معرفی و دانلود کتاب جام بلور

برای دانلود قانونی کتاب جام بلور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جام بلور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جام بلور

بسیاری از اشیائی که در دسترس ما قرار دارند از جنس شیشه و بلور هستند. از پنجره‌ها گرفته تا صفحه‌ی ساعت و حتی عینکمان. کتاب جام بلور درباره نحوه‌ی ساخت، تاریخچه و تفاوت‌های ابزارها و اشیاء بلوری و شیشه‌ای است که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم اما از چگونگی ساختشان اطلاعی نداریم. محمدعلی اثمری هریس، رمضان صادقی مقدم، محرم اثمری هریس، مرتضی زارعی و محمدتقی اثمری هریس ما را با نخستین شیشه‌گری‌ها و کاربرد هر کدام از بلورها آشنا می‌کنند.

درباره‌ی کتاب جام بلور

شاید تابه‌حال چندان به تفاوت شیشه‌ها و چگونگی ساخت آن‌ها توجه نکرده باشید اما از دیرباز تا همین امروز، شیشه‌ها انواع گوناگونی داشته‌اند و هرکدام از آن‌ها با شیوه‌ای به‌خصوص ساخته می‌شوند. به‌طور مثال شیشه‌هایی که در پنجره‌های برج میلاد نصب شده‌اند و در دمای منفی 10 و مثبت 40 آسیب نمی‌بینند با شیشه‌هایی که از آن‌ها برای ساخت ظروف خانگی استفاده می‌شود، فرق دارند. کتاب جام بلور شما را ابتدا به گذشته خواهد برد تا با نخستین شیشه‌گران تاریخ جهان و اولین بلورهایی که به‌دست بشر ساخته شده‌اند آشنا شوید. کتاب جام بلور در فصل‌های بعدی ترکیبات بلورها، مواد به‌کار رفته در انواع شیشه (مثل وجود پلاستیک در شیشه‌ی جلوی اتومبیل) و ابزارهایی که برای ساخت هرکدام استفاده می‌شود را عنوان می‌کند.

محمدعلی اثمری هریس، رمضان صادقی مقدم، محرم اثمری هریس، مرتضی زارعی و محمدتقی اثمری هریس، علاوه‌بر اینکه خوانندگان خود را به کارگاه‌های بلورسازی می‌برند و چم‌و‌خم کار را برای آن‌ها بازگو می‌کنند، روش‌های فروش محصول و شیوه‌ی بازاریابی در بازار صنعت شیشه را نیز نمایان خواهند ساخت. بسیاری از شیشه‌گران و بلورسازان تازه‌کار که در کارگاه‌های خود کسب‌وکار کوچکی به راه انداخته‌اند، نمی‌دانند محصولات خود را چگونه و در چه محلی عرضه کنند، کتاب جام بلور سعی دارد مسیر کسب درآمد مناسب و پیشرفت در هنر بلورسازی را برای شیشه‌سازان جوان روشن کند.

کتاب جام بلور در انتشارات نظری چاپ شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب جام بلور برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به صنعت و هنر شیشه‌گری و بلورسازی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جام بلور می‌خوانیم

به‌طوری که می‌دانید بحث ورود به بازار جهانی و صادرات به بحث کیفیت و قیمت توامان بستگی دارد و از همه مهم‌تر شرکت‌ها بایستی رقابت‌پذیری لازم را در این خصوص در خود ایجاد کنند. به‌هرحال این شرکت طی یک برنامه همه جانبه سعی کرد اخذ گواهینامه‌های مرتبط را در دستور کار خود قرار دهد و ارتقای کیفی لازم را در محصولات خود ایجاد کند. هم اکنون در این زمینه گواهینامه‌های استاندارد 709 از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و ISO/TS 16949: 2002 از موسسه BVQI و ECER43 و استاندارد KBA آلمان را اخذ نموده است. استاندارد مذکور اجازه خواهد داد این شرکت محصولات خود را در سطح کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار دهد.

پرداختن به بحث تحقیق و توسعه نیز یکی دیگر از اقدامات استراتژیک شرکت در جهت توسعه محصول و بازار است. خوشبختانه این حرکت موجب شده شرکت 4 سال متوالی به عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه در بین سایر شرکت‌های صنعتی در استان انتخاب شود و مورد تقدیر مقامات استان قرار گیرد. علاوه‌بر آن به لحاظ کیفیت مناسب محصولات شرکت و توان فنی و مهندسی، موفق به اخذ جوایز تاسیس واحد فنی و مهندسی از سازمان صنایع و معادن استان قزوین شد. مجوز مذکور این امکان را می‌دهد که شرکت در زمینه خدمات ماشین‌سازی و ارائه صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر شرکت‌های فعال در صنعت مشابه اقدامات لازم را به عمل آورد. به‌هرحال این برنامه‌ها هم‌چنان برای ارتقای کیفیت در شرکت ادامه دارد و امید است بتوان با ارتقای بیشتر سطح کیفی و رضایت ذی‌نفعان، حضور لازم را در بازارهای بین‌المللی داشته باشیم.

آیا تولید شیشه خودرو در ایران صنعت ماندگاری است یا در سال‌های آینده شاهد ضعف آن خواهیم بود؟

با توجه به رشد روزافزون تولید خودرو در ایران و نظر به علائق مردم و درآمدهای آن‌ها و نیز گرایش به سمت خودروهای مختلف و پیش‌بینی افزایش تولید خودرو در سال‌های آینده تولید شیشه‌های اتومبیل نه تنها صنعت ماندگاری است، بلکه شاهد رشد و شکوفایی و تنوع آن نیز خواهیم بود.

فهرست مطالب کتاب

فهرست
فصل اول
مقدمه
تاریخچه تولید شیشه و کریستال در ایران
عمده‌فروشی یا خرده‌فروشی
نوع تولیدات و شرحی از این تولیدات
شیشه سودا لایم
شیشه بوروسیلیکاتی
شیشه کریستال
سایر انواع
روش‌های تولید شیشه
تئوری‌های شیشه‌سازی
ساختار شیشه
ترکیب
ویژگی‌ها
مسائل زیست محیطی
روش‌های ساخت صنعتی فرآورده‌های شیمیایی شیشه سازی
آینه‌سازی
فصل دوم
استانداردهای لازم برای نیروی مشغول به کار در تولیدی شیشه
آشنایی با انواع شیشه
ایمنی و بهداشت در محیط کار آیین نامه ایمنی در صنایع شیشه
فصل سوم:
بازارهای هدف کالا
کانال‌های بازاریابی
کانال‌های بازاریابی و نوع تبلیغات در این صنعت
مشتریان، بازاریابی و CRM در این صنعت
مؤلفه اقتصادی بازار شیشه
فصل چهارم
روش‌های جاری فروش محصولات صنعت شیشه گری
نمایندگی فروش انو اع شیشه و خدمات پس از فروش
نحوه طراحی فروشگاه‌های تولید شیشه
استفاده از شیشه در معماری ایران
فصل پنجم
چالش‌ها و استراتژی‌ها
استراتژی‌های صنعت شیشه
توسعه استفاده از شیشه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جام بلور
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-335-091-7
موضوع کتابکتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جام بلور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جام بلور

برای دریافت کتاب جام بلور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.