معرفی و دانلود کتاب دریاچه

عکس جلد کتاب دریاچه
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دریاچه

کتاب دریاچه رمانی جاسوسی به سبک نوآر به قلم نویسنده‌ی مشهور فرانسوی ژان اشنوز است. این رمان، ماجرای پیچیده‌ای را از دوران جنگ سرد روایت می‌کند و از آن‌جا آغاز می‌شود که ویتو پیرانز برای عملیاتی سری، به دنبال شوپن، یک مأمور مخفی باتجربه و سرسخت می‌افتد. آن‌ها هر چه بیشتر در میان ماجراهای عجیب رمان به پیش رانده می‌شوند، بیشتر در مرداب حیله‌ها و دسیسه‌ها فرو می‌روند و به نابودی نزدیک‌تر می‌شوند.

درباره‌ی کتاب دریاچه

دوران جنگ سرد را، همه با رمان‌ها و فیلم‌های جاسوسی و معمایی می‌شناسیم. دوره‌ای که جاسوس‌های دو جانبه دسیسه می‌چیدند، ابرقدرت‌ها در همه‌ جای اروپا و آمریکا، در وضعیت سیاسی ناپایداری بودند و می‌توانستی به هر کسی شک مأمور مخفی بودن ببری. چه دستمایه‌های خوبی برای داستان‌های پرفراز و نشیب و مهیجی که نفس را در سینه حبس می‌کند. اتفاقات رمان دریاچه (Lac) نوشته‌ی ژان اشنوز (Jean Echenoz) هم در همین دوران رخ می‌‌دهد و حول همین ماجراها می‌چرخد اما تفاوت‌هایی اساسی در نوع پرداخت این رمان خارجی وجود دارد که آن را از باقی رمان‌های معمایی و جاسوسی جدا می‌کند. سبک اشنوز، که یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان فرانسوی در قرن بیستم است، با نوعی پارودی همراه است که در لفافه، همه‌ی آن بالا و پایین‌ها، ترس و اضطراب‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها در آن زمان را، به ریشخند می‌گیرد و پوچ و توخالی بودن اهداف و تلاش‌های آدم‌هایی که بی‌دلیل خود را وقف رقابت‌های سیاسی بی‌پایه کرده بودند، نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب دریاچه

در ابتدای داستان معمایی دریاچه، با ویتو پیرانز آشنا می‌شویم، مردی که هیچگاه نمی‌دانسته دوست دارد چه کار کند. او همیشه دور خودش چرخ می‌زده و دنبال شغل مناسبی می‌گشته است اما با رفتن عشقش، چنان درمانده شده که به شغل بخور و نمیری تن داده؛ او باید آدم‌ها را تعقیب کند و گزارش کارهایشان را به رؤسایش بدهد. این بار، او به دستور سرهنگ سک، شوپن را تعقیب می‌کند، یک مأمور مخفی سرسخت و کهنه‌کار که در لباس فردی عادی، به فعالیت مشغول است. با ادامه‌ی ماجرا، شخصیت‌های دیگری هم به داستان اضافه می‌شوند که هر کدام تکه‌ای از این پازل پیچیده را تکمیل می‌کنند.

شخصیت‌های کتاب دریاچه، درست مثل باقی شخصیت‌هایی که ژان اشنوز می‌سازد، عجیب، خاص، به یاد ماندنی و بسیار عمیق و پیچیده‌اند. اتفاقات نیز، در عین درست بودن و جایگیری در طرحی بی‌عیب و نقص، بسیار شوکه ‌کننده و دور از ذهن به نظر می‌آیند. زبان و توصیفات کتاب دریاچه شما را به یاد رمان‌های کلاسیک می‌اندازد اما مطمئنا با اثری پست مدرن روبرو هستید که خلاف جهت اکثر رمان‌های ماجراجویانه و جاسوسی که تا به حال خوانده‌اید، حرکت می‌کند و به وجدتان می‌آورد.

کتاب دریاچه را پویان غفاری، با وفاداری به متن و زبان اصلی، ترجمه کرده است و انتشارات افراز آن را به چاپ رسانده.

کتاب دریاچه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دریاچه برای علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی معمایی و جاسوسی جالب است.

در بخشی از کتاب دریاچه می‌خوانیم

در همان روز و همان ساعتی که شوپن داشت پوست موزش را می‌کند فردریک جوان دوباره به‌طرف خیابان رم رفت، با صورتی اصلاح شده، حتا تروتمیزتر از پریشب و بوی تند عطر بعد از اصلاحش مثل دماغه‌ی کشتی هوا را می‌شکافت. بعد از این‌که دو بار زنگ زد سوزی در را باز کرد: پا برهنه بود و حوله‌ی پالتویی قرمزی را محکم دور خودش پیچیده بود و درحالی‌که یک دستش روی دستگیره‌ی در بود با دست دیگرش حوله‌ی زرد کوچکی را روی موهایش نگه داشته بود.

او مرد جوان را به‌داخل راهنمایی کرد و همان‌طور که با حواس‌پرتی غرولند می‌کرد دوباره به حمام رفت. پولیور خاکی‌رنگش را با یک شلوار کوتاه پوشید و چکمه‌های ساق‌بلند صورتی‌رنگی را که تا بالای زانویش می‌آمد به‌پا کرد و دو حلقه‌ی سبز قطور را به‌گوش‌هایش آویزان کرد. به آشپزخانه که برگشت سکوت همه‌جا را فرا گرفته بود، جیم به گوشه‌ای خزیده بود و از بوی بد عطری که در هوا پیچیده بود به‌شکل مضحکی پیف‌پیف می‌کرد. فردریک هم بعد از چند تلاش بیهوده برای ارتباط برقرار کردن با جیم تسلیم شده بود و تلویزیون را با صدای بسته تماشا می‌کرد: یک خانم هواشناس با موهای خرمایی لب‌هایش را تکان می‌داد.

مرد جوان همین‌که چشمش به سوزی افتاد گفت: «باید زود برویم.» سوزی همان‌طور که زیرچشمی جیم را می‌پایید با لحنی ملایم و حالتی محتاطانه گفت: «یک‌کم صبر کنید. همین ‌الان.» بعد توی ظرف غذای جیم کمی برشتوک ریخت. جیم که برنامه‌ی تلویزیونی موردعلاقه‌اش را از تلویزیون دیده بود ناگهان از روی صندلی‌اش جستی زد و به‌طرف تلویزیون رفت. سوزی اعتراض کرد: «نه جیم. وقت نداریم.» جیم اطمینان داد: «یک‌کم. فقط یک ذره.» و ناگهان صدای تلویزیون را بیش از اندازه زیاد کرد: و پدر و مادرت چه شغلی دارند، فابین؟ خب پدرم سرکارگر است و مادرم خانه دار. معرکه است فابین، فوق‌العاده است،

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دریاچه
نویسنده
مترجمپویان غفاری
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-243-872-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دریاچه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دریاچه

برای دریافت کتاب دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.