معرفی و دانلود کتاب توسعه دهنده دیتابیس

عکس جلد کتاب توسعه دهنده دیتابیس
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه دهنده دیتابیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه دهنده دیتابیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه دهنده دیتابیس

ساختار دیتابیس چگونه است؟ چگونه دیتابیس را اصلاح کنیم و برنامه‌های مناسبی برای تقویت و توسعه‌ی آن طراحی کنیم؟ کتاب توسعه دهنده دیتابیس اثر سید رضا روح‌الامینی در کوتاه‌ترین زمان، به‌شکلی کاربردی ما را با شیوه‌ی کار توسعه دهنده دیتابیس و مزیت‌های شغلیِ این حرفه آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب توسعه دهنده دیتابیس

فرض کنید شما یک کتابخانه دارید و می‌خواهید اطلاعات مربوط به کتاب‌ها و اعضای کتابخانه را نگهداری کنید. در اینجا، دیتابیس مانند یک کمد بزرگِ فایل است که در آن شما فهرستی از تمام کتاب‌ها و اعضا دارید. هر کتاب و عضو یک پرونده دارد که اطلاعات مربوط به آن‌ها را در بر می‌گیرد. برای کتاب‌ها شما ممکن است اطلاعاتی مانند نام کتاب، نویسنده، ژانر و شماره‌ی شابک را ذخیره کنید. برای اعضا اطلاعاتی مانند نام، شماره عضویت و تاریخچه‌ی امانت کتاب‌ها ممکن است ثبت شود. حالا اگر کسی بخواهد تمام کتاب‌های نوشته‌شده توسط یک نویسنده‌ی خاص را پیدا کند، به‌جای جست‌وجو در تمام کمدها و کشوها، می‌تواند از دیتابیس استفاده کند تا به‌سرعت لیست مورد نظر را بیابد. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و افزایش کارایی می‌شود. دیتابیس یا همان پایگاهِ داده، به شما این امکان را می‌دهد که با چند کلیک ساده، اطلاعات دقیق و مرتبط را جست‌وجو و بازیابی کنید.

در کتاب توسعه‌دهنده دیتابیس اثر سید رضا روح‌الامینی یاد می‌گیریم که چگونه این دیتابیس را توسعه دهیم و مثل یک توسعه دهنده‌ی دیتابیس عمل کنیم. توسعه دهنده‌ی دیتابیس می‌تواند فرد یا تیمی باشد که در طراحی، ساخت و نگهداری دیتابیس یا پایگاه داده‌ها تخصص دارد. آن‌ها مسئول ایجاد ساختارهای داده‌ای هستند که اطلاعات را به‌شکل کارآمد ذخیره و بازیابی می‌کنند. توسعه‌دهندگان دیتابیس مهارت‌هایی در زمینه‌هایی مانند زبان‌های اصول طراحی، برنامه‌نویسی پایگاه داده دیتابیس و مدیریت سیستم‌های پایگاه داده دارند. آن‌ها همچنین ممکن است در بهینه‌سازی عملکرد دیتابیس و تضمین امنیت داده‌ها نقش داشته باشند.

سید رضا روح‌الامینی معتقد است که بیشتر DBAها (Data Base Administrator) یا همان متخصصین دیتابیس همیشه موقعیت‌های شغلیِ گوناگونی دارند و در شرکت‌های طراحی سیستم‌های کامپیوتری یا ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی و غیره مشغول به کار هستند. اما او در کتاب توسعه دهنده دیتابیس توضیح می‌دهد که چگونه با فهم بیشتر و درک تخصصی‌ترِ این حرفه می‌توان به فرصت‌های شغلیِ خیلی بهتر حتی در خارج از کشور دست یافت و آینده‌ی شغلی تضمین‌شده‌ای را برنامه‌ریزی کرد.

سید رضا روح‌الامینی در این کتاب به ما توضیح می‌دهد که توسعه دهنده دیتابیس، به مثابه متخصص فناوری اطلاعات (IT) چگونه باید عمل کند و دانش خود را درباره توسعه دیتابیس بهبود ببخشد. کتاب توسعه دهنده دیتابیس به ما این امکان را می‌دهد که آنچه را یاد می‌گیریم به‌کار ببریم و تجربه‌ی عملی کسب کنیم. او معتقد است این تجربه‌دارایی ارزشمندی برای آینده‌‌ی شغلی ما به شمار می‌آید و شانس استخدام ما را در این حیطه افزایش می‌دهد.

کتاب توسعه دهنده دیتابیس به نویسندگی سید رضا روح‌الامینی توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب توسعه دهنده دیتابیس مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مصاحبه‌های استخدامی در این زمینه آماده شوند، بسیار مناسب است. همچنین کسانی که می‌خواهند به‌شکلی ساده و سریع با این حرفه و زبان آن آشنا شوند، می‌توانند از محتوای خوب این کتاب که با تمرکز بر توسعه دهنده دیتابیس نوشته شده، بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب توسعه دهنده دیتابیس می‌خوانیم

زبان SQL به عنوان یک زبان غالب برای کوئری سیستم‌های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای استفاده می‌شود. در طول سال‌های اخیر قابلیت ساختاردهی مناسب به کوئری‌ها با چالش‌های مختلفی همراه است. نوشتن اتصالات یا همان Joinهای چند جدولی پیچیده از طریق حافظه امری آسان و ساده نیست. با وجود اینکه در بسیاری از پایگاه داده‌های NoSQL قابلیت پشتیبانی از دسترسی SQL ارائه شده است؛ اما این کار برای سازگاری با برنامه‌های کاربردی موجود مانند ابزارهای هوش تجاری BI انجام می‌شود. در پایگاه داده‌های NoSQL زبان‌های دسترسی مربوط به آن‌ها پشتیبانی می‌شوند لازم به ذکر است که این زبان‌های دسترسی امکان تفسیر داده‌های ذخیره شده را دارند و ارائه یک مدل رابطه‌ای در پایگاه داده زیربنایی لازم نیست.

این ذهنیت توسعه‌دهنده محور در طراحی پایگاه‌های اطلاعاتی و دسترسی به رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن API باعث می‌شوند که انواع پایگاه داده NoSQL در بین توسعه‌دهندگان برنامه‌ها بسیار محبوب تلقی شوند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها قبل از استفاده از پایگاه‌های داده نیازی به دانستن عملکرد داخلی و تغییرات آن‌ها ندارند به بیان ساده با به کارگیری پایگاه‌های داده NoSQL توسعه‌دهندگان این امکان را دارند که روی آنچه کار کنند که در برنامه‌های کاربردی مورد نیاز است. در این صورت دیگر لزومی به استفاده اجباری از پایگاه داده‌های رابطه‌ای به وجود نمی‌آید.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
سخنی با خوانندگان
فصل اول: آشنایی با مفهوم توسعه‌دهند دیتابیس
فصل دوم: آشنایی با مفهوم پایگاه داده
فصل سوم: سیستم مدیریت پایگاه داده
فصل چهارم: دستورات T-SQL
فصل پنجم: امنیت پایگاه داده
فصل ششم: SQL INJECTION
فصل هفتم: نسخه‌های کوتاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه دهنده دیتابیس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-622-218-538-1
موضوع کتابکتاب‌های پایگاه داده
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه دهنده دیتابیس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه دهنده دیتابیس

برای دریافت کتاب توسعه دهنده دیتابیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.