معرفی و دانلود کتاب تشپ کال

عکس جلد کتاب تشپ کال
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تشپ کال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشپ کال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشپ کال

کتاب تشپ کال را رولد دال، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس انگلیسی با الهام از خاطره‌ی کودکی خود نوشته است. این کتاب که ماجرای دو همسایه و لاک‌پشت معروف، الفی، را بیان می‌کند در میان کودکان از محبوبیت زیادی برخوردار است. رولد دال یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان در تاریخ ادبیات کودکان به‌شمار می‌رود که این اثر او توانسته جایزه‌ی Nestlé Smarties Book را از آنِ خود کند.

درباره کتاب تشپ کال

آقای هاپی،‌ مردی است که از خانم نقره‌ای خوشش می‌آید اما بسیار خجالتی است ومدت‌هاست این راز را پیش خودش نگه داشته. او به‌دنبال راه چاره‌ای است تا بتواند احساسش را به خانم نقره‌ای ابراز کند. خانم نقره‌ای صاحب یک لاک‌پشت به اسم الفی است که مشکلی دارد و این مشکل باعث شده تمام توجه خانم نقره ای به لاک پشت کوچولو معطوف شود. در کتاب تشپ کال (Esio Trot) آقای هاپی تصمیم می‌گیرد تا با کمک ماجرایی که برای الفی پیش می‌آید به خانم نقره‌ای نزدیک شود و حس واقعی‌اش را نسبت به خانم نقره‌ای عنوان کند. داستان تشپ کال یک داستان کوتاه طناز و خنده‌دار برای کودکان و البته بسیار هیجان‌انگیز است. رولد دال قصه‌هایش را مانند زندگی پر فراز و نشیب خودش می‌نویسد. او در میان نویسندگان ادبیات کودک یکی از سردمدارانی است که قصه‌هایش بارها برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های متعدد مورد استفاده قرار گرفته است.

معرفی و دانلود کتاب تشپ کال

در داستان تشپ کال نیز رولد دال خلاقیت و عشق را به‌شکلی ترکیب می‌کند و به‌تصویر می‌کشد که داستان هرلحظه هیجان‌انگیز‌تر و جالب‌تر می‌شود. آقای هاپی وقتی متوجه می‌شود که خانم نقره‌ای فقط شیفته‌ی لاک پشت خودش، الفی است، تصمیم می‌گیرد برای نزدیک شدن به خانم نقره‌ای مشکل لاک‌پشت او را حل کند. الفی از کمبود وزن همیشگی رنج می‌برد و خانم نقره‌ای تلاش کرده که او را به یک وزن متعادل برساند اما موفق نشده است و این موضوع همیشه او را ناراحت می‌کند و برایش آزاردهنده است.

آقای هاپی راه نزدیک شدن به قلب او را حل این مشکل می‌داند و تمام تلاشش بر این است که خانم نقره‌ای را خوشحال کند تا خانم نقره‌ای هم به او دل ببندد! او یک نقشه‌ی جالب می‌کشد و حالا باید هر طور شده آن را عملی کند. فکر می‌کند موفق می‌شود؟!

معمولا داستان‌های رولد دال (Roald Dahl) طنز هستند، پایان‌های جالب و غافلگیرکننده دارند و یکی از دلایل محبوبیت او نیز به‌کاربردن همین ویژگی در آثارش است. کتاب تشپ کال را نشر افق با ترجمه‌ی محبوبه نجف‌خانی در مجموعه کتاب‌های فندق به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب تشپ کال

درولا والش، کارگردان ایرلندی، در سال 2015 یک فیلمی سینمایی را بر اساس کتاب تشپ کال ساخت که از شبکه‌ی بی‌بی‌سی پخش شد و نظر منقدان سینمایی بسیاری نسبت به ساخت این فیلم مثبت بود. بهتر است بدانید که نقش اول مرد این فیلم توانست جایزه‌ی مطرح امی را از آن خود کند.

جوایز و افتخارات کتاب تشپ کال

  • برنده‌ی جایزه‌ی Nestlé Smarties Book
  • برنده‌ی جایزه‌ی prijs van de nederlandse kinderjury

کتاب تشپ کال برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 8 تا 12 ساله نوشته شده است.

در بخشی از کتاب تشپ کال می‌خوانیم

درِ اتاق را به‌شدت باز کرد و درحالى‌که الهه‌هاى عشق هزاران آهنگ عاشقانه در گوشش زمزمه مى‌کردند، دو پله یکى پایین آمد. او مدام زیرِ لب مى‌گفت: «خودش است! مهم‌ترین لحظه زندگى‌ام دارد از راه مى‌رسد! نباید هول بشوم! نباید خُل بشوم! نباید چرند و پرند بگویم! باید آرامشم را حفظ کنم!»

سه چهارم پله‌ها را پشت‌سر گذاشته بود که دید خانم سیلور لبخند بر لب، براى خوشامدگویى به او کنارِ در ایستاده است. خانم سیلور دست‌هایش را به‌طرف آقاى هوپى دراز کرد و فریاد زد: «واقعا بى‌نظیرترین مردى هستید که تا حالا دیده‌ام! شما همه فن‌حریفید! فورى بیایید تو تا من یک فنجان چاى براى‌تان بریزم؛ هرچند که استحقاق‌تان بیش‌تر از این‌هاست!»

آقاى هوپى، که روى صندلى راحتى اتاق نشیمن خانم سیلور نشسته بود، دلش مثل سیر و سرکه مى‌جوشید. او به بانوى زیبایى که مقابلش نشسته بود، نگاه کرد و لبخند زد. خانم سیلور هم به او لبخند زد.

این لبخند چنان محبت‌آمیز و دوستانه بود که ناگهان آقاى هوپى شهامتى را که لازم داشت پیدا کرد و گفت: «خانم سیلور، لطفاً با من عروسى مى‌کنید؟»

خانم سیلور فریاد زد: «آه، آقاى هوپى! اصلاً فکر نمى‌کردم روزى چنین درخواستى از من بکنید! معلوم است که با شما عروسى مى‌کنم!»

آقاى هوپى فنجان چایش را روى میز گذاشت و هر دو بلند شدند و وسط اتاق ایستادند و با محبت به یکدیگر خیره شدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشپ کال
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-369-816-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تشپ کال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تشپ کال

برای دریافت کتاب تشپ کال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.