معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ

عکس جلد کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ

کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ، به‌عنوان راهنمایی جامع و کاربردی، کودکان و نوجوانان را در سفرِ هیجان‌انگیزِ یادگیریِ برنامه‌نویسی با استفاده از زبان اسکرچ همراهی می‌کند. سید محسن عبادی جوکندان، نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده و لحنی دوستانه، مفاهیم بنیادی برنامه‌نویسی را پیش روی مخاطبان کودک و نوجوان قرار داده است. کودکان و نوجوانان پس از مطالعه‌ی این کتاب، از توانمندیِ برنامه‌نویسی با زبان اسکرچ برخوردار می‌شوند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ

کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ، منبعی غنی و ارزشمند، برای تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به یادگیری برنامه‌نویسی است. سید محسن عبادی جوکندان، با زبانی ساده و جذاب، مفاهیم برنامه‌نویسی و ساخت نرم‌افزار با اسکرچ را در این اثر توضیح داده است. آموزش‌های این اثر، رویکردی خلاقانه دارند. این رویکرد، فراگیریِ مفاهیم زبان اسکرچ و قواعد برنامه‌نویسی را به فرایندی دلخواه برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است. راهنمای کامل انیمیشن‌سازی، ساخت بازی و طراحی در این کتاب قرار دارد. این آموزش‌ها به همراه پروژه‌های عملی مطرح شد‌ه‌اند. انجام این پروژه‌ها، مفاهیم آموزشیِ مطرح‌شده در این کتاب را برای همیشه در ذهن خواننده ماندگار می‌کند.

مطالب کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ با تعریفی از برنامه‌نویسی و توضیحِ زبان برنامه‌نویسی اسکرچ آغاز می‌شود. اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که به طور خاص برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان طراحی شده. این زبان با استفاده از بلوک‌های رنگی و رابط کاربری گرافیکی جذاب، مفاهیم بنیادی برنامه‌نویسی را به روشی ساده و قابل فهم به مخاطب منتقل می‌کند. آموزش‌های زبان برنامه‌نویسی اسکرچ به‌گونه‌ای است که کودکان و نوجوانان بدون نیاز به دانش قبلیِ برنامه‌نویسی، می‌توانند مفاهیم اصلی این زبان را فرا بگیرند و با خلق ایده‌های خلاقانه و پروژه‌های تعاملی، در دنیای دیجیتال به برنامه‌نویسی و ایده‌پردازی مشغول شوند. در ادامه‌ی کتاب، مراحل نصب برنامه‌ی اسکرچ و فارسی‌سازیِ محیطِ آن را یاد می‌گیرید.

پس از این آموزش‌ها، توضیحاتی درباره‌ی محیط برنامه‌ اسکرچ مطرح شده است. کودکان و نوجوانان با مطالعه‌ی این بخش با بلوک‌های کدنویسی در اسکرچ آشنا می‌شوند و تغییر ورودی قطعه‌ کدها را یاد می‌گیرند. نویسنده، در ادامه، استراتژی حل مساله را آموزش داده است. نحوه‌ی اجرای کدها، ایجاد حرکت و ظاهر برای کدهای اسکرچ، استفاده از تغییر حالت برای متحرک‌سازی و جلوه‌های تصویری، آموزش‌های دیگری است که سید محسن عبادی جوکندان در ادامه‌ای کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ از آن‌ها سخن رانده. اسکرچ، زبان‌ برنامه‌نویسی پرکاربردی است که عملگرهای ریاضی در آن اجرا می‌شود. با مطالعه‌ی این اثر با انواع عملگرهای محاسباتی، مقایسه‌ای و منطقی و شیوه‌ای استفاده از آن‌ها در اسکرچ آشنا می‌شوید.

مطالب این کتاب با معرفی روش‌های انتشار پیام، کنترل و حلقه، متغیرها و طراحی، خاتمه می‌یابد. بخش مهمی از این آموزش‌ها به پیاده‌سازیِ مفاهیم برنامه‌نویسی اختصاص دارند. در این بخش، آموزش‌هایی برای کدنویسی و اجرای بازی‌های شکار پرنده و ماروپله پیش روی کودکان و نوجوانانِ مخاطب این کتاب قرار گرفته است. کدنویسیِ بازی‌های کودک‌پسند، فرایند یادگیری مفاهیمِ پیچیده‌ی زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را در ذهن کودکان و نوجوانان، ساده و خوش‌فهم می‌کند.

کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ را انتشارات آتی نگر، چاپ و روانه‌‌ی بازار کرده است.

کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی که به‌دنبال یادگیری مفاهیم پایه‌ی برنامه‌نویسی می‌گردند و می‌خواهند کدنویسی را با اسکرچ آغاز کنند، مخاطب‌های اصلی کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ می‌خوانیم

ما در زندگی همواره در حال انتخاب کردن بین گزینه‌های مختلف هستیم. این گزینش هم می‌تواند شامل مهم‌ترین تصمیمات فردی ما در زندگی باشد و هم تصمیمات ساده‌ای چون خرید بین دو کالای مختلف را دربر بگیرد: این وسیله را بخرم یا آن یکی را؟ کلاه چرمی را بپوشم یا پشمی را؟ از این مسیر برویم زودتر می‌رسیم یا از مسیر دیگر؟

برای این‌که تصمیم خود را بگیریم، یک سری پیش‌شرط داریم. البته لزوما به آن‌ها به شکل پیش‌شرط نگاه نمی‌کنیم. بگذارید یک مثال بزنیم. شما در ذهن خودتان ممکن است بگویید: «اگر بابا به من صد هزار تومان بدهد (این یک پیش‌شرط است)، این کاپشن را می‌خرم و اگر کمتر داد (این هم یک پیش‌شرط دیگر)، این کفش را می‌خرم.» در نهایت، تحقق یکی از این دو پیش‌شرط و پاسخی که ما به آن می‌دهیم، منجر به تصمیم‌گیری می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی اسکرچ
فصل دوم: استراتژی حل مسئله
فصل سوم: حرکت و ظاهر
فصل چهارم: صدا
فصل پنجم: عملگرهای ریاضی
فصل ششم: انتشار پیام
فصل هفتم: کنترل و حلقه
فصل هشتم: متغیر
فصل نهم: طراحی
فصل دهم: بازی شکار پرنده
فصل یازدهم: بازی مار و پله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-6102-98-8
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان به زبان ساده با اسکرچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.