معرفی و دانلود کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک: داستان‌هایی از روان‌های متلاطم

عکس جلد کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک: داستان‌هایی از روان‌های متلاطم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک: داستان‌هایی از روان‌های متلاطم

کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک مجموعه‌ی داستان کوتاهی به قلم فریبا جوادی است. داستان‌های این مجموعه که از روایت‌هایی واقعی الهام گرفته‌اند، با نوعی خط سیر روانشناختی پیش می‌روند. نویسنده در صدد آن است که با نوشتن این داستان‌ها برخی اختلالات روانشناختی را در قالب داستان به مخاطبان بشناساند.

درباره‌ی کتاب شیشه‌های‌رنگین مرد شکاک

کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک، مجموعه‌ای از داستان‌ها‌ی کوتاه اثر فریبا جوادی است. داستان‌های این مجموعه می‌تواند مسیری برای رویارویی با یک آینه باشد؛ آینه‌ای که می‌توان در آن اختلالات روانشناختی‌ای را که پیش پا افتاده و معمولی‌ به نظر می‌رسند، براندار کرد و پس از آن، به اصلاح آن‌ها اقدام کرد.

به عقیده‌ی نویسنده، مطالعه‌ی این کتاب برای خوانندگان از این جهت مفید خواهد بود که با به نمایش گذاشتن مشکلات خانوادگی و فردی، افراد را وادار می‌کند تا با تأمل و بازنگری در رفتارهای خود، مشکلات درونی خود را بیابند و به اصلاح آن مشکلات همت گمارند. بنابراین، داستان‌های این کتاب بیشتر با هدف آگاه‌سازی و آموختن مسائل روانشناسی به خوانندگان نوشته شده‌اند و نباید به لحاظ هنر داستان‌نویسی از آن‌ها توقع زیادی داشت.

مسئله‌ای که درباره‌ی کتاب شیشه‌های‌رنگین مرد شکاک بسیار مهم است، این است که داستان‌های آن برگرفته از ماجراهای واقعی‌ای است که نویسنده در دوره‌ی تحصیل خود در رشته‌ی روانشناسی بالینی‌ به چشم دیده و آن‌ها را در قالب داستان‌ ریخته و به مخاطبان ارائه کرده است. این موضوع اهمیت کتاب حاضر را به لحاظ روانشناختی افزایش می‌دهد.

به سبب هدف غیرهنری نویسنده در نگارش کتاب حاضر، داستان‌های کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک، با نثری روزنامه‌وار، معمولی و راکد روایت می‌شوند. این کتاب به هیچ وجه قرار نیست خواننده را به لحاظ تکنیک‌های داستان‌نویسی یا هنر نویسندگی مسحور و مجذوب کند.

چنانچه گفته شد، داستان‌های این کتاب، حاصل دستاوردها و تجربه‌های نویسنده، به‌عنوان یک کارشناس روانشناسی است. تجربه‌هایی که با تحلیل و بررسی مراجعان مختلف به دست آمده است. فریبا جوادی اختلال‌هایی را که بعضاً حتی ممکن است در میان خانواده و اجتماع عادی تلقی شود، به رخ مخاطب خواهد کشید؛ شاید خواننده با این داستان‌ها تلنگری بخورد و به سوی اصلاح روان خویش حرکت کند.

این کتاب توسط انتشارات ویکتور هوگو به انتشار رسیده است.

کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوست‌داران و طرفداران داستان‌های روانشناسانه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک: داستان‌هایی از روان‌های متلاطم می‌خوانیم

اواخر اسفند ماه از راه رسیده و کمر زمستان خم شده بود. بوی بهار نم نمک حس می‌شد. اهالی روستایی بکر و دست نخورده در دامنه‌های کوهستانی یکی از شهرهای شمالی در تب آماده شدن برای ورود به سال جدید بودند.

خانواده ایازخان از معدود کسانی بودند که نسبت به بقیه اهالی وضعیت مالی مناسب‌تری داشتند و زیاد در قید و بند جذب مسافر و توریست برای فروش محصولات روستایی‌شان نبودند.

ایازخان با وجود سن بالایی که داشت اما هنوز قبراق و سرحال به کار کشاورزی و دامداری مشغول بود. پیرمردی با محاسن سفید که همیشه خنده بر لب داشت. او به امانت داری و درستکاری در روستا معروف بود. اگر مشکلی برای اهالی پیش می‌آمد به سراغ ایازخان می‌رفتند و از او کمک می‌خواستند.

همسرش حلیمه‌خاتون زنی با تدبیر و با سلیقه بود که دو دختر دو قلو به نام ترمه و ترنم به دنیا آورده بود. اگرچه ایازخان در اعماق قلبش همیشه حسرت داشتن یک پسر را به دوش می‌کشید اما از آنجایی که مرد خداشناسی بود آن را از حکمت خداوند می‌دانست و لب به شکایت نمی‌گشود.

ترمه چند دقیقه‌ای از ترنم بزرگتر بود اما هیچکس نمی‌توانست این دو خواهر را از هم تشخیص دهد. هر دوی آن‌ها بلند قد و زیبا با چشمان و ابروان قهوه‌ای بودند. پوست سفید و باطراوت آن‌ها جلوه خاصی به چهره‌شان می‌بخشید.

موهای پرپشت و قهوه‌ای رنگ آن‌ها همیشه بافته شده و با روبانی صورتی رنگ بسته می‌شد. تنها نشانی که می‌شد آن‌ها را از هم تشخیص داد، سوختگی اندکی بود که در مچ پای ترنم وقتی که کوچک بود به بخاری چسبیده شده و جای آن باقی مانده بود.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
پیچک سمی
فریب خورده
بچه‌ام را به کسی نسپارم
شیشه‌های رنگین مرد شکاک
بازگشت به زندگی
متکدیان اینترنتی
زندگی بخاطر زندگی
رویای بی حاصل
بگو نه
طوبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک: داستان‌هایی از روان‌های متلاطم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-8293-16-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک

برای دریافت کتاب شیشه‌های رنگین مرد شکاک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.