معرفی و دانلود کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان: همراه با تمرین‌های پایتون و سی شارپ

عکس جلد کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان: همراه با تمرین‌های پایتون و سی شارپ
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان: همراه با تمرین‌های پایتون و سی شارپ

امید اکبریانی در کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان، این مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی را مرور می‌کند و می‌کوشد اصول و مبانی آن را آموزش دهد. این راهنمای کاربردی الگوریتم شرطی، حلقه، تابع، آرایه و رشته را توضیح می‌دهد، نحوه‌ی طراحی فلوچارت‌ها را می‌آموزد و تمرین‌هایی به زبان سی شارپ و پایتون ارائه می‌دهد تا مخاطب شیوه‌ی تبدیل مسأله به الگوریتم و کدهای برنامه‌نویسی را یاد بگیرد.

درباره‌ی کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان

در سال‌های اخیر و با گسترش کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و اینترنت، برنامه‌نویسی به یکی از شاخه‌های اصلی علوم مهندسی تبدیل شد. حالا تمام زندگی شخصی و حرفه‌ای ما تا حد زیادی به نرم‌افزار، اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته است و با این‌ها معنا می‌یابد. و این بیش از هر چیز نشان از اهمیت این حوزه دارد. به خاطر همین مسأله است که بسیاری از دانش‌‌آموزان علاقه دارند وارد رشته‌ی برنامه‌نویسی شوند و حداقل یک‌ زبان را یاد بگیرند. اما این مسیر را از کجا باید شروع کرد؟ کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش‌آموزان نوشته‌ی امید اکبریانی بر روی دو مفهوم مهم و ابتدایی برنامه‌نویسی، یعنی الگوریتم و فلوچارت متمرکز شده و تلاش کرده این دو مبحث را به افراد مبتدی بیاموزد. کتاب درواقع می‌کوشد به دانش‌آموز نشان بدهد که چطور یک مسأله واقعی را درک کند و آن را به منطق ماشین تبدیل سازد. این راهنما به انواع الگوریتم‌ها اشاره می‌کند و طراحی فلوچارت را گام‌به‌گام یاد می‌دهد.

در حاضر ده‌ها زبان برنامه‌نویسی در دنیا وجود دارد که برخی از آن‌ها کاملاً تخصصی هستند و تعداد زیادی از آن‌ها عمومی‌تر هستند. زبان‌ها را می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد ولی با تمام تمایزهایی که بین آن‌ها وجود دارد، منطق و اساس همه‌ی آن‌ها یکی است. این یعنی همه‌ی زبان‌ها تقریباً به یک شکل مسأله را درک کرده و آن را برای خود تجزیه‌وتحلیل می‌کنند. اهمیت این نکته در آنجاست که اگر برنامه‌نویس بتواند این اصول را درک کند، این توانایی را دارد که همه‌ی زبان‌ها را بیاموزد و با آن‌ها کار کند. یکی از منطق‌هایی که هر برنامه‌نویسی باید آن را بلد باشد، مفهوم الگوریتم است. الگوریتم به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها اطلاق می‌شود که باید به ترتیب اجرا شوند. و مفهوم مکمل آن، فلوچارت است. نموداری که نشان می‌دهد برای رسیدن به نتیجه، باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم. برنامه‌نویس پیش از نوشتن کد، ابتدا باید مسأله‌اش را به این دو مفهوم تبدیل سازد تا ساختاری منطقی پیدا کنند. در حقیقت به این صورت به ماشین نشان می‌دهد که چطور ورودی‌ها را بگیرد، قدم‌به‌قدم آن‌ها را محاسبه و تحلیل کند و از نتیجه خروجی بگیرد. اگر او درک درستی از آن‌ها نداشته باشد، کدهایی که می‌نویسد شلخته و درهم است، طولانی و تکراری خواهد بود و احتمال اینکه باگ داشته باشد خیلی بالاتر می‌رود.

امید اکبریانی در کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان تلاش کرده مهم‌ترین الگوریتم‌های برنامه‌نویسی، یعنی شرطی، حلقه، تابع، رشته‌ و آرایه را بیاموزد. همین‌طور شیوه‌ی طراحی فلوچارت‌ها را هم آموزش می‌دهد. نویسنده برای درک بهتر مطلب مثال‌هایی از زبان‌های سی شارپ و پایتون هم آورده تا مخاطب نحوه‌ی تبدیل الگوریتم و فلوچارت به زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرد.

کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانش‌ آموزان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی و برنامه‌نویس‌های مبتدی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان: همراه با تمرین‌های پایتون و سی شارپ می‌خوانیم

در الگوریتم باید شرطی که موجب خاتمه فعالیت می‌شود نیز مشخص شود تا از اجرای نامحدود برنامه جلوگیری شود. یک الگوریتم خوب باید ویژگی‌های موارد بالا را داشته باشد تا مسئله به‌خوبی بتواند قابل اجرا و کامل اجرا شود. بفرض مثال: طراحی الگوریتم برای شست‌وشوی یک لباس با ماشین لباس‌شویی به این روال است که باید در الگوریتم مشخص شود که جنس لباس چیست و مطابق با جنس لباس از مواد شوینده مربوطه استفاده شود و از تعداد لباس، مقدار مواد شوینده مشخص شود و حتی تعداد روشن بودن ماشین لباسشویی و تعداد و ترتیب آبکشی و شست‌وشو مشخص شود که پس از زمان مشخص و فعالیت‌ها، وارد بخش خاتمه و خاموش‌شدن ماشین لباس‌شویی شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه و اهداف
فصل دوم: مبانی کامپیوتر
فصل سوم: الگوریتم و فلوچارت
فصل چهارم: الگوریتم شرطی
فصل پنجم: الگوریتم حلقه
فصل ششم: زیر الگوریتم یا تابع
فصل هفتم: آرایه
فصل هشتم: رشته
فصل نهم: طراحی فلوچارت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان: همراه با تمرین‌های پایتون و سی شارپ
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-218-603-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان

برای دریافت کتاب الگوریتم و فلوچارت برای دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.