در این اثر به کودکان آموزش می‌دهد. کودکان پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، اصول برنامه‌نویسی با اِسکرچ را یاد می‌گیرند و می‌توانند چندین بازی ساده و جذاب را با این زبان، طراحی کنند.

درباره‌ی کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!

کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!، منبعی سرگرم‌کننده برای آموزش زبان برنامه‌نویسی اسکرچ به کودکان است. محسن عبادی، نویسنده‌ی کتاب، با زبانی کودک‌پسند و جذاب، مفاهیم پایه‌ی زبان اسکرچ را در این اثر پیش روی کودکان علاقه‌مند به فراگیری برنامه‌نویسی قرار داده است. ماجراها و آموزش‌های کتاب، حول محورِ شیلا، دختری باهوش و علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید و رباتی بامزه، روایت می‌شود. پدر شیلا، مهندس نرم‌‌افزار است و اعتقاد دارد که بچه‌های نسل آینده باید حتماً برنامه‌نویسی یاد بگیرند.

در ادامه‌ی کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!، پدر شیلا، لپ‌تاپی به دخترش هدیه می‌دهد. دخترک، سریع به اتاقش می‌رود و از لپ‌تاپ سوال‌های دشوارِ ریاضی می‌پرسد، اما پاسخی از هدیه‌ای که دریافته کرده، نمی‌گیرد. شیلا که متوجه می‌شود لپ‌تاپ به حرف‌هایش گوش نمی‌دهد، از این وضعیت غصه‌دار می‌شود و می‌زند زیر گریه. پدر شیلا با شنیدن صدای گریه‌های دخترش، وارد اتاق می‌شود و به وی می‌گوید که کامپیوترها مثل ما چشم، گوش و زبان ندارند. پدر، روباتی با نام روبو را به شیلا معرفی می‌کند. این روبات، به‌خوبی با شیلا صحبت می‌‌کند و قرار می‌شود تا راه ارتباط با کامپیوتر را به شیلا یاد بدهد.

معرفی و دانلود کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!

مطالب آموزشی کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!، با پرسش‌وپاسخ‌هایی میان شیلا و روبات، ادامه پیدا می‌کند. پرسش‌وپاسخ‌های شیلا و روبات درباره‌ی کامپیوتر و زبان برنامه‌نویسی اسکرچ است. کودکان با مطالعه‌ی گفتگوهای بین روبات و شیلا، با مفاهیم پایه‌ی برنامه‌نویسی و توسعه‌ی نرم‌افزارهای ساده‌ و کودکانه به زبان اسکرچ، آشنا می‌شوند. معرفی اسکرچ، مقدمات برنامه‌نویسی، آشنایی با عملکردهای ریاضی در اسکرچ، روش حل مسئله، یادگیری حلقه‌ها و متغیرها و کار با ساختارهای کنترلی، آموزش‌های اصلی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد.

پس از فراگیری اصول برنامه‌نویسی به زبان اسکرچ، روبات به شیلا روش طراحی بازی‌های برف از آسمان، سیب را بگیر، شکار پرنده و مار و پله را آموزش می‌دهد. تمامی آموزش‌های کتاب در کنار متن با تصویرهایی بامزه و خوش‌فهم، توضیح داده‌ شده‌اند تا کودکان به‌راحتی در جریان اصول زبان برنامه‌نویسی اسکرچ قرار بگیرند.

کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود! را انتشارات آتی نگر، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود! برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکان علاقه‌مند به فراگیری اصول برنامه‌‌نویسی با زبان اسکرچ، مخاطب‌های کتاب حاضر به‌‌‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود! می‌خوانیم

شیلا جان، رسیدم به اینجا که چطوری از طریق برنامه نویسی با کامپیوتر ارتباط برقرار کنیم و کارهامونو بهش بگیم. برنامه نویسی یعنی دستورات و درخواست‌های خودمون رو از روشی به کامپیوتر بدیم که براش قابل فهم و اجرا باشه. نرم‌افزارها و زبان‌های مختلفی برای برنامه نویسی وجود داره مثلا اسمش ++C و java هستش که اینا رو بزرگسال‌ها استفاده می‌کنن و مناسب سن تو نیست. ولی برای بچه‌ها یه نرم‌افزار خیلی با حال و زیبا وجود داره به نام Scratch. دوست داری Scratch رو یاد بگیری؟ خیلی کارها می‌تونی باهاش انجام بدی، مثلا فیلم، بازی، انمیشن و کارتون درست کنی؟

فهرست مطالب کتاب

1: شیلا و کامپیوتر
2: معرفی Scratch
3: معرفی محیط برنامه Scratch
4: مقدمات برنامه نویسی
5: حرکت
6: ظاهر
7: صدا
8: عملگرهای ریاضی در Scratch
9: چگونه مسئله‌ها را حل کنیم
10: انتشار پیام
11: حلقه‌ها
12: ساختارهای کنترلی
13: متغیر
14: ابزار مداد
15: طراحی بارش برف از آسمان
16: طراحی بازی «سیب را بگیر»
17: طراحی بازی «شکار پرنده»
18: طراحی بازی «مار و پله»
19: پیوست 1: مباحث پیشرفته حلقه‌ها
20: پیوست 2: برنامه نویسی تابع گرا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-7571-43-1
موضوع کتابکتاب‌های برنامه نویسی کودکان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود!

برای دریافت کتاب شیلا می‌خواهد برنامه نویس شود! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.