معرفی و دانلود کتاب حوض کوچک، قایق کوچک

عکس جلد کتاب حوض کوچک، قایق کوچک
قیمت:
۱۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حوض کوچک، قایق کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حوض کوچک، قایق کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حوض کوچک، قایق کوچک

کتاب حوض کوچک، قایق کوچک، خواننده‌های کودک را با داستانی جذاب به دنیای خیال می‌برد و مفاهیم ارزشمندی را به آن‌ها می‌شناساند. احمدرضا احمدی، نویسنده‌ی محبوبِ ادبیات کودک و شاعر حاذق، با زبانی کودک‌پسند و خواندنی، داستانی جذاب و الهام‌بخش را در این اثر گنجانده است. کودکان 9 تا 12 ساله،‌ با مطالعه‌ی کتاب حاضر در جریان مفاهیم مهمی در زندگی قرار می‌گیرند و روحیه‌ی انسان‌دوستی در آن‌ها تقویت می‌شود.

درباره‌ی کتاب حوض کوچک، قایق کوچک

کتاب حوض کوچک، قایق کوچک، اثری خواندنی با داستانی ارزشمند در حوزه‌ی ادبیات کودک به‌حساب می‌آید. احمدرضا احمدی، نویسنده‌ی فقید،‌ به‌عنوان شخصیتی برجسته در دنیای ادبیات کودکان شناخته می‌شود. احمدی که در کنار نویسندگی، ید طولایی در شاعری داشت، با زبانی ساده و شاعرانه، دنیایی خیال‌انگیز و کودکانه را برای خوانندگان کوچک در این اثر خلق کرده است. داستان حوض کوچک، قایق کوچک، با واژه‌هایی کودک‌پسند و خوش‌خوان نگاشته شده. نویسنده ترکیبی از سادگی واژگان و عمق مفهوم را در این داستان به‌کار گرفته است. این ترکیب باعث می‌شود تا کودکان از یک طرف سرگرم شوند و از طرف دیگر درباره‌ی مفاهیمِ مهم و ارزشمند زندگی فکر کنند.

کتاب حوض کوچک، قایق کوچک، ماجرای بزرگ‌سالی را در بر گرفته که دوران کودکی خود را در این اثر روایت می‌کند. شخصیت اول داستان، در کودکی در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کرده و گاه‌و‌بیگاه، تنها می‌شده و حوصله‌اش سر می‌رفته. این شخصیت که در ابتدای داستان، نامی ندارد، خاطره‌‌ی روزهایی را در کتاب تعریف می‌کند که از پنجره، حیاط و حوض خانه‌شان را به تماشا می‌نشسته است. این حوض در چهار فصلِ سال، رنگ‌های مختلفی به‌خود می‌گرفت. در بهار، آب حوض سفید و روشن بود و در تابستان آبی می‌شد. با ریختن برگ‌های پاییزی روی آبِ‌حوض، رنگ این آب سبز می‌شد و زمستان‌ها نیز یخ یا برف، جای آب را می‌گرفت.

معرفی و دانلود کتاب حوض کوچک، قایق کوچک

داستان کتاب حوض کوچک، قایق کوچک، با سفرِ پدرِ شخصیتِ اول این اثر ادامه پیدا می‌کند. پس از مدتی، نامه‌‌ای از این پدرِ سفرکرده به دست شخصیت اول داستان می‌رسد. این نامه، قایقی کاغذی می‌شود و روی آب حوض به حرکت در می‌آید. اتفاق‌های شاعرانه و مفهومی در بخش‌های بعدی کتاب، مفاهیم ارزشمندی را به خواننده منتقل می‌سازد.

احمدرضا احمدی، توصیف‌های دقیق و شاعرانه‌ای در این اثر نگاشته تا در حین مطالعه‌، تصاویر ذهنی زیبایی در ذهن کودکان نقش ببندد. صحنه‌‌ها و اتفاق‌های این داستان نیز با توصیف‌های دقیق، توضیح داده شده‌اند. این رویکرد، دنیایی خیال‌انگیز و رنگارنگ را برای کودکان ترسیم می‌کند. در کنار متن داستان که با شناختی عمیق از دنیای کودکان نوشته شده و به‌ طور مستقیم با احساسات و تجربیات آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند، این اثر از تصویرگری‌های زیبا و تماشایی برخوردار است. تصویرهای جذاب کتاب اثر سمانه صلواتی،‌ لذت مطالعه‌‌ی داستان را برای کودکان دوچندان می‌کند.

کتاب حوض کوچک، قایق کوچک را انتشارات پرنده آبی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب حوض کوچک، قایق کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکان 9 تا 12 ساله مخاطب‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب حوض کوچک، قایق کوچک می‌خوانیم

روزی در بهار قایقم را به آب انداختم. من جوان و قوی بودم. دو تا پاروی خوب داشتم. پارو می‌زدم و می‌رفتم. تند می‌رفتم. بهار بود. در بهار آب رودخانه تند می‌گذرد. عجله دارد که زودتر به دریا برسد. آب رودخانه مرا،‌ قایق مرا و پاروهای مرا با خودش می‌برد. من سعی می‌کردم قایقم را خودم برانم؛ اما نمی‌شد. آب رودخانه خیلی خیلی تند می‌گذشت. ما را با خودش می‌برد. بالاخره قایقم را چپ کرد. قایقم وارونه شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حوض کوچک، قایق کوچک
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-600-436-952-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حوض کوچک، قایق کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حوض کوچک، قایق کوچک

برای دریافت کتاب حوض کوچک، قایق کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.