معرفی و دانلود کتاب رام کردن ذهن سرکش

عکس جلد کتاب رام کردن ذهن سرکش
قیمت:
۲۸۵۰۰ ۱۴,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رام کردن ذهن سرکش

مغز انسان ساختار پیچیده‌ای دارد و به این سادگی‌ها نمی‌شود از پس تحلیل برخی از رفتارهای مغز برآمد. کتاب رام کردن ذهن سرکش نوشته‌ی فیث جی. هارپر تحلیل عملکرد مغز را به زبانی ساده انجام داده و مخاطب را در جهت آشنایی با واکنش مغز پس از تروما آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب رام کردن ذهن سرکش

تصمیم‌های کوچک در زندگی هر انسان حاصل آنالیز کردن برخی از اطلاعات است که مکانیزم مغز وظیفه دارد این تحلیل دقیق را انجام بدهد. تمامی کارهای روزانه‌ی ما تحت نظارت دقیق عناصری قرار دارند که شاید در طول عمر هیچ‌وقت تصویری از آن‌ها را نبینیم. کتاب رام کردن ذهن سرکش (Unfu** Your Brain) نوشته‌ی فیث جی. هارپر (Faith G Harper) در تلاش است تصویری روشن و واضح از ساختمان مغز انسان ارائه کند. البته فیث جی. هارپر در این کتاب به‌دنبال تشریح تخصصی و پزشکیِ اعضای بدن نیست. او بیش از هر چیز مسائل روحی و تصمیم‌گیری‌های حسی انسان را مدنظر دارد.

معرفی و دانلود کتاب رام کردن ذهن سرکش

در دنیای کنونی با پیشرفت دستگاه‌های مکانیکی و تبدیل‌شدن انسان به نیروی کار، برطرف کردن مسائل روحی یا پیدا کردن روش‌های نوین برای ریشه‌یابی این مسائل اهیمت دوچندانی یافته است. برخی از مشکلات روحی به شکل موقتی و به‌دلیل رخدادهای غیرمنتظره به‌وجود می‌آیند و یافتن راه چاره برای اینگونه مشکلات چندان کار سختی نیست. وقتی که انسان دچار تروما می‌شود، گذر کردن از موانع روحی نیازمند حضور روان‌کاو و یا متخصصی است که نسبت به این عارضه آگاهی کامل داشته باشد. کتاب رام کردن ذهن سرکش با نگاهی به مفاهیم اولیه‌ی تروما و ریشه‌یابی این مشکل، راهکارهایی را برای درمان آن را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

تروما در علوم پزشکی به معنای زخم یا بروز یک عارضه است. زمانی که این واژه به حوزه‌ی روانشناسی و روانپزشکی وارد می‌شود،‌ به‌عنوان یک زخم یا آسیب روانی درنظر گرفته می‌شود که در اثر برخورد انسان با اتفاقات تلخ یا رویدادهای شوک‌برانگیز خودش را نشان می‌دهد. این بیماری بسته به اینکه میزان خسارت روحی در مغز تا چه اندازه باشد، عوارض گوناگونی را به همراه دارد. ممکن است شخصی از مرگ دوست نزدیک خود یا یکی از اعضای خانواده‌اش چنان دچار ضربه‌ی روحی شود که اطرافیانش تغییر محسوسی در رفتار او احساس کنند و در برخی موارد غم از دست دادن همراهان دوست‌داشتنی زندگی تا مدت‌ها از ذهن انسان بیرون نمی‌رود. در این حالت نوعی ترومای خفیف به سراغ شخص آمده و برخی از رفتارهای مغز او را از کنترل خارج می‌کند. فیث جی. هارپر در کتاب رام کردن ذهن سرکش برخی از انواع تروما را ارزیابی کرده و این عارضه‌ را به چند دسته تقسیم‌بندی می‌کند.

پس از آنکه مخاطب تا حدی با تروما، معنا و انواع آن آشنا شد، فیث جی. هارپر تلاش می‌کند روش‌های کاربردی را به صورت خلاصه بیان کند که افراد درگیر با این مشکل روحی با آگاهی نسبی از تروما مهارت کشف این بیماری و تونایی برخورد با اثرات آن را داشته باشند. نویسنده‌ی کتاب رام کردن ذهن سرکش با ترسیم مختصات مغز و عملکرد عناصر اساسی این عضو حیاتی بدن، موارد مختلف را بررسی کرده و با طراحی یک نمودار دقیق تاثیرات بیرونی را که عملکرد مغز انسان را متاثر می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

فیث جی. هارپر در کتاب رام کردن ذهن سرکش سعی دارد مفاهیم را تا جای ممکن از ابهام خارج کرده و مخاطب را با مطالب کاربردی مواجه کند. او ضمن تشریح دقیق رابطه‌ی مغز و رفتار انسان در مواقع حساس، داستان زندگی آدم‌ها را با مثال‌های باورپذیر تعریف می‌کند و از آسیب‌های روحی می‌گوید که ممکن است همه‌ی ما در لحظه‌های مختلف زندگی با آن روبه‌رو شده باشیم. فیث جی. هارپر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها را بسیار مهم می‌داند و معتقد است توانایی هر انسان در برخورد با مشکلات جدیِ زندگی‌اش در گرو آرامشی است که از دانش او نسب به عملکرد مغز ریشه می‌گیرد.

کتاب رام کردن ذهن سرکش یکی از منابع مفید در جهت شناسایی عملکرد مغز و همین‌طور آگاهی از انواع تروماست. فیث جی. هارپر ذهن مخاطب کتاب را به سمت این موضوع معطوف می‌سازد که در تشخیص تروما باید دقت کافی را داشت و در تحلیل عناصر مغز به رویدادهای تلخ بهتر آن است که به تحلیلی جامع از کاربرد این عناصر رجوع شود. در این کتاب علاوه‌بر بررسی مسائل روحی انسان، نمودارها و تصاویر دقیقی به چشم می‌خورد که ارتباط مخاطب را با موضوع کتاب آسان می‌کند.

هدف فیث جی. هارپر از تشریح موضوع کتاب رام کردن ذهن سرکش با ترسیم نمودارها، فقط جذب کردن کارشناسان روان‌کاوی و روان‌شناسی نیست. او می‌کوشد تمامی افراد جامعه را به آشنایی با تروما و عملکرد خودخواسته‌ی مغز دعوت کند. این نویسنده در ادامه‌ی مباحث کتاب درباره‌ی عملکرد ناگهانی مغز در برخی از مواقع سخن می‌گوید. او توضیح می‌دهد که برخی از واکنش‌ها و انتخاب‌های مغز به صورت خودکار صورت می‌گیرند و ممکن است ما را غافلگیر کنند. این رفتار مغز انسان به شکلی متناقض خودنمایی می‌کند. مثلا وقتی که ما به خاطره‌ای شیرین می‌اندیشیم، مغز ما به صورت ناگهانی حسی از ناراحتی را دنبال می‌کند یا زمانی‌که در حین انجام کارهای روزانه هستیم، واکنش مغز به انتخاب ما با تردید و ناامیدی همراه می‌شود. این رفتار مغز ممکن است فعالیت‌ها و احساسات ما را با اختلال مواجه کند.

فیث جی. هارپر در کتاب رام کردن ذهن سرکش تصمیم‌های ناگهانی مغز انسان را مورد ارزیابی قرار داده و با ارائه‌ی راهکاری نوین مخاطب را برای کسب مهارت‌های روحی در مواقع حساس زندگی آماده می‌کند. ازاین‌رو مطالعه‌ی کتاب با لذت کشف درونیات از زاویه‌ای دیگر همراه خواهد بود که این ویژگی باعث همراهی مخاطب با مطالب کتاب و شرکت در روند تحلیل و بررسی مورد نظر نویسنده می‌شود.

کتاب رام کردن ذهن سرکش نوشته‌ی فیث جی. هارپر با ترجمه‌ی مطهره ابراهیم زاده توسط انتشارات نگاه آشنا منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب رام کردن ذهن سرکش

شیوه‌ی نگارش دکتر هارپر نظرم را جلب کرد. بارها به‌خنده افتادم و درعین‌حال از موضوعات تخصصی درباره‌ی علوم اعصاب بهره بردم. (Allen Novian)

کتاب رام کردن ذهن سرکش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث حوزه‌ی روان‌شناسی و کتاب‌های موفقیت مناسب است. همینطور چنانچه تجربه‌ی ترومای روحی را از سرگذرانده‌اید، می‌توانید به کمک مطالب این کتاب دوباره در مسیر سلامت روان و بهبودی روحی حرکت کنید.

در بخشی از کتاب رام کردن ذهن سرکش می‌خوانیم

به آخرین باری که مضطرب شده‌­اید فکر کنید و با هر یک از حروف الفبا یادداشتی درباره‌ی آن بنویسید. در الگوی سلیگمن که بر اساس حروف الفبای زبان انگلیسی است حرف اول برای کلمه­‌ای به معنای سختی یا مصیبت است. چه اتفاقی افتاده که اضطراب شما را تحریک کرده است؟ برای حرف دوم کلمه باور در نظر گرفته‌ شده است. چه اعتقادی به اتفاقی که افتاده دارید؟ صادق باشید، اگر اضطرابتان خیلی تحریک می­شود، احتمالاً مدام در ذهنتان به چیزی خاص فکر می­‌کنید. کلمه‌ی بعدی نتیجه است. سلیگمن از شما می‌­خواهد درباره‌ی اینکه چگونه به شرایط و باورهایتان واکنش نشان داده‌­اید فکر کنید.

کلمه‌ی بعدی بحث‌وجدل است. این همان قسمتی است که شما با افکار منفی­‌ای که ذهنتان ساخته و تمرکز شما را به سمت دیگری جلب کرده مشاجره می­‌کنید. مغز داستان‌سرا را به­‌خاطر دارید؟ در عوض داستان دیگری را بسازید. و کلمه‌ی آخر هم انرژی سازی است. نتیجه‌ی تمرکز بر روی روش دیگری برای عکس­‌العمل چه بود؟ حتی اگر هنوز هم به‌شدت مضطرب بودید، آیا توانستید شرایط را بهتر از گذشته مدیریت کنید؟ باگذشت زمان و انجام این کار، آیا متوجه شدید که اضطرابتان دارد کمتر می‌­شود؟

برای شروع فقط با سه حرف اول الفبا شروع کنید. به عقب فکر کنید و به دنبال نشانه­‌های بدبینی و منفی­‌بافی باشید. آیا بیشتر ازآنچه توقع داشتید به خودتان آسیب رسانده‌­اید؟ چند روز صبر کنید و بعد لیست را کامل کنید. این کار سخت­‌تر می­‌شود؛ چون با این فعالیت به صورتی فعال بدبینی­تان را به چالش می‌کشید و به خودتان یاد می‌دهید که چگونه خوش‌بینی را جایگزین آن کنید. اما از پس این کار برمی­‌آیید. به تمرین کردن ادامه بدهید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مغز شما در حالت تروما این‌گونه است
1: مغز چگونه به فنا می‌رود؟
2: تروما چگونه مغز را تغییر می‌دهد
3: ذهنتان را رام کنید
4: بهبود یافتن: مغزتان را بازآموزی کنید
5: دریافت کمک (حرفه‌ای): گزینه‌های درمان
بخش دوم: مغز شما در طول زندگی این‌گونه است
6: اضطراب
7: خشم
8: اعتیاد
9: افسردگی
10: اهمیت احترام به غم و اندوه
نتیجه‌گیری: حالت عادی جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رام کردن ذهن سرکش
نویسنده
مترجممطهره ابراهیم زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-7701-62-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۵۰۰ ۱۴,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رام کردن ذهن سرکش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رام کردن ذهن سرکش

برای دریافت کتاب رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.