معرفی و دانلود کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

عکس جلد کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities) نوشته‌ی نویسنده‌ی پرآوازه‌ی عصر ویکتوریایی، چارلز دیکنز است. این کتاب برای اولین بار در سال 1859 منتشر شده است. این کتاب، داستان دو شهر لندن و پاریس را قبل و در طول انقلاب فرانسه، روایت می‌کنند و در حین پرداختن به آن دوران و متعاقب آن آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی‌اش، از مفاهیمی، همچون عشق و فداکاری و رستگاری سخن می‌گوید. این کتاب در کنار شازده کوچولو، پرفروش‌ترین کتاب تک‌جلدی در تاریخ ادبیات می‌باشد.

درباره‌ی کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)، روایت لندن و پاریس است و شخصیت‌هایی که پیش از انقلاب فرانسه و در طی آن، در این دو شهر ساکنند. چارلز دیکنز ( Charles Dickens) رمان را با جمله‌ی معروف و به یادماندنی «بهترین روزگار و بدترین ایام بود» آغاز می‌کند و از همان خطوط ابتدایی می‌کوشد تا زمینه را برای شرح شرایط متفاوت و متضاد لندن و پاریس فراهم کند. این کتاب، داستان زندگی چندین شخصیت را روایت کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد و به شکلی کاملا هنرمندانه سرنوشت آن‌ها را به یکدیگر گره می‌زد.

لوسی دختر جوانی است که به سبب زندانی بودن پدرش به خاطر مسائل سیاسی، سال‌هاست از او دور مانده و نزد دوست پدرش جارویس زندگی می‌کند. پس از مدتی، با انقلاب فرانسه، پدرش پس از 18 سال از زندان رهایی می‌یابد و لوسی تصمیم می‌گیرد به سراغ پدرش برود؛ اما شرایط پدرش اصلا به آن شکلی که او تصورش را می‌کرد، شبیه نیست. پدرش در فلاکت تمام و در وضعیت اسفناکی در یک اتاق زیر شیروانی روزگار می‌گذراند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که با یکدیگر به لندن بروند و همین تصمیمشان سبب می‌شود تا لوسی در طی عزیمتش به لندن با عشق زندگی‌اش چارلز دارنی آشنا شود.

چارلز دارنی اشراف‌زاده‌ای فرانسوی است که از امتیاز و ثروت خانواده‌ی خود می‌گذرد و در طی انقلاب فرانسه، در جایگاه یک معلم زبان وارد انگلستان می‌شود اما شانس با او یار نیست و در انگلستان هم، به جرم خیانت به کشور، دستگیر می‌شود!

دیگر شخصیت کلیدی داستان، سیدنی کارتون است، وکیلی فراری که روزگار تلخ و سیاهی را پشت سر گذاشته و او نیز طی داستان به لوسی علاقه‌مند می‌شود. همین مثلث عشقی بین لوسی، چارلز و سیدنی زمینه‌ساز اتفاقات کتاب داستان دو شهر و تغییر درونی شخصیت‌ها می‌شود. سبک نوشتاری دیکنز و توصیفات روشن و واضح او، یکی از نقاط قوت این رمان است و سبب به وجود آمدن صحنه‌هایی ماندگار و به یادماندنی شده است.

این رمان از مفاهیمی همچون عشق و فداکاری سخن می‌گوید و نشان می‌دهد چطور عشق شخصیتی سیاه و خودخواه را به فردی فداکار تبدیل می‌کند و او را به رستگاری می‌رساند. این کتاب با زبان داستان، به نقد اختلاف طبقاتی در آن زمان می‌پردازد و از نابرابری‌ها و ناعدالتی‌ها می‌نویسد.

رمان پیشِ رو شاهکاری جاودانه است که حتی پس از گذشت سال‌های طولانی از انتشار آن، هنوز پرطرفدار و خواندنی است. کتاب داستان دو شهر توسط رویا میرزایی، به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات گویش نو، به چاپ رسیده است. از نکات جالب این کتاب دو زبانه بودن آن است که سبب می‌شود مخاطب هم با سبک قلم و فرم نوشتاری نویسنده به طور مستقیم آشنا شود و هم با تطابق دادن دو متن با یک دیگر سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهد.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

این کتاب مرجعی محبوب برای اقتباسات سینمایی و فرهنگی در یک قرن اخیر است که به ترتیب در سال‌های 1911 به کارگردانی والتر کورتنی رودن، ، 1922 به کارگردانی فرانک لوید، 1935 به کارگردانی جک کانوی، 1958 به کارگردانی رالف توماس، 1980 به کارگردانی جیم گدارد از روی آن اقتباساتی صورت گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

  • کتاب داستان دو شهر نمایشی واضح از روزگاری آکنده از ترس و خیانت است. (Penguin Random house)
  • یک شاهکار کلاسیک شوکه‌کننده ( Barens & Nobel)
  • داستانی حماسی که در قالبی تاریخی روایت شده است. (روزنامه‌‌ی گاردین)

کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک علاقه‌مندید یا از خواندن کتاب‌هایی که تاریخ و داستان را با یکدیگر تلفیق کرده‌اند لذت می‌برید، کتاب داستان دو شهر انتخاب خوبی برای شماست. این کتاب که یکی از شاهکارهای ماندگار ادبیات است، تا‌به‌حال توانسته مخاطبان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کند.

در بخشی از کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities) می‌خوانیم

Tellson’s Bank in the City of London was an old, dark, and ugly building. It smelt of dust and old papers, and the people who worked there all seemed old and dusty, too. Outside the building sat Jerry Cruncher, who carried messages for people in the bank

بانک تِلِسون در شهر لندن ساختمانی بدمنظر، قدیمی و تاریک بود که بوی خاک و کاغذ کهنه می‌داد، کارمندانش هم باتجربه و متواضع بودند. جِری کرانچِر که پیغام‌ها را برای افراد داخل بانک می‌برد بیرون از ساختمان نشسته بود.

One morning in March 1780, Jerry had to go to the Old Bailey to collect an important message from Mr Lorry. Trials at the Old Bailey were usually for very dangerous criminals, and the prisoner that morning was a young man of about twenty-five, well dressed and quite calm.

سال 1780، در صبح یکی از روزهای ماه مارس جِری مجبور بود تا برای جمع‌آوری پیغام‌های مهم از آقای لاری به الدبیلی (old bailey) برود. دادرسی‌ها در اُلدبیلی معمولاً برای جنایتکاران خطرناک بودند و زندانی آن روز صبح مرد جوانی حدوداً بیست و پنج ساله آرام و خوش‌لباس بود.

فهرست مطالب کتاب

1) The road to Paris- 1775 / فصل اول) سال 1775 - جاده‌ای به سوی پاریس
2) A wine-shop in Paris / فصل دوم) مشروب فروشی در پاریس
3) A trial in London- 1780 / فصل سوم) سال 1780 - دادرسی در لندن
4) The Marquis of Evremonde / فصل چهارم) اشراف‌زاده مارکی تبار
5) Two men speak of love / فصل پنجم) گفت‌وگوی دو مرد درباره عشق
6) Stormy years in France / فصل ششم) سال‌های پرآشوب فرانسه
7) A call for help / فصل هفتم) درخواست کمک
8) In the hands of the citizens / فصل هشتم) در دستان شهروندان
9) The spy / فصل نهم) جاسوس
10) The secret paper / فصل دهم) کاغذ پر رمز و راز
11) Madame DefargeS revenge / فصل یازدهم) انتقام‌جویی خانم دفارژ
12) A change of clothes / فصل دوازدهم) معاوضه لباس‌ها
13) The last goodbyes / فصل سیزدهم) آخرین وداع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)
نویسنده
مترجمرویا میرزایی
ناشر چاپیانتشارات گویش نو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-92434-1-2
موضوع کتابکتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities)

برای دریافت کتاب داستان دو شهر (A Tale of two Cities) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.