معرفی و دانلود کتاب زیباترین کتاب دنیا

عکس جلد کتاب زیباترین کتاب دنیا
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیباترین کتاب دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیباترین کتاب دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیباترین کتاب دنیا

کتاب زیباترین کتاب دنیا مجموعه‌ای از 8 داستان کوتاه اثر اریک امانوئل اشمیت، نویسنده‌ی مشهور و پرفروش اروپایی است. هریک از این داستان‌ها با محوریت یک زن نگاشته شده و همه‌ی داستان‌ها قرار است خوشبختی نامرئی را، در پیش چشمان خواننده ظاهر کند. گفتنی‌ست این کتاب یکی از مجموعه‌داستان‌های پرفروش بین‌المللی است.

درباره‌ی کتاب زیباترین کتاب دنیا

اریک امانوئل اشمیت (Eric-Emmanuel Schmitt) نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس مشهور فرانسوی- بلژیکی است که آثار مشهوری مانند «مهمان‌سرای دو دنیا» و «موسیو ابراهیم» را آفریده است. اشمیت آثار خود را با زبانی ساده و روان می‌نگارد و به مضامینی از جمله زندگی و مرگ، راستی و دروغ، عشق و تنفر و امید توجه ویژه دارد. او تلاش می‌کند مفاهیمی جاودانه را در داستان‌‎هایی عمیق به مخاطب عرضه کند و خواننده‌اش را از این طریق به فکر فرو ببرد. یکی از آثار اشمیت، کتاب زیباترین کتاب دنیا (The Most Beautiful Book in the World) است که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه او را دربردارد.

زیباترین کتاب دنیا، شامل هشت داستان کوتاه است. داستان‌های هوشمندانه و تأثیرگذار اشمیت در این کتاب قصد دارند تا این نکته را برای خوانندگان روشن کنند که خوشبختی، در اکثر اوقات، پیش چشم ماست و ما ممکن است نسبت به آن کور باشیم. عنوان داستان‌های این کتاب عبارت‌اند از: واندا وینی‌پگ، یک روز خوب بارانی، مزاحم، نقاشی کپی، همه‌ی اسباب‌ خوشبختی، پرنسس پابرهنه، اودت تولموند و زیباترین کتاب دنیا.

برای نمونه می‌توانیم به داستان یک روز خوب بارانی نگاهی بیندازیم: اریک امانوئل اشمیت در این داستان، قصه‌ی زنی را روایت می‌کند که از کودکی با دختران دیگر متفاوت بوده. روحیه‌ی کمال‌گرا و آرمان‌طلب او از کودکی بالیده است و موجب شده با هیچ‌مردی نتواند کنار بیاید. او می‌خواهد دو روحیه‌ی آرمان‌گرایی و خوش‌بینی را به موازات هم پیش ببرد و نمی‌تواند. زن بالاخره با مردی آشنا می‌شود که عاشق اوست. او به واسطه‌ی خوش‌بینی و روحیات واقع‌گرایانه‌ی مرد، کم‌کم تلاش می‌کند روحیات پیشین خود را سرکوب کند و روانی جدید برای خود بسازد. زن در آغاز این داستان خوشبختی را در دنیای آرمانی‌اش می‌بیند، در حالی که مرد خوشبختی را در دنیای واقعی پی گرفته است. این قصه سرگذشت تطور روحی یک زن به واسطه‌ی عشق به همسرش را روایت می‌کند. زبان روایت داستان یک روز خوب بارانی، زبانی ساده و گزارش‌گونه است و به همین جهت گویی گزارشی واقع‌گرایانه و بیرونی از تحولات روحی و سیر زندگی یک زوج است که به سوی تکامل پیش می‌روند.

معرفی و دانلود کتاب زیباترین کتاب دنیا

شخصیت‌های عجیب و تأثیرگذار داستان‌های این کتاب، در فرآیند جست‌وجوی عشق، شادی و خوشبختی به تصویر کشیده شده‌اند. جست‌وخیز این شخصیت‌ها در جست‌وجوی سعادت، به همراه سبک جذاب داستان‌نویسی اریک امانوئل اشمیت، خواننده را اسیر روایت‌های این کتاب خواهد کرد. این هشت داستان به خوبی می‌توانند نماینده‌ی سبک ارزشمند و خلاق اشمیت باشند.

اشمیت در هر هشت داستان، یک شخصیت زن را آفریده است که داستان بر محوریت او می‌چرخد. به عبارتی می‌توان گفت داستان‌های این کتاب پرتره‌هایی از زندگی هشت زن هستند که در برابر دیدگان خواننده می‌درخشند. داستان‌های او حساسیتی عجیب، هوشمندانه، فمنیستی و اصالتاً فرانسوی را در خود دارند.

کتاب زیباترین کتاب دنیا اثر اریک امانوئل اشمیت توسط پروانه عزیزی ترجمه شده و در انتشارات دیدآور به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب زیباترین کتاب دنیا

  • زیباترین کتاب دنیا به همان اندازه که هوشمندانه است، تأثیرگذار هم هست. هشت داستان آن، تمثیلی از آینده‌ای رستگارانه هستند. حقیقت و زیبایی در اینجا با تمام زیبایی‌های بصری و قدرت یک اثر ادبی بزرگ، گرد هم آمده‌اند. (مجله‌ی لیر فرانسه)
  • اریک امانوئل اشمیت در این کتاب، داستان‌نویسی است که استعداد روایت کردن داستان‌های به ظاهر ساده‌ای را دارد، که هرکدام حاکی از فلسفه‌ی زندگی است. او زندگی هشت زن را در هشت پرتره به تصویر کشیده است و در هر داستان با ایجاد تعلیقی تأمل‌برانگیز، پایانی خوش و لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد. (La Libre Belgique)

کتاب زیباترین کتاب دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌ کوتاه، خصوصاً داستان‌های واقع‌گرا و ادبیات معاصر، مناسب است.

در بخشی از کتاب زیباترین کتاب دنیا می‌خوانیم

هلن یادش نمی‌آمد هرگز یک لحظه‌ی ناب را تجربه کرده باشد. در بچگی، بیش‌تر اوقات والدینش را با رفتارش متعجب می‌کرد مدام اتاقش را مرتب می‌کرد، به محض این‌که کوچک‌ترین لکه‌ای روی لباس‌هایش می‌افتاد، آن‌ها را عوض می‌کرد، موهایش را آن قدر می‌بافت تا هر دو طرف بی‌کم‌وکاست یک شکل شود؛ وقتی او را بردند تا دریاچه‌ی قو را ببیند، از ترس به خود لرزید، چون فقط او متوجه شد که در چیدمان بالرین‌ها هیچ نظمی وجود نداشت، و دامن‌های باله هماهنگ باهم پایین نمی‌آمد و اینکه همیشه یک بالرین، که همیشه هم یک نفر خاص نبود، هماهنگی رقص را به‌ هم می‌زد. در مدرسه از وسایلش خوب مراقبت می‌کرد، و اگر بر حسب تصادف، یکی از بچه‌های دست‌وپاچلفتی کتابش را درب و داغان به او برمی‌گرداند، می‌زد زیر گریه و پس از آن در ضمیر خودآگاهش از این‌که اعتمادش به آدم‌ها سلب شده احساس ناامیدی می‌کرد. در نوجوانی وقتی متوجه شد سینه‌هایش، که به گفته‌ی خیلی‌ها قشنگ بود، کاملاً یکی نیستند و سایز یک پایش و دیگری است و قدش با همه‌ی تلاشی که کرده بیشتر از صدوهفتادویک سانتی‌متر و چند میلی‌متر نشده آخر این مدلی هم قد می‌دهند؟ نتیجه گرفت که طبیعت هم بهتر از انسان نیست. در جوانی تفننی به مطالعه‌ی حقوق پرداخت، مخصوصاً به سخنرانی می‌رفت برای این‌که مردی را برای خودش پیدا کند.

هیچ‌کدام از زنان جوان به‌اندازه‌ی هلن سَر و سِر عاشقانه نداشتند. کسانی که تا حدودی ماجراهایی شبیه او داشتند به دلیل اشتهای زیاد یا بی‌ثباتی ذهنی عاشق دورشان می‌پلکید؛ اما درمورد هلن این موضوع به دلیل آرمان‌گرایی بود. هر پسر جدید انگار همانی بود که باید؛ در شادی حیرت‌آور ملاقات‌ها و هیجان اولین ارتباطشان، ویژگی‌هایی را به او نسبت ‌می‌داد که آرزویش را داشت؛ چند روز و چند شب بعد، که خیال‌های واهی رنگ ‌می‌باخت و طرف به خودِ واقعی‌اش برمی‌گشت، با همان ولعی که مجذوب او شده بود رهایش می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

واندا وینی‌پِگ
یک روز خوب بارانی
مزاحم
نقاشی کپی
همه‌ی اسباب خوشبختی
پرنسس پابرهنه
اودت تولموند
زیباترین کتاب دنیا
پی‌گفتار
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیباترین کتاب دنیا
نویسنده
مترجمپروانه عزیزی
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-104-169-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیباترین کتاب دنیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زیباترین کتاب دنیا

برای دریافت کتاب زیباترین کتاب دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.