معرفی و دانلود کتاب روانشناسی موسیقی

عکس جلد کتاب روانشناسی موسیقی
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی موسیقی

کتاب روان شناسی موسیقی نوشته‌ی سوزان هلم، کتابی است که موسیقی، اهمیت و کارکردهای آن و تاثیر آن بر روان ما را به شکلی کاملاً علمی و نظری به بحث می‌گذارد. این کتاب که برای پژوهشگران حوزه‌ی روانشناسی و افراد عادی، هر دو، جذاب و خواندنی است، موسیقی را از نظر عصب‌شناختی و تاثیر آن بر عملکرد ذهنی انسان واکاوی می‌کند و می‌تواند مرجعی خوب برای تحقیقات بیشتر در این زمینه باشد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی موسیقی

موسیقی چیست؟ چه چیزی موسیقی را تعریف می‌کند؟ چه می‌شود که از یک نوع موسیقی خوشمان می‌آید و از دیگری نه؟ موسیقی چه تأثیری بر ذهن ما می‌گذارد؟ آیا موسیقی می‌تواند رفتار ما را جهت دهد؟ آیا موسیقی می‌تواند بر یک گروه کوچک، بر جامعه‌ای بزرگ یا حتی در سطح بین‌المللی بر مردم تاثیری عمیق بگذارد؟ موسیقی با مغز ما چه می‌کند؟ آیا یادگیری موسیقی می‌تواند بر هوش ما اثرگذار باشد؟ بر روابطمان چطور؟ آیا حرفه‌ای شدن در موسیقی بیشتر به تلاش ما وابسته است یا به استعداد ذاتی‌مان؟ اگر شما هم چنین سؤالاتی در سر دارید، باید کتاب روانشناسی موسیقی (Psychology of Music) نوشته‌ی سوزان هلم (Susan Hallam) را بخوانید.

کتاب روانشناسی موسیقی یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی روانشناسی همه‌چیز انتشارات راتلج است که تا کنون 47 جلد از آن به چاپ رسیده. این کتاب تازه‌ترین یافته‌های علمی حوزه‌ی روانشناسی موسیقی را در خود جای داده و برای روانشناسان، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌ی روانشناسی و همچنین کسانی که با موسیقی سروکار دارند بسیار خواندنی است. این اثر همچنین در عین علمی بودن و بررسی موضوعات با دیدگاه نظری و تجربی، به قدری روان و ساده نوشته شده است که خوانندگان کنجکاو دیگر هم، از خواندنش لذت خواهند برد و اطلاعات زیادی در این حوزه، به دست خواهند آورد که قطعا در زندگی‌شان اثرگذار است.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی موسیقی

کتاب روانشناسی موسیقی ابتدا درباره‌ی چیستی موسیقی و تعریف آن در فرهنگ‌های مختلف نکات خوبی ارائه می‌دهد و سپس به اهمیت و کارکرد آن در جوامع می‌پردازد. سوزان هلم در بخش بعدی، به کارکرد مغز در زمینه‌ی پردازش موسیقی اشاره می‌کند. در این بخش ما متوجه می‌شویم که چگونه موسیقی را ادراک می‌کنیم، به خاطر می‌سپاریم و... در بخش‌های بعدی چگونگی پرورش دائمی مهارت‌های موسیقی، فواید موسیقی در زندگی روزمره‌ و سلامت ما، استعداد و توانمندی در موسیقی، مهارت‌های تخصصی موسیقی، تاثیر موسیقی بر عملکرد مغز ما و... بررسی می‌شود. پس از هر بخش، فهرست منابع و یادداشت‌ها قرار دارد که می‌توانی با رجوع به آن‌ها درباره‌ی مطالب ارائه شده، اطلاعات بیشتری کسب کرد.

کتاب روانشناسی موسیقی را سهند سلطان‌دوست ترجمه و انتشارات ققنوس چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه روانشناسی همه چیز

مجموعه‌ی روانشناسی همه چیز انتشارات راتلج، شامل 47 کتاب است که موضوعات مختلف را از منظر روانشناسی به صورت نظری بررسی می‌کند. این کتاب‌ها، موضوعات بسیار جالبی از دنیای امروز را مورد مطالعه قرار می‌دهند؛ از فضای مجازی و هوش مصنوعی تا موسیقی، باغبانی، اجرا، رژیم گرفتن و.... این کتاب‌ها توسط دانشمندان مطرح حوزه‌ی روانشناسی، که سال‌های سال از فعالیت خود را صرف مطالعه‌ی موضوع خاص کتاب کرده‌اند نوشته شده است و اطلاعاتی بسیار به‌روز و کامل در زمینه‌ی ویژه‌ی خود به دست می‌دهند. انتشارات ققنوس تاکنون، دو عنوان روانشناسی موسیقی و روانشناسی هنر را از این مجموعه ترجمه و چاپ کرده است.

کتاب روانشناسی موسیقی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روانشناسی موسیقی برای پژوهشگران و دانشجویان روانشناسی، علاقه‌مندان به موسیقی و روانشناسی و همین‌طور دنبال‌کنندگان حوزه‌ی موسیقی‌درمانی مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب روانشناسی موسیقی می‌خوانیم

گرچه ممکن است گوش دادن را فعالیتى متمرکز به قصد تقویت فهم و درک ارزش موسیقایى در نظر بگیریم، اما در عمل شاید بنا به مجموعه‌اى از دلایل موسیقى گوش کنیم. این بدان معنا نیست که با توجه تمام گوش نمى‌دهیم. امروزه مى‌توانیم از موسیقى براى تأثیرگذارى بر خلق‌وخو، برانگیختگى و احساسات خود استفاده کنیم و محیط‌هایى به وجود بیاوریم که مى‌توانند شیوه‌هاى احساس و رفتار افراد دیگر را تحت تأثیر قرار دهند. مى‌توانیم از موسیقى، در کنار چیزهاى دیگر، براى کاهش اضطراب، غلبه بر عواطف قوى، ایجاد روحیه مناسب براى رفتن به مهمانى، یادآورى خاطرات یا تحریک تمرکز، و در مجموع براى افزایش رضایت خاطر خود استفاده کنیم. موسیقى همچنین مى‌تواند پشتیبان روشى باشد که خود را مى‌شناسانیم و رشد خود را در مقام نوع بشر ارتقا مى‌دهیم.

وقتى نوجوانیم معمولاً خیلى زیاد موسیقى گوش مى‌کنیم. این امر به گذران زمان، رفع کسالت، تسکین تنش و پرت کردن حواس از نگرانى‌ها کمک مى‌کند. گاهى نوجوانان از موسیقى همچون وسیله‌اى براى ابراز خشم استفاده مى‌کنند، به این ترتیب که با عصبانیت به اتاق خوابشان مى‌روند و صداى موسیقى خود را براى بروز احساساتشان بلند مى‌کنند. یکى از کارکردهاى موسیقى براى نوجوانان هویت‌سازى و منتقل کردن آن هویت است. جوانان مایل‌اند با کسانى که ذائقه موسیقایى مشابه دارند دوست شوند. نوجوانان با روى آوردن به مقایسه‌هاى اجتماعى قادرند از گروه همتایانشان تصویر مثبت‌ترى نسبت به دیگر گروه‌هاى شبکه خود ارائه دهند و بنابراین مى‌توانند ارزیابى‌هاى مثبت از خود را حفظ کنند. موسیقى این روند را تسهیل مى‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
1. موسیقى، اهمیت و کارکردهاى آن
2. پردازش موسیقى
3. پرورش همیشگى مهارت‌هاى عمومى موسیقایى
4. موسیقى در زندگى روزمره
5. فواید موسیقى براى سلامت و رضایت خاطر
6. مسائل مربوط به توانایى موسیقایى
7. پرورش مهارت‌هاى تخصصى موسیقایى
8. فواید موسیقى براى عملکرد فکرى
براى مطالعه‌ی بیشتر
واژه‌نامه‌ی انگلیسى به فارسى
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی موسیقی
نویسنده
مترجمسهند سلطان دوست
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-04-0489-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب‌های روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی موسیقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی موسیقی

برای دریافت کتاب روانشناسی موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.