معرفی و دانلود کتاب ستاره‌ها

عکس جلد کتاب ستاره‌ها
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ستاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ستاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ستاره‌ها

کتاب ستاره‌ها، یک نمایشنامه‌ی فرانسوی و جذاب با بن‌مایه‌ای قوی از احساسات و عواطف گوناگون انسانی در رویارویی با یک تراژدی، هم‌چون مرگ عزیزان است که توسط سیمون فلگی یر به نگارش درآمده است. در این کتاب ماجرای انزوای ازرای جوان را می‌خوانید که در مواجهه با مرگ مادرش، در دنیای درونی و خیالی خودش غرق می‌شود.

درباره‌ی کتاب ستاره‌ها

نمایشنامه‌ها، برای خوانش، اجرا و آشنایی با دنیای تئاتر، در سبک‌های مختلف و ژانرهای ادبی و نمایشی به تحریر درمی‌آیند و قدرت تصویرپردازی، تخیل و احساس‌کردن را تقویت می‌کنند. کتاب ستاره‌ها (Les étoiles) نمایشنامه‌ی فرانسوی‌نوشت از سیمون فلگی‌یِر (Simon Falguières) یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها و شخصیت‌های تئاتر معاصر فرانسه است که در سبک باروک نوشته شده و درون‌مایه‌ای غنی از عناصر شاعرانه، حماسی، تراژیک، درام و حتی کمدی دارد.

داستانِ این کتاب از آن‌جا آغاز می‌شود که مادرِ اِزرا از دنیا می‌رود. ازرا شاعر جوانیست که همراه با خانواده‌ی خود زندگی می‌کند و در روزمرگی‌هایش همراه با دایی‌اش ژان به ساخت و رنگ‌آمیزی صورتک‌های چوبی مشغول است. او در بحبوحه‌ی مراسم تدفین و خاک‌سپاری مادرش، چنان اندوه عمیقی را تجربه می‌کند که قدرت تکلمش را از دست می‌دهد. زبان او سکوت را پیشه می‌کند؛ اما درونش شعله‌ور فریاد می‌کشد؛ همانند قدرت تکلمش که اسیر می‌شود، خود را در اتاقی حبس می‌کند؛ ازرا ورای زمان و دقایقی که خارج از اتاق حس می‌شوند، به درون خود می‌رود؛ او از هر زمان و مکانی که دیگران در حال تجربه‌ی آنند، جدا می‌شود و سفر شاعرانه‌ی درونی خود را آغاز می‌کند.

نمایشنامه‌ی ستاره‌ها از سه پرده تشکیل شده؛ اولین پرده‌ی نمایش به اِزرای پیر که صحنه‌ای از آن روایت دوران کودکی‌اش نیز هست، می‌پردازد. در این پرده از نمایش، اِزرا داستان خود را که با مرگ مادر و اتفاقی که در مراسم تدفین وی به‌وقوع می‌پیوندد، بیان می‌کند. در پرده‌ی دوم از این نمایشنامه، صحنه‌هایی از سفر اِزرا را می‌خوانیم؛ سفری پرتلاطم و پراحساس که صحنه‌ها مدام بین واقعیت بیرون از اتاق اِزرا، که زندگی اطرافیان او را دربرمی‌گیرد، و تحولات او درون اتاقش جابه‌جا می‌شود. این جابه‌جایی صحنه‌ها بین اتاق او و دیگر فضاهای خانه، سیر و جریان زمانی داستان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

او مدتی با احساساتش، عروسک‌های چوبی و با شخصیت‌هایی که در ذهنش خلق کرده، زندگی می‌کند و در وهم و خیالات خودش درگیر است و بیرون از دنیای او، اتفاقات دیگری میان اعضای خانواده و دوستانش جریان دارد.

در پرده‌ی سوم کتاب ستاره‌ها، مدام بین صحنه‌های مربوط به خانواده و ملاقات‌های اِزرا در سیر و سفری که تجربه می‌کند، در رفت‌وآمدیم و سیمون فلگی‌یر با ذهن پرتوان و قلب آکنده از احساسش آن‌چنان ملایم بین هر آشنایی و هر شخصیت جابه‌جا می‌شود که خواننده را مشتاقانه تا انتها به‌دنبال داستان می‌کشاند. کتاب ستاره‌ها توسط لورانس ژیسلین وزیردفتری به‌شکلی روان ترجمه شده و به‌کوشش انتشارات دیدآور به چاپ رسیده است.

کتاب ستاره‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی، نمایشنامه‌خوان‌ها و دوستداران داستان‌های درام، احساسی و تراژیک، جذاب و خواندنی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ستاره‌ها می‌خوانیم

تخت قایقی روی یک دریای آرام. هنگام غروب قایق به‌آرامی هدایت می‌شود. اِزرا، کواگونتاتا پَپو، پرنده، سگ و دیونیزوس.
دیونیزوس. قیافه‌م چه‌جوریه؟
کواگونتاتا پَپو. عالی هستی!
دیونیزوس. من مخالفم! حس می‌کنم خودم نیستم.
اِزرا. خیلی بهت می‌آد، از قبل خوشگل‌تری.
دیونیزوس. کریه‌م.
ازرا. مدرنی.
دیونیزوس. می‌خوام به گور‌های دسته‌جمعی برگردم!
اِزرا و کواگونتاتا پَپو. نه!
دیونیزوس. بدنم رو می‌خوام! نه یه پازل شانسی تصادفی! من لیاقت منزلت بیش‌تری دارم.
ازرا. تو خیلی محترمی.
دیونیزوس. بالاتنه‌ی قوزی، دست چپ حساب‌دار، دست راست قصاب، پاهای بالرین... نه، نه و نه!

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
شخصیت‌ها
سرآغاز / اِزرای پیر
پرده‌ی یکم / محوشدن صورتک‌ها
پرده‌ی دوم / سفر اِزرا
پرده‌ی سوم / به سلامتی یک باغ
سرانجام / خاک‌سپاری پی‌یِر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ستاره‌ها
نویسنده
مترجملورانس ژیسلین وزیردفتری
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-600-104-203-4
موضوع کتابکتاب‌های نمایشنامه تراژدی و درام خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ستاره‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ستاره‌ها

برای دریافت کتاب ستاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.